Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venlafaxin, mikä annostus sinulla on ja mihin vaivaan? Tehoaako?

Vierailija
08.11.2025 |

Itsellä kokeillaan nostaa 75 mg:stä 112,5 mg:aan. Ahdistuksen. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

225mg masennukseen ja ahdistukseen ollut jo pitkään. Toimintakyky ei juuri parantunut, mutta ahdistus väheni huomattavasti. Ilon tunteet lisääntyivät vain hieman. Ennen venlafaxiinia olo oli koko ajan tosi huono, sen myötä se on suurimman osan ajasta neutraali tai lievästi huono. Kyky rentoutua palautui. Minulla on myös pakko-oireilua, joka väheni selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 mg päivässä. Masennukseen, paniikkihäiriöön ja traumaperäiseen stressireaktioon. Piti paniikkikohtauksen poissa ja jaksoin jotenkuten tehdä NS pakolliset asiat.

Vasta kun rinnalla aloitettiin Brintellix toimintakyky on parantunut ja pystyn aika ajoin ajattelemaan melko selkeästi.

Se miten lääkitys toimii tai on toimimatta, on kuitenkin aina tapauskohtaista.

Vierailija
4/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 mg päivässä. Masennukseen, paniikkihäiriöön ja traumaperäiseen stressireaktioon. Piti paniikkikohtauksen poissa ja jaksoin jotenkuten tehdä NS pakolliset asiat.

Vasta kun rinnalla aloitettiin Brintellix toimintakyky on parantunut ja pystyn aika ajoin ajattelemaan melko selkeästi.

Se miten lääkitys toimii tai on toimimatta, on kuitenkin aina tapauskohtaista.

ns*

Vierailija
5/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 mg syönyt vuosikausia. Pitänyt minut toimintakykyisenä. Olen pystynyt elämään nk normaalia elämää iloineen ja suruineen. Ei ole mielestäni muuttanut persoonaani.

Vierailija
6/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

125mg masennukseen ja ahdistukseen. Ei tunnu mikään miltään. Tasapaksua sumua. Ainoita hyvän olon hetkiä on syöminen ja kun on varaa juoda olutta. Käsien tärinä on ehkä vähentynyt. 

Vierailija
7/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

125mg masennukseen ja ahdistukseen. Ei tunnu mikään miltään. Tasapaksua sumua. Ainoita hyvän olon hetkiä on syöminen ja kun on varaa juoda olutta. Käsien tärinä on ehkä vähentynyt. 

Sori, 150 mg. Tuli joku aivopieru. 

Vierailija
8/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, miten lääke vaikuttaa, on aina yksilöllistä.

Vierailija
9/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ummetukseen. ihan hiton iso annos. 

Vierailija
10/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei auttanut, Brintellix auttoi.

Vierailija
11/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin pari vuotta 75 mg/vrk masennukseen ja ahdistukseen. Auttoi pahimman yli ja nyt en enää käytä.

Vierailija
12/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kans syöty 150mg vuosikausia. Ennen lääkitystä olin todella masentunut ja ahdistunut, enkä nauttinut ihmisten seurasta. Lääke on tehnyt rohkeammaksi ja poistanut surullisuuden, mutta vieläkin on vaikeuksia saada aikaiseksi mitään.

Oikeat ongelmani ovat adhd ja autismi, mutta en saa diagnoosia. Venlafaxiini kuitenkin auttaa noradrenaliiniin/dopamiiniin, minkä takia uskon hyötyneeni siitä. Lääkkeen lopettaminen on kuitenkin aivan hirveää, lienee kaikista vaikein lääke lopettaa vieroitusoireiden takia. Tuosta syystä suosittelisin kokeilemaan jotain muuta ensin.

Vierailija
13/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Minulla on aika hyvin toiminut myös 75 mg, mutta se ei ihan pidä oireita kurissa. Ihana lääkäri kysyi haluanko kokeilla nostaa annosta. Onko teillä tullut mitään sivuoireita annoksen nostosta?

Vierailija
14/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa..  söin aiemmin SSRI-lääkkeitä. Ne eivät tehonneet yhtä hyvin kuin Venlafaxin. Hyvä lääke on. 

Vierailija
15/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tapailin miestä, joka oli puoli vuotta käyttänyt venlafaxiinia. Hän ei kyennyt laukeamaan seksissä . Eikä hän ihastunut minuun. Tosin se ei välttämättä johtunut lääkkeestä.

Vierailija
16/16 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi