Miten vtussa näistä pikku kärpäsistä pääsee eroon?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Laita keittiön pöydälle jo ylikypsäksi mennyt nektariini tai persikka. Kohta hyörii kärpäset siinä. Myös kypsä mangon palanen vetää niitä puoleensa.
Jos kärpäsistä haluaa eroon, ei niitä kannata alkaa ruokkimaan.
Thermasell on tehokas talossa ja puutarhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita keittiön pöydälle jo ylikypsäksi mennyt nektariini tai persikka. Kohta hyörii kärpäset siinä. Myös kypsä mangon palanen vetää niitä puoleensa.
Eihän ne noin häviä. Päinvastoin.
Kyllä niitä saa ison kasan nalkkiin tuolla tavalla. Kerääntyvät ylikypsän hedelmän kimppuun.
Kaupoissa myydään Raid kärpäspyydys ikkunaan. Niillä itse pääsin eroon kun ei niillä erinäisillä nesteansoilla päässyt kaikista eroon.
Minulla parhaiten toiminut se, että ihan vaan imuroin ne pois.
Mullakin taas ollut. Nyt en ole kahteen viikkoon pitänyt mitään hedelmiä enkä vihanneksia vadeisa pöydillä, kaikki banaaneja myöten jääkaappiin. Pari kertaa olen ruiskutellut raidia ja vienyt biojätteen joka päivä pois. Nyt ei ole muutamaan päivään näkynyt. Mutta mitään hedelmäkulhoja ei voi nyt pitää esillä.
Onko esim tomaattisäilykepurkkeja odottamassa roskiin pääsyä?
Vierailija kirjoitti:
Vtutuksesta pääset eroon kun kuvittelet niiden olevan söpöjä pikku keijukaisia
Niin vegaanit tekeekin.
Lautaselle siirappia ja jotain juoksuttimeksi, ettei jämähä
Vastaaja #13 on varmaan asian ytimessä: noi ei välttämättä ole banaanikärpäsiä vaan harsosääskiä, jotka sikiävät huonekasvien mullassa. Täällä oli invaasio viime talvena ja voiton avaimet oli nuo edellä mainitut cocktail-ansat kasvien läheisyyteen ja kasvien kastelu 50-asteisella vedellä sen jälkeen kun multa oli kunnolla kuivahtanut (huom! tasaisesti koko ruukun alalta, että ne munat ja toukat kuolee). Tätä piti jatkaa useampi kuukausi! Onneksi kasvit kesti tuon, aika rankka kokemus niille 😡
Jotain kirppujakin noita vastaan on saatavilla, mutta biologisiin ja kemiallisiin aseisiin en ryhtynyt.
Vtutuksesta pääset eroon kun kuvittelet niiden olevan söpöjä pikku keijukaisia