Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennestään rikkaat rikastuvat nyt Suomessa eniten

Vierailija
08.11.2025 |

Hyvin toimeentulevien taloudellinen asema paranee entisestään Suomessa, Labore kertoo. Tutkimuslaitos vertaili ostovoiman kehitystä erilaisissa esimerkkiperheissä tulevina vuosina ja pidemmässä katsannossa. Monella kotitaloudella ostovoima on heikentynyt suhteessa vuoteen 2015, mikä kertoo varsin karua kieltä.

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/9cff35ad-d628-4f1d-bcb5-8e3356…

Kannattaa äänestää Kokoomusta.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"eli et osaa lukea. 

se että häviät INDEKSILLE ei tarkoita että olisit MENETTÄNYT rahaa. Se tarkoittaa että ET OLE TIENANNUT NIIN PALJON KUIN OLISIT VOINUT MUTTA SILTI TIENANNUT."

Ei, niiden sijoitukset oli tappiolla.

sivun grafiikka ei tue väitettäsi. Siinä selkeästi sanotaan että päässyt 39 pisteen tuottoon kun indeksiin sijoittamalla olisi päässyt 140 pisteen tuottoon. 

Taidatkin olla niin köyhä ettet pysty lukemaan koko artikkelia.

Vierailija
42/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi muidenkin alkaa sijoittamaan niin voisitte myös vaurastua. Suomessa vauraimpaan 10% ei ole kovinkaan vaikea päästä tällä hetkellä. Toki mitä useampi sijoittaa niin sitä vaikeammaksi tuo tulee mutta silti kaikki vaurastuvat. 

Minä olen aloittanut sieltä alimmasta varallisuusdesiilistä ja nyt olen ylimmässä 5% ja varallisuus kasvaa tasaiseen tahtiin.  Ei se muuta vaadi kuin vähän kurinalaisuutta ja pitkäjänteisyyttä. 

OSTOHOUSUT JALKAAN! Sinun syytä että Suomella menee niin huonosti. Kuulin Petteriltä ja sain monesta mediasta lukea.

Petteri pääsee taas näyttämään käyriä kuinka ostovoima on kasvanut ja hyvää työtä ovat tehneet. Ja sitten kulutus kuitenkin laskee kun ostovoima viedään niiltä jotka sen laittoivat kotimaiseen kulutukseen, ja annetaan niille joiden ei tarvitse kuluttaa sen enempää kuin ennenkään,

Se että sijoittaa ei tarkoita että raha olisi pois kierrosta. Päinvastoin se nopeuttaa rahan kiertoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se silloin mene niin kuin pitääkin? Laiskureidenko pitäisi rikastua?

Entä jos on ahkera Siivooja ?

Ahkera Lähihoitaja ?

Ahkera Puistotyöntekijä.

Saako he rikastua ?

Saa tietenkin, kuka heitä estää? Auri Kananen on rikas, kuulemma.

Vierailija
44/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että keskituloiset tulevat köyhtymään lisää. Kaikki hinnat nousee, mutta palkat ei nouse samaan tahtiin. Ja kun työehtoja heikennetään ja työttömyys on nousussa ihmiset menevät pienemmillä palkoilla töihin, koska tuetkin on leikattu. Ja ay-liikkeen valta on täysin viety. 

Vierailija
45/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se silloin mene niin kuin pitääkin? Laiskureidenko pitäisi rikastua?

Entä jos on ahkera Siivooja ?

Ahkera Lähihoitaja ?

Ahkera Puistotyöntekijä.

Saako he rikastua ?

Saavat. Senkun alkavat sijoittamaan rahojansa. 

Tiesitkö, että yli puolet sijoittavista suomalaisista menettää rahojaan.

Epäilen TODELLA vahvasti väitettä. eli lähdettä kehiin. Valtaosa pitkäaikaisista sijoittajista OVAT voitolla. 

Kuka tahansa voi olla nero bull marketissa, mutta tulepa sitten au

Olitko sinäkin Juppi 80 luvulla kuten minäkin.

Rahaa oli ja yhtäkkiä ei ollutkaan....

Vierailija
46/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on eliitin puolue mutta miksi perussuomalaiset ei pidä perus suomalaisten puolta.

Eivät pysty pitämään tavallisen kansalaisen puolta. Kokkarit päättää isoista linjoista. Eli raha puhuu puoluepolitiikassakin ensin. 

Eivät "pysty". Eivät halua. Ne oli vaan vaalipuheita ennnen vaaleja jossa sanoivat että työntekijöiden asemaa puolustetaan ja vähävaraisilta suomalaisilta ei leikata, koska SE EI MEILLE KÄY. Jo ensimmäisessä puoluekokouksessa Purra näytti todelliset kasvonsa ja julistautui fiskaalikonservatiiviksi ja uudeksi Margaret Thatcheriksi. Mutta siinä vaiheessa äänet oli juuri saatu niin myöhäistä itkeä äänestäjän kun on jo housussa.

Ja nyt alkaa taas vaalit lähestymään ja Purra on alkanut valmistautua siihen kritisoimalla hallituksen päätöksiä, vaikka tähän mennessä perusteli kaiken sillä, että hallituksessa pidetään yhtä.

Vierailija
47/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi muidenkin alkaa sijoittamaan niin voisitte myös vaurastua. Suomessa vauraimpaan 10% ei ole kovinkaan vaikea päästä tällä hetkellä. Toki mitä useampi sijoittaa niin sitä vaikeammaksi tuo tulee mutta silti kaikki vaurastuvat. 

Minä olen aloittanut sieltä alimmasta varallisuusdesiilistä ja nyt olen ylimmässä 5% ja varallisuus kasvaa tasaiseen tahtiin.  Ei se muuta vaadi kuin vähän kurinalaisuutta ja pitkäjänteisyyttä. 

Niin niin juu juu, nyt olikin hyvä iltasatu, ja seuraavaksi voitkin käydä takaisin nukkumaan.

Vierailija
48/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen sijoittanut jo 90-luvulla joten on tosiaan muutamat laskutkin nähty."

Olet varmaan niitä, jotka ostivat Nokiaa 60/kpl.

NOkiallakin olen tehnyt hyvät voitot, myös talvivaaralla, ja monella muulla. Niistä osakkeista pitää myös osata luopua hyvissä ajoin kun hinta joko karkaa realiteeteistä tai yhtiön toiminta alkaa sakkaamaan. 

Vierailija
49/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on eliitin puolue mutta miksi perussuomalaiset ei pidä perus suomalaisten puolta.

Eivät pysty pitämään tavallisen kansalaisen puolta. Kokkarit päättää isoista linjoista. Eli raha puhuu puoluepolitiikassakin ensin. 

Eivät "pysty". Eivät halua. Ne oli vaan vaalipuheita ennnen vaaleja jossa sanoivat että työntekijöiden asemaa puolustetaan ja vähävaraisilta suomalaisilta ei leikata, koska SE EI MEILLE KÄY. Jo ensimmäisessä puoluekokouksessa Purra näytti todelliset kasvonsa ja julistautui fiskaalikonservatiiviksi ja uudeksi Margaret Thatcheriksi. Mutta siinä vaiheessa äänet oli juuri saatu niin myöhäistä itkeä äänestäjän kun on jo housussa.

Ja nyt alkaa taas vaalit lähestymään ja Purra on alkanut valmistautua siihen kritisoimalla hallituksen päätöksiä, vaikka tähän mennessä p

TÄMÄ!!

Vierailija
50/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloilla 10% väestöstä vastaa 50% kaikesta kulutuksesta ja 1% omistaa liki 90% kaikista osakkeista. Huonompaan suuntaan vain menee. 

Ykteuskunta köyhtyy sillä paikalliset "dinerit" eikä muutkaan palvelut meinaa pysyä pystyssä kun 90% kansasta menettää jatkuvasti ostovoimaansa... varakkaiden palvojien mielestä tämä on hyvää kehitystä mitä tarvitaan tännekin. 

Vierailija
51/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaan naisen pitää ottaa muiden puolesta 89 kestoväriä kuukaudessa, kun muilla ei ole rahaa.

Vierailija
52/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NOkiallakin olen tehnyt hyvät voitot, myös talvivaaralla, ja monella muulla. Niistä osakkeista pitää myös osata luopua hyvissä ajoin kun hinta joko karkaa realiteeteistä tai yhtiön toiminta alkaa sakkaamaan. 

No enpä usko, että juuri sä olisit siihen pystynyt 

Vierailija
53/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaan naisen pitää ottaa muiden puolesta 89 kestoväriä kuukaudessa, kun muilla ei ole rahaa.

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen niin leikataan hiukset itse.

Vierailija
54/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloilla 10% väestöstä vastaa 50% kaikesta kulutuksesta ja 1% omistaa liki 90% kaikista osakkeista. Huonompaan suuntaan vain menee. 

Ykteuskunta köyhtyy sillä paikalliset "dinerit" eikä muutkaan palvelut meinaa pysyä pystyssä kun 90% kansasta menettää jatkuvasti ostovoimaansa... varakkaiden palvojien mielestä tämä on hyvää kehitystä mitä tarvitaan tännekin. 

Niinpä. Ja Suomessa on alle 6 miljoonaa asukasta, joten hyvin pieni tulee olemaan toi kuluttajien porukka. 

Vierailija
55/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ainoa. moni muukin on tehnyt rahaa noilla yhtiöillä. 

Vierailija
56/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee autoremontit itse youtuben ohjeilla esim. auton kytkimen vaihto.

Vierailija
57/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osat vanhoista kolariautoista tai tilataan ulkomailta.

Vierailija
58/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ainoa. moni muukin on tehnyt rahaa noilla yhtiöillä. 

Faktat nyt ei tue oikein väitteitäsi, kun Sharevillekin on täynnä nollan tähden profiileja enemmän kuin mitään muita.

Vierailija
59/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaihtaa autoon yksi osa itse. Ratti pitää ottaa pois. Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen, ei ole korjaamoon rahaa.

Vierailija
60/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään myös tekoälyllä saa hyviä ohjeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi