Mitä tykkäät siitä, että sinua puhutellaan korostetun paljon nimelläsi? "Hyvää huomenta Anna", "Mitä kuuluu Anna?" tms
Minulla kiehuu. Silloin tällöin ihan ok mutta en kestä jos jatkuvasti mielistellään ja nimeä mainitaan keskustellessa. Tuo on ahdistavaa!
Ei ole kyllä mitkään isoimmat ongelmat mutta minua kiinnostaa, oletko otettu vai mitä tykkäät kun nimeäsi korostetaan?
Kommentit (26)
Tämän maan ulkopuolella yleensä vaivaudutaan oppimaan toisen nimi ja sitä myös käytetään puhuttelussa. Onhan se tavallaan myös kehu, kun oikeasti muistaa toisen nimen.
On nämä metäsuomalaiset outoja, jos on loukkaus puhutella nimellä toista.
Joidenkin kannattaisi mennä asumaan sinne metsätorppaan, niin saisi olla rauhassa.
Koen sen tungettelevaksi ja liian henkilökohtaiseksi, ellei kyseessä ole tuttu ihminen ja vain pari kertaa. Esim. jenkkien kanssa juteltaessa tuosta tulee vaan fiilis, että yrittävät mielistellä
Näytän aina itseni, eli vittumaisen luonteeni.
Eräs työkaveri käyttää tuota tehdäkseen selväksi, että en kuulu ryhmään.
Täysi kakkiainen muutenkin.
Otan sen aggressiona, vain hieman vähemmän riidan haastamista kuin "v*ttu nyt lähdetään ulos tappelemaan". Sellainen "olet ihan helvetin tyhmä, nyt stna kuuntelet minua _Anna_". Välittömästi suutun itsekin.
Kerran sanottuna tuntuu kivalle jos on tuttu ihminen ja mielellään sellainen josta pitää. Ja yhden ulkomaalaisen kohdalla tiedän että ei tee sitä mitenkään tarkoituksella. Mutta kaikki muu: ärsyttävää.
Puhelinmyyjät ja tuntemattomat ärsyttää se oman nimen hokeminen ihan kuin oltaisi tuttuja kun ei olla.
Ja jotkut yrittää käyttää manipulointi tai alistus ajatuksilla, ei voi tykätä. Käytän sitten tahallaan korostetusti heidän nimeään omissa puheissa.