Valitusta etälapsen kesälomatapaamisesta (tai oikeastaan miehen ex:stä)...
Mulla on 4 alle kouluikäistä lasta jotka eivät koskaan ole pois kotoa. Nyt sitten sosiaalitoimi myönsi heille viikon loman kesällä erääseen meille tuttuun perheeseen. Tässä perheessä on muitakin " lomalapsia" ja minulle vain ilmoitettiin tuo viikko koska lapset voivat sinne mennä.
Mies kysyi ex:ltään oman lapsensa kesälomatapaamisista. Sanoi että tuo viikko ei käy kun me ollaan silloin miehen ja meidän yhteisen vauvan kanssa. Ex sanoi miettivänsä. Ilmoitti sitten että tuo viikko on ainut joka hänelle sopii. Ei se nyt oikein mee jakeluun että miksi kesä-heinä-elokuun puoliväliin asti ei ole kuin yksi viikko joka hänelle sopii.
Mies ei ole kommentoinut asiaan mitään mut jos se lapsensa meille silloin tuo niin mä lähden kyllä vauvan kanssa johonkin. Muuten mun loma menee ihan pilalle! Ja ei mulla ole sitä lasta vastaan mitään mut mä en kyllä aio oman lomani aikana toimia toisen lapsenvahtina! Vaikka mies kuinka sen hoitaiskin. Mä haluun sen viikon ihan vaan olla. Mulla on viimeks ollu " vapaata" isommista lapsista joulukuussa viikonloppu ja viime kesänä 4vrk. Mä tarviin tän loman ja haluaisin silloin myös hoitaa parisuhdetta, olen kysynyt vauvan kummeilleen pariks päiväks et päästäis vaikka rasteilylle kaksin.
Koen tämän puhtaaksi kiusanteoksi miehen ex:ltä.
Kommentit (62)
Yleensähän se on niin, että lasten kanssa vielä sujuisi, mutta sitten on näitä hankalia ex-puolisoita, jotka ihan vaan muuten vaan haluavat purkaa pahaa oloaan exän uuteen perheeseen. Siihen ei kukaan voi varautua, kyllä sitä LUULISI, että lasten vanhemmat haluaisivat lastensa parasta...
Kyllä paljon suurempi uhka lapsille (oli heitä sitten yks tai kahdeksan) kuin hetken omaa, itsekästä aikaa tarvitseva usperheellinen, on empatiavammainen äiti.
toisensa jälkeen kuinka paljon totaalisen empatiakyvyttömiä äitejä tulevaa sukupolvea kasvattaa.
Jos lastaan kohtaan joskus tunteekin myötätuntoa, niin toista äitiä kohtaan se on jo ihan mahdotonta.
Musta se on kauheaa.
niin kannattais kyllä. ja uusperheessä tuo on vielä tärkeempää, kun siinä on ne lapset olleet koko ajan.
Onhan vaihtoehtoja miljoona, voihan isä tehdä oman lapsensa kanssa mitä vaan, mut ap;n huolihan oli se, ettei hän saisi sitä tärkeää kahdenkeskistä hetkeä, jota on odottanut. ja joku vika on sen exänkin päässä jossei tajua tuon asian merkitystä. Hänelläkin on varmaan vaihtoehtoja? Eihän hänen etunsa tai hänen lapsensa etu ole millään lailla tärkeempi kuin muidenkaan: Jos hänellä on vain 1 lapsi hän pystyy joustamaan ihan eri lailla.
Toivottavasti ap pääsee matkalle myös ystävän kanssa, sekin on tarpeen.
Ex kiusaa. Koko kesänä ei ole yhtään toista viikkoa joka kävisi. Sanotte exälle et sitten ei käy. Valitkoon viikon vaikka syksyllä jos silloin olisi aikaa. Meillä ei tulisi kysymykseenkään et exä pompottaisi tolla tavaoin. Ei se lapsi kuole vaikka ei isäänsä tapaisikiaan kesälomalla. Voihan sitä pitää sit syysloman. Älkää nyt vaan antako asiassa periksi. Onhan ap:llä ja miehellä oikeus hoitaa parisuhdettaan ihan niikuin muillakin. Asiat ei voi mennä exän pillin mukaan. Vai eikö vanhemmat voi viettää muutamaa päivää vuodessa kaksin? Lapset kärsii... no huhu huh. Ollaan just menossa kaupunkilomalle miehen kanssa 5 päiväksi ´ja mummo hoitaa meidän lapsia. Ihan normaalia on ja kuuluu tän päivän elämään et vanhemmatkin ELÄÄ ja hoitaa parisuhdettaan. Ei ihme et eroja on paljon jos mammat elää vain lastensa kautta. Unohda exä ja sen typeryys ja varaa se risteily
Niin meillä on jo tapaamisasunto isän ja lapsen tapaamisia varten eli viettävät tosi paljon aikaa kahdestaan siitä joka toisesta viikonlopusta.
Sehän onkin oivaa parisuhteen hoitoa kun lähtee kaverin kanssa lomalle...
Ei muuten mikään ihme että avioerotilastot ovat huipussaan kun mammat reissaa mielummin kaverereiden kanssa kuin puolisonsa.
Joo me tarvitaan aikaa toisillemmekin, me rakastetaan toisiamme ja halutaan pystyä huomioimaan toisemmekin välillä muutoinkin kuin arkihärdellin keskellä.
T:Ap
Piti sanoa että ap te ootte kirkkaasti tän ääliömassan yläpuolella!!
Menkää ihmeessä sinne risteilylle! Nostan hattua teille, suurin osa näistä tynnyrissä löllyvistä av-mammoista ei kykenis elämään päivääkään sun elämää. Koska ei rahkeet riitä. ja täällä sitten mestaroidaan toisten elämää... yöks!
Kaikkea hyvää teille, ja ihanaa risteilyä!
Kuules ap, ehdottomasti menette ilman exän kakaroita reissuun. Miten sä voit edes ajatella muuta? Jos mies jankuttaa vastaan, hidas vastarinta on hyväksi. Pidät miehen niin kiireisenä ja väsyneenä uuden perheen kanssa, ettei jaksa edes ajatella ed. liiton mukuloitaan. Pikku hiljaa välit kuihtuu. Eikä ne ei-toivotut kersat pyöri jaloissa pyörimässä. On tietty lapsile tosi kurjaa, vaan exähän se aloitti elämän hankaloittamisen. Pidä puolesi!!! Älä anna exän pyörittää arkeasi.
Sun lapset ja exän kakarat?
Ne on ihan yhtä arvokkaita kuin sunkin lapset- onneks ap;n perhe tuntuu olevan kilometrien päässä sun perhe-helvetistä, jonne ei lapsia sois yhtään. jos osasit lukea, niin ap;n perheellä on oma asuntokin sitä varten, että myös edellisestä liitosta syntynyt lapsi saa elää isänsä kanssa. Siihen ei moni taivu.
Joo aikuisen luulis ertottavan etä exä karkoittamisen ei pitäis millään lailla vaikeuttaa lasten elämää- sä heittäisit lapsetkin pois. Oot julma.
Sun ajatukset on jostain kyöpelivuorelta.
Mä olen tossa jo onnistunut. Ihanaa elää vihdoin ydinperheemme kera
Ei niille pidä koskaan sanoa, milloin oikeasti tarvitsee vapaata. Jos olisin ollut ap niin olisin sanonut että meille käy kaikki muu paitsi viikko x. Ja x olisi ollut se viikko, joka käy parhaiten. Näin Pyhä Äiti olisi ilmoittanut, että tuo x on hänelle ainut mahdollinen joten lapsen on tultava silloin. Saatu, mitä haluttu!
Ainakin meidän Pyhä Äiti on täysin ennustettava kiusaamisen halussaan. Hänelle ei käy ikinä mikään, mitä ehdotamme. Sitä on helppo käyttää hyväksi!
Ymmärrän kyllä että töistä ollaan lomalla jne.. mutta että lapsistakin pitää saada lomaa. Ja olen kyllä itsekin yksinhuoltaja ja olen maksimissaan vuorokauden kerrallaan erossa lapsista, mutta en kyllä edes haluaisi olla lapsistani erossa kokonaista. Ja hyvin pystyy uutta suhdettakin hoitaan, vaikka on lapset ja miehelläkin pieni lapsi, se on ihan siitä kiinni, kuinka siihen asennoituu. Voi siitä arjestakin repiä iloa, pitäis aina muistaa ettei ne tylsältä tuntuvat arkiset asiatkaan mitään itsestäänselvyyksiä ole.
Kun tässä puhutaan nyt 4-6v lapsista.
...voidaan tutustua toisiinsa ilman lapsia jopa vuosien ajan. Tämän takia uusperheen vanhemmat tarvitsevat yhteistä aikaa enemmän kuin ydinperheen vanhemmat.
Eihän lapsiin tarvii kasvaa fyysisesti kiinni. Miettikää mikä taakka te ootte tulavaisuudessa lapsillenne " ei lapsista tarvii lomaa" -tyypit.
No ehkä meitä ihmisiäkin on erilaisia; toisilla on muitakin tarpeita kuin olla neljän seinän sisällä kodinkoneena tauotta. Kyllä minusta terve ihminen joskus haluaa olla vain itsekseen, kumppaninsa kanssa tai muiden aikuisten. Ihan totta. Mutta onhan näitä " suojatyö-" kotiäitejä jotka mieluummin paisuu siellä kotona kuin elää aikuisen naisenkin elämää.
Ex:llä on lomaa heinäkuun alusta elokuun puoleenväliin. Ja tää " meidän" viikko on kesäkuussa jolloin miehen lapsi on päiväkodissa ja ex töissä. On muuten sitten ihan normaali päivätyössä ettei siitäkään ole kyse että olisi vuorotyössä jollon toi olis jotenki ymmärrettävää.
Toivotaan ettei tarvi niin...
varmaan tosi kamalia. Vietetään joka vuosi viikko kuherruslomaa kaksin etelässä. 3 lasta saa levänneet ja rakastavat vanhemmat takaisin. Kaikki yhteisiä lapsia, ei exiä.
vaativan elämäntavan,niin kai silti on oikeus tunteisiin ja kerätä voimia niinkuin muillakin ihmisillä? Onko uusperheellisellä automaattisena rangaistuksena se että hänestä pitäisi tulla yli-ihminen ilman tarpeita, koska kerran on itse elämänsä valinnut?
Ja kyllähän elämä yllättää- asiat muuttuu, itse ei olekaan sellainen (esim. kaikkivoipa suorittaja) kuin kuvitteli.
Kyllä paljon suurempi uhka lapsille (oli heitä sitten yks tai kahdeksan) kuin hetken omaa, itsekästä aikaa tarvitseva usperheellinen, on empatiavammainen äiti.
vaikka lapsia olis 10 se äiti on silti inhimillinen, rajallinen olento. Eikä oo paljon pyydetty saada viettää puolisonsa kanssa 2vrk kahdestaan. Miettikää kuinka moni siihen tyytyisi??
Onko tää porukka vaan ilkeetä vai tunnevammaista, en käsitä?
Itse en ole uusperheellinen, vietän varsin mukavaa ja itsekästäkin elämää perheineni, mutta ei oo vaikeuksia ymmärtää. Mikä mättää???