Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajien palkat nousseet yli 600€ kuukaudessa samalla kun muilla kymppejä

Vierailija
08.11.2025 |

Hoitajia on Suomessa OECD-maista eniten, eli 600€ x 12,5 x hoitajien määrä x 1,45 (sotukulut) = lisää veroja maksettavaksi.

Kommentit (384)

Vierailija
181/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkojen korottaminen ei selvästikään ole parantanut laatua vrt. silmien liimaustapaus

Vierailija
182/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hoitsuilla rahaa käydä Gambiassa lomalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat ovat pelkkä suorittava taso. Hoitajan koulutuksella ja vastuulla ei palkan kuulu olla iso. Julkisuudessa kitisevät kiirettä ja stressiä ja ainakin omalla alallani näille itkuille lähinnä nauretaan. Hoitajat eivät tiedä työn vaativuudesta yhtään mitään. 

Vierailija
184/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kohdannut vielä yhtään älykästä hoitajaa, vaikka vuosikymmeniä olen tehnyt yhteistyötä näiden kanssa. 

Vierailija
185/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan vihaamaan hoitajia kun saavat noin paljon rahaa

Vierailija
186/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa yksi hoitaja, joka on vaihtanut vertaiukohteestaan vaativampaan työhön ei taida nyt kuitenkaan olla kaikki hoitajat. T. insinööri joka ei lähtisi hoitajaksi vaikka maksettaisiin tuplasti enemmän kuin nyt saan. 

Vierailija
187/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemukseni mukaan sairaanhoitajat ovat isoin ammattiryhmä, jotka ovat kokeneet lähisuhdeväkivaltaa. 

Vierailija
188/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Hoitajien rahankateus alkaa taas! Menkää itse tekemään 3 vuorotyötä. Pesemään perheitä ja kääntelemään lihavia ukkoja/akkoja jotka vielä potkivat ja purevat. Muutenkin antavat suu sa puhtaaksi. En kadehdi minä ainakaan. Soisin vielä tuplapalkat nykyisten päälle. Joo, ja en ole millään tapaa hoitaja enkä tunne ketään töissä olevaa lähisukulaisia tai tuttua hoitajaa. Kaikki nuo ovat jo eläkkeellä. Kertoivat kyllä kokemuksistaan silloin työaikoinaan... minä en olisi vaihtanut noihin hommiin edes 5000 e palkasta! Täysi ja iso hatunnosto hoitajille ja täysi kunnia!

Ja muut ei tee vuoroyöitä ja pas k a hommia?Kyllä tekevät ja palkka on puolet hoitajien palkasta,lisistä puhumattakaan.

Vierailija
189/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ovat pelkkä suorittava taso. Hoitajan koulutuksella ja vastuulla ei palkan kuulu olla iso. Julkisuudessa kitisevät kiirettä ja stressiä ja ainakin omalla alallani näille itkuille lähinnä nauretaan. Hoitajat eivät tiedä työn vaativuudesta yhtään mitään. 

Kerrotko oman vaativan työpaikkasi. Oletko sinä vastuussa toisten hoidosta ja hengestä?

Vierailija
190/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit opiskella itsekin hoitajaksi niin saat noin "paljon" palkkaa.

Vierailija
191/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet suomalaisista saa enemmän rahaa kuin hoitajat. Sulla on sitten paljon ihmisiä vihattavina. 

Vierailija
192/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Hoitajien rahankateus alkaa taas! Menkää itse tekemään 3 vuorotyötä. Pesemään perheitä ja kääntelemään lihavia ukkoja/akkoja jotka vielä potkivat ja purevat. Muutenkin antavat suu sa puhtaaksi. En kadehdi minä ainakaan. Soisin vielä tuplapalkat nykyisten päälle. Joo, ja en ole millään tapaa hoitaja enkä tunne ketään töissä olevaa lähisukulaisia tai tuttua hoitajaa. Kaikki nuo ovat jo eläkkeellä. Kertoivat kyllä kokemuksistaan silloin työaikoinaan... minä en olisi vaihtanut noihin hommiin edes 5000 e palkasta! Täysi ja iso hatunnosto hoitajille ja täysi kunnia!

Ja muut ei tee vuoroyöitä ja pas k a hommia?Kyllä tekevät ja palkka on puolet hoitajien palkasta,lisistä puhumattakaan.

Ovatko vastuussa ihmishengistä?

Vierailija
193/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika korjaa tämänkin ongelman. Sairaanhoitajiksi hakeutuvien määrät ovat selvässä laskussa. Ei ole kovin mukavaa tehdä työtä ammatissa, joka on niin vihattu ja vähäpätöinen. 

Itse olette sen aiheuttaneet kaikkien muiden aliarvostamisella.Vain te olette tärkeitä kun pelastatte ihmishenkiä ja olette niin korkeasti koulutettuja ja silti ainaisessa palkkakuopassa(teidän mielestä).

Vierailija
194/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa yksi hoitaja, joka on vaihtanut vertaiukohteestaan vaativampaan työhön ei taida nyt kuitenkaan olla kaikki hoitajat. T. insinööri joka ei lähtisi hoitajaksi vaikka maksettaisiin tuplasti enemmän kuin nyt saan. 

Tämä on vasta toinen kerta, kun tämä tuotiin esille.   Sen sijaan keskitytään ap:n virheelliseen aloitukseen ja haukutaan hoitajia.

Vierailija
195/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinäkään tiedä hoitajan työn todellisuudesta mitään, jos et ole kokeillut. Huomioi myös, että asintuntijatyötä ja johtotehtäviä hoitavat ihmiset ovat myös älykkäämpiä ja kyvykkäämpiä kuin muut. Hoitajien kyvyille heidän omat tehtävänsä tuntuvat raskailta, stressaavilta ja vastuullisilta, vaikka tietyille muille ne voivatkin näyttäytyä kevyinä. On huonoa ja epäkypsää käytöstä nauraa ihmisille, jotka eivät ole syntyneet yhtä kyvykkäiksi kuin itse. Jokaiselle on oma paikkansa elämässä, eikä suorittava tasokaan ole "pelkkä" suorittava taso, vaan tärkeä osa kokonaisuutta.

Vierailija
196/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika korjaa tämänkin ongelman. Sairaanhoitajiksi hakeutuvien määrät ovat selvässä laskussa. Ei ole kovin mukavaa tehdä työtä ammatissa, joka on niin vihattu ja vähäpätöinen. 

Itse olette sen aiheuttaneet kaikkien muiden aliarvostamisella.Vain te olette tärkeitä kun pelastatte ihmishenkiä ja olette niin korkeasti koulutettuja ja silti ainaisessa palkkakuopassa(teidän mielestä).

Keitä on aliarvostettu?

Vierailija
197/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa on hoitsuja vain reilu puolet siitä mitä Suomessa. No, jääpähän enemmän aikaa kahvihuoneessa juoruilemiseen kuin ulkomaiden hoitsuilla.

Ja lääkäreitä puolestaan huomattavasti enemmän. Suomessa hoitajat tekevät töitä, joita muualla tekevät lääkärit. Voidaan toki siirtyä tuohon malliin, mutta sitten se vasta kalliiksi tulee.

Terveisin Briteissä töissä ollut

Vierailija
198/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko oman vaativan työpaikkasi. Oletko sinä vastuussa toisten hoidosta ja hengestä?

Suuri osa hoitajista ei ole vastuussa kenenkään hengestä vaikka jaksatte tätä tuoda aina esille.

Vierailija
199/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, taas paskamaista vääristelyä. Hoitajat eivät ole missään kohtaan sanonteet, että VAIN he olisivat tärkeitä. He ovat vaan sanoneet työnsä olevan tärkeää.

Vierailija
200/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeus ja kohtuus. T. Potilas, joka on nähnyt hoitajien työtä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän