Viikko-viikko lapselle on luvattu koira ilman etävanhemman kanssan keskustelua
Koira olisi täysin lapsen vastuulla ja lapsen mukana. Lähivanhempi häipyy lapsivapaalla viikolla aina uuden seurustelukumppaninsa luo. Mitäs mieltä?
Minä en ole tässä kuviossa kumpikaan vanhempi, mutta olen läheinen tuon etävanhemman kanssa ja hän tuskailee nyt tilannetta
Kommentit (21)
Joo ei missään nimessä koiraa lapsen mukana kulkemaan, jos se toinen vanhempi ei koiraa halua. Se koira asukoon koko ajan sen vanhemman luona, joka koiran on halunnut ottaa.
Ei koiraa tarvitse etävanhemman kotiinsa ottaa. Se on lähivanhemman murhe mitä koiran kanssa tekee kun lapsi on toisella vanhemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei missään nimessä koiraa lapsen mukana kulkemaan, jos se toinen vanhempi ei koiraa halua. Se koira asukoon koko ajan sen vanhemman luona, joka koiran on halunnut ottaa.
Ja siis jos se toinen vanhempi menee seurustelukumppaninsa luo lapsivapaaksi viikoksi, koira lähtee sinne mukaan. Jos se ei käy, koiraa ei hankita.
Jos lähivanhempi lupaa koiran ilman keskusteluita, niin hän myös ottaa itse siitä vastuun 24/7/365.
No ei tietenkään eksä vois hommata esim koiraa mulle ja pakottaa mua hoitamaan sitä. Haloo, järki käteen.
Pitäkää hyvät ihmiset puolianne nyt paremmin !
Täytyyhän sillä lapsella joku pysyvä turva olla, kun omat vanhemmat pitää heittopussina. Pysy sinä ap vain kotonasi silloin, kun lapsi koirineen tulee etävanhemman luo niin ei tarvitse tuskailla. Sinun vuorosi tulee silloin kun lapsi on lähivanhemman luona. Älä nyt pistä lusikkaasi tähän soppaan. Ei kuulu sinulle.
Taas joku nars isti ex on keksiny millä kiusata exää. Sanoo vaan että lapsi halusi koiran ja että siksi se oli ihan pakko hankkia.😄👌
Naurettavaa
Viikkoviikko hyi hlvt taasko se tulee viikoksi hyi hlvt viikkoviikko
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne pysty pitämään huolta edes siitä yhdestä lapsesta.
Koiraa ei voi jättää lapsen vastuulle. Vastuu on aina aikuisella. Lähivanhemman on otettava koira mukaansa lapsivapaille.
Vierailija kirjoitti:
Täytyyhän sillä lapsella joku pysyvä turva olla, kun omat vanhemmat pitää heittopussina. Pysy sinä ap vain kotonasi silloin, kun lapsi koirineen tulee etävanhemman luo niin ei tarvitse tuskailla. Sinun vuorosi tulee silloin kun lapsi on lähivanhemman luona. Älä nyt pistä lusikkaasi tähän soppaan. Ei kuulu sinulle.
Jep jep, pitäähän se eroa hyvitellä lapselle eikä kieltää tältä mitään.
Mikäs siinä. Koirat on kivoja. Tosin stressaavaahan se on koiralle vaihdella kotia, mutta eikös ne siihen totu?
Älkää saatana ottako koiraa tai mitään muutakaan elävää, jos se jo selkeästi lähtökohtaisesti on joutumassa huonolle hoidolle. Nyt pistät sen jonkun sanomaan sille jollekin, että ei ota koiraa. Eläinlääkärikulutkin voi olla tuhansia euroja vuodessa.
No sanoo, että omilla lapsivapaa-viikoilla kämpässä asustaa nykyinen panokaveri, joka on allerginen eläimille. Ei voi tulla väliviikoillakaan mikään turre pyörimään.
Miten vaan toinen lapsen huoltajista saa päättää koiran hankinnasta lapselle joka ei voi olla siitä yksin vastuussa? Miten se ex on onnistunut aivo pesemään sut luulemaan että se päättää ja sinä mukaudut? Siinä exälle kiusantekoväline vuosiksi eteenpäin jos et herää.
Ei koiraa hommata lapselle, vaan aikuiselle.
Vanhempi vastaa viime kädessä koirasta. Lapselle ei koiraa hankita. Lähivanhempi siis huolehtii koiran.
Ystävällä vst tilanteessa koira asui isällä. Isä oli tyrkyttämässä koiraa mukaan ja ystäväni kieltäytyi.
Isä mm uhkasi piikillä ja ystävä totesi sinä teet mitä parhaaksi näet. Koira palautettiin myyjälle ja lapset muistavat tämän
Lähivanhempi voi tottakai hankkia koiran, mutta etävanhempaa ei voi velvoittaa pitämään koiraa. Esim. omaan kotiini ei koira tulisi - onneksi meidän tapauksessa myös lapsen toinen vanhempi inhoaa koiria eivätkä lapsetkaan tykkää koirista, koska koira olisi ainakin itselleni PAINAJAINEN. Joten lähivanhemman täytyy sitten hankkia koirahoitaja sille ajalle, kun ei itse ole kotona.