Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ryhmäliikunnan etiketit

Vierailija
08.11.2025 |

Onko itsekkyys ja huonotapaisuus nykyään lisääntynyt, vai onko se vain tietyillä alueilla/paikoilla?

Itse törmännyt viime aikoina ihmisiin, jotka eivät huomioi muita. Menevät oma napa edellä suoraan esim toisen eteen, vaikka tilaa olisi mennä niin että takana olevat näkee.

Myös ihmetyttää nämä pitkät ihmiset, jotka menevät eturiviin. Eikö pitkät ihmiset ymmärrä että heille looginen paikka on taaempana? Tai vähintään niin että se oma takana oleva näkee myös eteensä.

Ennen tällaiset asiat olivat itsestäänselvyys. :)

Ja jos joku ei ymmärtänyt, niin kohteliaasti hänelle mainittiin hyvässä hengessä. Jos jokainen huomioi oman takana olevan ihmisen, niin koko ryhmä toimii paremmin. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käymällä ryhmätunnilla kaikki pakkautuu mahdollisimman taakse, eturivissä riittää tilaa! Ujous vaivaa?

Minunkin kokemuksen mukaan ryhmäliikuntatunneilla on tilaa eturivissä. Suurin osa ottaa paikan niin takaa kuin mahdollista saapumis hetkellään on. Osa jopa niin takaa,ettei mahdu liikkeitä kunnolla tekeen kun tulee takaseinä vastaan

Vierailija
22/32 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäliiknnan etiketti:

Älä tervehdi ketään

Älä yritä jutella kenellekään

Älä ole tuntevinasi jos joku tulee kadulla vastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käymällä ryhmätunnilla kaikki pakkautuu mahdollisimman taakse, eturivissä riittää tilaa! Ujous vaivaa?

Vain cruncheilla saa mennä eturiviin.

Vierailija
24/32 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa laatua on tilanne liikenteessä, jossa yksi autossa istuva haluaa väkisin tunkea ruuhkaan kolmion takaa ennen bussia, jossa on lähemmäs sata ihmistä.

Tai se, joka kävelee metrolaiturilla seisomaan suoraan junaa odottavan eteen, vaikka kaikkialla muualla olisi hyvin tilaa seisoa.

Kuten myös hän, joka oikaisee nurmikon poikki, vaikka siinä säästäisi vain yhden sekunnin.

Koska minäminäminä.

Vierailija
25/32 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittelijana puistattaa ajatus, että joutuisin eturiviin. Ennemmin siellä takana missä muut ei ehkä näe. Onko tullut mieleesi että sinun preferenssisi ei ehkä ole sitä kaikille muille, eivätkä he näin ollen voi tietää mikä juuri sinun mielestäsi olisi oikeudenmukaista ja kohteliasta?

Nimenomaan tuossa ryhmässä olisi ollut eturiviin tulijoita, mutta se yksi matami vei aina paikan. 

Huomasi siitäkin, että kun hän oli joskus pois, niin muut siirtyi hänen paikalleen eikä jääneet takariviin.

Vierailija
26/32 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua eturiviin. 

Vierailija
27/32 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tunnin ohjaajan pitäisi määrätä osallistujien paikat?

En sano, että pitäisi määrätä, mutta voisi alkuun ohjeistaa. Koska kaikki ei kehtaa tunkea johonkin väliin. Eikä kaikki tajua vievänsä tilaa enemmän. Ohjaajalla on edestä katsottuna parempi näkyvyys miltä ryhmä näyttää.

Olen ollut kyllä tunnilla, jossa opettaja on kehottanut joitain vaihtamaan paikkaa. Tämä oli balettitunnilla, mutta siellä on muutenkin vähän erimeininki kuin perus jumppatunnilla.

Vierailija
28/32 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan! Ja tiedän että moni muukin. 

Olen maksanut tunnista ja haluan oppia, joten menen eteen. Ja muut edessä heiluvat ihmiset häiritsevät keskittymistä, joten en siksikään tykkää olla takana.

Vierailija
29/32 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole tietenkään vakipaikkoja kellään. :) toki jos tulee 30 min aikaisemmin niin pääsee aina mihin haluaa. Mutta kyse ei nyt ole tuosta, vaan siitä että ei huomioida lainkaan muita, jopa tarkoituksella? Missä yhteisöllisyys?

Itselle ainakin positiivisuus on yksi tärkeimmistä ryhmäliikunnoissa :)

Kyllä joillakin on vakipaikat. Kerroin tuossa yllä yhdestä isosta naisesta, joka tulee aina eturiviin samalle paikalle vaikka olisi myöhässä. Ehkä jopa koputtaa olkavarteen ja änkeää siihen.

Olen itsekin joskus erehtynyt hänen paikalleen ja jouduin siirtymään.

Vierailija
30/32 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas eturiviin on melkomoista tunkua, hieman toki riippuu ohjaajastakin, onko supersuosittu vai ei. Jotain draamanpoikasta näkee toisinaan, kun joku ei pääse haluamalleen  paikalle, joku yrittää häätää toista muualle ja väänsi kerran yksi mimmi itkuakin.

Vierailija
31/32 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön keskustelu. Jos sä kerran olet siellä ensin, mene hyvä ihminen eteen, taakse tai mihin haluat.

Vierailija
32/32 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joillakin on vakipaikat. Kerroin tuossa yllä yhdestä isosta naisesta, joka tulee aina eturiviin samalle paikalle vaikka olisi myöhässä. Ehkä jopa koputtaa olkavarteen ja änkeää siihen.

Olen itsekin joskus erehtynyt hänen paikalleen ja jouduin siirtymään.

/Tällasta en ole koskaan nähnyt, onneksi. Ei ole vakipaikkoja perus kuntosalien ryhmäliikunnoissa. :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi