Miksi ihmiset kävelee kevyenliikenteen väylällä vasemmalla puolella?
Tiedän että se on sallittua mutta olisi paljon selkeämpää kaikille että mentäisiin oikealla puolella.
Kommentit (73)
Pyöräilijöiden takia tietenkin kävelen vasenta puolta.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijöiden takia tietenkin kävelen vasenta puolta.
Mikäs logiikka tuossa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne, niin on helpompaa ja yksinkertaisempaa, että myös jalankulkijat kohdatessaan kevyenliikenteen väylällä ohittavat toisensa käyttäen oikeaa puolta. Näin ei tule sitä puolelta toiselle poukkoilua ja hämmennystä, miltä puolelta ohitetaan.
Niin on liikenne oikeanpuoleinen liikennevälineille. Kerropa, mitä varsinaista liikennevälinettä jalankulkija kuljettaa?
Itseään, maailman vanhin liikenneväline. Kerro sinä, miksi on vaikeaa kävellä oikealla? Oon ihan aidosti kiinnostunut, miksi se on vaikeaa.
Miksi on vaikeaa kävellä vasemmalla= Olen ihan aidosti kiinnostunut, miksi se on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väylällä saa kulkea ihan kummassa reunassa haluaa lain mukaan. Mikä sinä olet määräämään missä kenenkin kuuluu mennä kun lakikaan ei sitä tee? Oletko joku jumalasta seuraava?
Keskity omiin asioihisi, pääset paljon helpommalla.
Näin juuri teen. Kävelen oikean puolista reunaa, koska olen 60 vuotta tottunut noudattamaan oikean puolista liikennettä. Sinä saat kävellä vasemmalla jos haluat, mutta lopuksi väistät kuitenkin. MInä en.
Ouuuts Ai, mikä yhteistyön tekijä siinä.
Päälle vaan? Vaikka kenen?
Liikenne on yhteistyötä.
Olisi aika sama että kummalla puolella kävellään, kunhan kaikki noudattaisivat sitä ilman yhtään "yleensä" sanaa.
Joillain kevyenliikenteen väylällä on se keski-jakamassa niin, että toisella puolella menee pyöräilijät omiin suuntiin ja toisella puolella jalankulkijat omiin suuntiinsa. Kannattaa lukea merkit.
ehkä jalankulkijoilla on jotenkin selkeämpää se, että voivat kulkea siellä penkan puolella kuin liikenteen puolella.
Koiran kanssa kävelen tiestä kauimmaista puolta (joskus tämä on vasen, toisinaan oikea), koska se on turvallisempaa: koira ei vahingossakaan sinkoudu autotielle eikä myöskään vastaantulijan jalkoihin/polkupyörän pyöriin - koiran näkökulmasta tiestä kauimmainen puoli on yleensä kiinnostavampi, koska siellä on haisteltavaa, ja sinne koira myös pyrkii. Koittakaa nyt vähän edes ottaa rauhallisemmin - aina ei tarvitse kaikesta triggeröityä. Se, jos kävelen vastaan vasenta puolta ja joudutte hieman väistämään oman vasempanne kautta, ei varmaan ole suurikaan vaiva, varsinkin kun yleensä mielensäpahoittajat ovat pelkkiä kävelijöitä ilman varsinaista syytä saada liimautua oikeaan laitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väylällä saa kulkea ihan kummassa reunassa haluaa lain mukaan. Mikä sinä olet määräämään missä kenenkin kuuluu mennä kun lakikaan ei sitä tee? Oletko joku jumalasta seuraava?
Keskity omiin asioihisi, pääset paljon helpommalla.
Näin juuri teen. Kävelen oikean puolista reunaa, koska olen 60 vuotta tottunut noudattamaan oikean puolista liikennettä. Sinä saat kävellä vasemmalla jos haluat, mutta lopuksi väistät kuitenkin. MInä en.
Miksi toi täti käveli minua päin kun pyöräilin? Terveisin, Santtu 7v.
Mitään ongelmaa ei olisi ilman helvetinmoista ylinopeutta kiitäviä spandex pyöräpellejä.
Kuten joku jo kirjoittikin, todella älytön lakimuutos oli että saa kävellä millä puolella vain. Ymmärrän että maaseudulla ei ole väliä käveleekö metsän puolella vai toisella, mutta missä on paljon ihmisiä pitäisi olla edes suositus oikeanpuoleiseen. Minä yleensä myös pysähdyn enkä väistä. Ärsyttää myös että meidän pitäisi koiria väistää?
Ja tosiaan kummallista on, että ne vasemmalla kävelijät kävelevät sitten OIKEALLA puolella maantiellä kun ei ole erikseen jalkakäytäviä - eli ainoa paikka missä kuuluisi kävellä vasemmalla
Aiheuttavat turhia vaaratilanteita. Miten ohittaa heidät vasemmalta, jis kulkijoita molemmilla laidoilla. Liikenne väylällä häiriintyy ja sekoaa näiden tyyppien vuoksi.
Käytän aina oikeaa laitaa, olen jo oppinut sinnikkään etenemisen, vaikka joku kävelee suoraan vastaan. En anna tietä, saavat väistää itse oli kantamuksia tai ei.
Jep. Tuo jalkakäytävällä kävelyä koskeva lakimuutos on yksi typerimmistä joita on tehty.