Mihin tallennat kännykässä olevat kuvat?
Otin lomamatkalla n.450 kuvaa kännykälläni+kaikki muut kuvat joita siellä on, puhun tuhansista kuvista...
Kommentit (18)
95% roskikseen. Et koskaan tarvitse 450:tä kuvaa.
Pistä piuhan avulla tietokoneelle ja vaikka muistitikulle sieltä koneelta.
Mulla on ulkoinen kahden teran kovalevy, siirrän aina välillä siihen.
Minä tallennan ne ihan samoille ulkoisille kovalevyille kuin kaikki tietokoneiden tiedostot ja "oikeilla" kameroilla otetut kuvat ja videot.
Eihän teratavu maksa paljoa pilvipalveluissakaan mutta saa lukea ihan riittävästi tarinoita siitä miten Google ja muut amerikkalaiset jätit skannaavat tiedostosi läpi tekoälyllä joka päättelee jonkun alastoman vauvan kylpykuvan olevan tiedättekyllämitä ja sulkee koko tilisi. Sinne menevät kuvat sähköpostit ja kaikkea muuta.
Vierailija kirjoitti:
Pistä piuhan avulla tietokoneelle ja vaikka muistitikulle sieltä koneelta.
Muistitikun voi työntää suoraan kännykän persiiseen ja kopioida ilman tietokonetta.
Pilvipalveluun menee automaattisesti.
Miten sun kännyssä riittää muistia...
Mä siirrän kuvat puhelimen galleriasta pilveen. Minun puhelimessa muisti menee äkkiä loppuun. Etenkin jos videoita. Kaikkia kuvia en ikuisesti säilytä. Paljon menee roskakoriinkin.
Selailetko vanhoja kuvia usein, tarvitsetko jokaista kuvaa?
No ne menee automaattisesti johonkin pilveen. En kyllä koskaan ota puhelimella mitään tärkeitä kuvia. Järkkärillä kuvaan kun otan säilytettäviä kuvia. Puhelimella otan vaan jotain mitä pitää näyttää jollekin, esim jostain työkohteesta havainnekuvia.
Pilveen ei kuulema kannata mitään tallentaa, sanoo poikani. Ja kuvilla on tunnearvoa ja ovat muistoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten sun kännyssä riittää muistia...
Mä siirrän kuvat puhelimen galleriasta pilveen. Minun puhelimessa muisti menee äkkiä loppuun. Etenkin jos videoita. Kaikkia kuvia en ikuisesti säilytä. Paljon menee roskakoriinkin.
Selailetko vanhoja kuvia usein, tarvitsetko jokaista kuvaa?
Mä ostin mun puhelimeen muistikortin johon siirtää kuvat ja videot.
Pilveen, tietokoneelle ja ulkoiselle kovalevylle. Siellä muutkin digikuvat alkaen jostakin vuodelta 1992.
Vierailija kirjoitti:
Pilveen ei kuulema kannata mitään tallentaa, sanoo poikani. Ja kuvilla on tunnearvoa ja ovat muistoja.
Ap
Ai, miksi ei kannata?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aika paha kysymys kun ei tiedä mitä teknologiaa käytettään kun palvelutalon siivouskomeron lattialla itkee sitä yksinäisyyttään, kun ei muista edes omaa nimeään.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tärkeimmän kannattaa tulostaa paperikuviksi.
Pilveen ja ulkoiselle kovalevylle. Karsin kuvia myös hyvin rankalla kädellä, vain oikeasti hyvät kuvat jää talteen.
Tietokoneelle.