Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun mieli tekee näin?

Vierailija
06.11.2025 |

Jos joku vaikka kysyy mitä tein eilen, saatan vastata että oli paljon kaikkea tekemistä tein sitä ja tätä ja tuota. Hetken päästä joku eri henkilö kysyy mitä tein eilen ja vastaankin että en oikeastaan mitään. Ja kummatkin vastaukset on tavallaan totta, en valehtele tietoisesti enkä siis pyri valheeseen vaan minun mieli muistaa asiat täysin eritavalla välillä. Tai minun mielessä se saattaa tuntua välillä että tein paljon ja välillä tuntuu etten tehnyt. Toinen esimerkki. Joku sanoo "muista huomenna on ne juhlat" sanon tottakai muistan, olen miettinyt niitä kokoajan. Hetken päästä asia tulee puheeksi ja sanon etten ole muistanut koko juhlia ollenkaan. Taas molemmat vastaukset on totta. Olen miettinyt kyllä juhlia mutta sitten unohdan että olen miettinyt niitä kokoajan.

Tätä on niin hankala selittää ääneen että mitä yritän kertoa. Tuntuu siis välillä että voiko minussa olla kaksi tai useampi eri ihmistä samassa jotka elää omaa elämäänsä ja se ihminen vaan vaihtuu välillä joka on ns. puikoissa.   Kun tuntuu että on minä ja se toinen minä joka unohtelee. Tai se yksi minä joka olikin jo tehnyt sen asian jota minä minä olen nyt päivän hätäillyt että pitää tehdä. 

Eli onko kellään tietoa miksi mieleni on näin sekava. Tämä aiheuttaa valtavasti noloja tilsnteita ja usein luullaan että valehtelen tai olen patologinen valehtelija vaikka en todellakaan halua valehdella. En vaan muista samoja asioita samalla tavalla eri hetkinä. Nyt muistan että olen syönyt tänään paljon, illalla saatan muistaa että enhän minä ole syönyt tänään kuin kolme kertaa, ilmankos on nälkä. Jos joku tietää selitystä niin kiinnostaisi lukea kokemuksia tai aiheesta jotain ylipäätään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vastaan "jouteoloa lopettelin ja uutta aloittelin"

Vierailija
2/4 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne asiat joita ei muista kunnolla eivät ole oman mielenkiinnon kohteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivojen toiminta on rajallista.

Vierailija
4/4 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialan vaihdellessa perspektiivi muuttuu äkkiarvaamatta.