Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempic

Vierailija
07.11.2025 |

Ozempicia saisi virallisesti määrätä vain jos BMI lihavuuden puolella, eli reippaasti yli 30. Onko joku onnistunut saamaan reseptin yksityiseltä alhaisemmalla BMI:llä? Jos kyllä, niin mistä ja millä perustein?

BMI:ni on lievän ylipainon puolella, jotain 26 luokkaa. BMI 28 riittäisi jos olisi terveydellisiä syitä, mutta olen terve kuin pukki.

Olen aina aiemmin ollut normaalipainoinen (BMl 23-25 välillä), mutta viimeisen vuoden aikana vaihdevuodet ovat nostaneet painoa ilman, että olen muuttanut elintapoja. Nykyinen paino on liikaa paitsi esteettisesti, myös jaksamisen kannalta. Se paino vaan ei hievahdakaan, vaikka pystyn vastustamaan epäterveellisiä herkkuja ja syön kaikkien suositusten mukaan. Nuorempana tällä olisi lähtenyt jo 1-2 vaatekokoa. Suurin ongelma on jatkuva nälkä, jonka kourissa kärvistelen. 

Miehelläni oli ylipainoa kunnolla, ja hän aloitti Ozempicin pari kuukautta sitten. Ja se tosiaan tehoaa. Häneltä lääke on vienyt ruokahalun. Itse saatan esim. yöllä herätä nälkään. En syö, mutta en laihdukaan. Tämä on toivotonta..

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla