Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hyvesignaloijat vihaavat kiinan verkkokauppoja?

Vierailija
07.11.2025 |

Meillä nelihenkinen perhe on nyt 11kk kohta tilannut kaiken käyttötavaran ja vaatteet Temusta ja Aliexpressistä ja säästöä on tullut sen verran, että nyt sitten talvilomalla lähdetään Teneriffalle viikoksi all inc - hotelliin. Tavallisissa kivijalkakaupoissa ei enää käydä kalliiden hintojen ja olemattoman palvelun takia, samat tuotteet saa halvemmalla netistä suoraan kotiovelle tai kotipihaan toimitettuna.

Tuotteiden laatu on hyvä, kun osaa valita oikein eikä osta sokkona ja klikkaile mainosten perässä. Nykyajan taloustilanteessa jokainen säästetty euro on kotiinpäin ja pienistä puroista tulee koko perheen lomakassa pidemmässä juoksussa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa tuotteita tehdään riistäen työntekijöitä. Ympäristöasioista ei tarvitse välittää ja alihintaisilla tuotteilla halutaan romuttaa länsimaiden taloutta. Oletko itse valmis 50-75% palkanalennukseen, jotta saat jatkossa pitää työpaikkasi?

Mä ostin äsken Prismasta 6 kpl paketin led-kynttilöitä. 4,95e. Valmistusmaa Kiina. Joten mitä hemmetin väliä vaikka tilaankin Temusta välillä.

Vierailija
22/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se sattuu omaan lompakkoon. Kotimainen liike ei myy tavaraa -> ei tule voittoa -> osinkoja ei ehkä makseta -> osakekurssi kääntyy laskuun.

Sedät tarttee lisää fyrkkaa. Sedät ei muuten pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa tuotteita tehdään riistäen työntekijöitä. Ympäristöasioista ei tarvitse välittää ja alihintaisilla tuotteilla halutaan romuttaa länsimaiden taloutta. Oletko itse valmis 50-75% palkanalennukseen, jotta saat jatkossa pitää työpaikkasi?

Minäkin olen mietitnyt halutaanko tässä romuttaa eurooppalaisten taloudellinen hyvinvointi ja terveellinen elinympäristö. Taloustilanne nyt on heikko eri puolilla länsimaissa, mutta pahimmista kemikaaleista vapaa  ympäristö on arvokas asia. Ja etenkin nyt pitäisi saada taloudellista hyötyä tänne eikä kaukoitään. Arvonlisäverojen ja palkkaverotuksen sekä kaupan alan työntekijöiden ostovoiman muodossa.

Vierailija
24/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on nopean tiedonvälitysajalla esiintyvästä muoti-ilmiöstä samalla tavalla kuin esim woke levisi. Yrittäkääpä vain välttää kiinalaisia, tuotteita, ei onnistu käytännössä millään. Voitte välttää Temua ja Aliexpressiä, mutta ette Kiinassa tehtyjä tuotteita.

Ei ole tarkoituskaan vältellä Kiinassa valmistettuja tuotteija. Se olisi käytännössä mahdotonta. Tuotteiden vain pitää tulla Eurooppaan sellaisten myyntikanavien kautta, että ostajat voivat luottaa niiden täyttävät EU:n normit. Läntisissä naapurimaissamme jotkut nuoret naiset ovat saaneet ikäviä seuraamuksia  suosittujen nettimainostajien tuputtamasta kosmetiikasta. Niitä ei ostettu Temusta vaan muuta kautta. Joku neitonen kertoi, ettei voinut vuoteen käyttää mitään meikkejä, koska ihon piti saada parantua rauhassa. Joillekin tuli pahoja ongelmia, joillekin vähäisempiä.

Vierailija
25/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on nopean tiedonvälitysajalla esiintyvästä muoti-ilmiöstä samalla tavalla kuin esim woke levisi. Yrittäkääpä vain välttää kiinalaisia, tuotteita, ei onnistu käytännössä millään. Voitte välttää Temua ja Aliexpressiä, mutta ette Kiinassa tehtyjä tuotteita.

Kiina itse on huolissaan lukuisien  omien kansalaistensa riippuvuudesta shoppailla koko ajan netissä. 

Vierailija
26/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassareilla on aina tarve hyvesignaloida jostain ja buustata omaa egoaan. Aiheet tulevat ja menevät, eiköhän kiinakauppojen kritisointi vähene, kunhan jokin uusi aihe nostaa suosiotaan ja pitää pysyä hyvesignaloinnin trendien mukana.

Vierailija
27/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö hän,mikä on kaasutin? Kansanomaisesti kaasari. Erikoisten,käytettyjen vintagekoneiden ko osa maksaa koneeseen kuin koneeseen varaosakauppaan tilattuna kymppejä/satasia. Hyllystä näitä turha etsiä. Tai Suomesta ylipäänsä.Kiinasta suoraan tilattuna useimmat ui tai lentää samassa ajassa kympillä-parilla. Sama osa. Hankinnathan tuli kilpailuttaa.

Miksi vintage? Helppo korjata ja on kuluttanut luonnonvaroja joskus 60- luvulla,jolloin raavaat äijät valmisti noita tehtaissa ja melkein kaikki on paremmin 😇

Ihme pinttymä tuokin,että kaikki ihmiset tilaa jtn puutarhatonttuja ja vaatteita Kiinasta.Aikuinen ihminen nyt ei tarvitse uusia vaatteita juuri koskaan. Enkä hlökohtaisesti ole tarvinnut puutarhatonttuakaan.

Vierailija
28/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri kyllä näistä maailmanparantajista on kamalaa jos lapsella ois vaikka temusta tilattu lelu, missä ehkä on jotain 20v sitten Suomessa kiellettyä muovia. Mutta alaikäisen korvaushoito taas on heistä uskomattoman upea idea. 

Vierailija
29/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin äsken Prismasta 6 kpl paketin led-kynttilöitä. 4,95e. Valmistusmaa Kiina. Joten mitä hemmetin väliä vaikka tilaankin Temusta välillä.

Miksi tätä ei ole kukaan Temu-vihaaja kommentoinut?

Vierailija
30/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä säästän palstatilaa. En ostaisi sitä kiinaroinaa yhtään mistään, en Temusta, en Tokmannilta, en Prismasta. Kaikelle on onneksi olemassa vaihtoehto.

Vierailija
31/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä säästän palstatilaa. En ostaisi sitä kiinaroinaa yhtään mistään, en Temusta, en Tokmannilta, en Prismasta. Kaikelle on onneksi olemassa vaihtoehto.

Niimmut sehän on ihan eri asia ostaa kivijalkakaupasta!

Vierailija
32/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"EU:ssa usein vaan ilmoitettu, että tuotettu EU:ssa, ikäänkuin se olisi aina tae. "

EU-alueella tuotettu ja tällä alueella myytävä tuote täyttää aina EU-vaatimukset turvallisuudessa. Jos ei täytä niin kyse on rikoksesta.

EU-alueen ulkopuolelta itse tuotu tuote taas voi olla mitä vaan eikä se ole rikos jos joku myy sieltä sinulle vaarallisen tuotteen.

Vierailija
33/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä maksoit samalla Suomen valtiolle arvonlisäveroa 25.5%, maksoit samalla osan myyjien palkasta, myymälän tilakustanuksista, myymälän sähkönkulutuksesta jne.

Tuit siis todella monella tavalla Suomea ja suomalaisia. Kaikki tämä jää pois jos tilaat Temusta. Eli sitä väliä.

Vierailija
34/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lähes kaikki ostettavissa oleva käyttötavara on valmistettu Kiinassa tai muissa työvoimakustannuksiltaan halvimmissa maissa merkeistä riippumatta. 

Vierailija
35/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö että joillain ihmisillä ihan tosiaan on sellainen kuin "moraali"? Sinulle kaikki on pelkkää hyvesignalointia, koska et pysty samaistumaan tällaiseen ajatukseen ollenkaan. 

Juuri näin. Hyvin kiteytetty. Sitä paitsi jos yhtään välittää omasta terveydestään, tuokin on hyvä syy olla tilaamatta.

Vierailija
36/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassareilla on aina tarve hyvesignaloida jostain ja buustata omaa egoaan. Aiheet tulevat ja menevät, eiköhän kiinakauppojen kritisointi vähene, kunhan jokin uusi aihe nostaa suosiotaan ja pitää pysyä hyvesignaloinnin trendien mukana.

Arvasin, että temuttajat on persuja.

Taas yksi heidän erikoisista tavoistaan olla "isänmaallisia". 

Jännä kun tuo asia ei sitten koskaan toteudu käytännön toiminnassa. 

Vierailija
37/37 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkoituskaan vältellä Kiinassa valmistettuja tuotteija. Se olisi käytännössä mahdotonta. Tuotteiden vain pitää tulla Eurooppaan sellaisten myyntikanavien kautta, että ostajat voivat luottaa niiden täyttävät EU:n normit. Läntisissä naapurimaissamme jotkut nuoret naiset ovat saaneet ikäviä seuraamuksia  suosittujen nettimainostajien tuputtamasta kosmetiikasta. Niitä ei ostettu Temusta vaan muuta kautta. Joku neitonen kertoi, ettei voinut vuoteen käyttää mitään meikkejä, koska ihon piti saada parantua rauhassa. Joillekin tuli pahoja ongelmia, joillekin vähäisempiä.

Näin. Tulli on ilmoittanut, ettei heillä ole tuota suoramyyntiromua mahdollisuutta valvoa normaaleilla valvontakeinoilla. Sieltä voi tulla siis ihan mitä tahansa.

Normaalit kauppojen valikoimissa olevat tuontituotteet ovat aivan eri asia. Niille tehdään tuoteturvallisuustestejä tms. Kauppa on myös vastuussa niiden turvallisuudesta Suomen lain puitteissa.

Temusta ei vastaa kukaan. Se on villi länsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi