Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuan hinta on aivan järkyttävä ja annoskoota pienennetty! on tämä kallis maa

Vierailija
06.11.2025 |

ei edes 50e kunnolla enää ruokaa tunnu saavan, annoskoota pienennetään ja hinta on sama tai enemmän!!

suomesta on tullut täysin käsittämättömän kallis maa elää! 

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, lihava kansa saa mitä tilaa.

Vierailija
2/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä hyvää siinä on? että annoskoot pienenee hinta vähintään sama. pitääkö normaalipainoisen alkaa syömään vähemmän ja epäterveellisemmin vai??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä hyvää siinä on? että annoskoot pienenee hinta vähintään sama. pitääkö normaalipainoisen alkaa syömään vähemmän ja epäterveellisemmin vai??

Taidat ihan olla oikeasti tyhmä läski?

Vierailija
4/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, mutta maassa on liian paljon rahaa niin kauan kun ihmisillä on varaa ostaa pieniä kerrostalo koppeja vuokratontilla jossa keittiö on eteisessä.

Vierailija
5/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ saa helposti 2 viikon ruoat kun tekee itse.

Vierailija
6/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tämä surkea ja kallis maa, todella todella ylihintainen maa hyvinvoinnille!!

Vierailija
7/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoskoo

Vierailija
8/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin paljon ylipainoa, että hyvää tekee ostaa välillä pienempiä annoksia ruokaa. Eikä ruuan hinta ole kallistunut oikeastaan lainkaan.

Vierailija
9/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa puolensa. Ei tule syötyä niin suuria määriä että söisi itsensä ähkyyn, eikä monella ole enää varaa ostaa niin suuria määriä että söisi itsensä ähkyyn. Näkeehän näillä palstoilla myös esim. pankkien kuukausimaksujen puolustelijoita, että on vain järkevää että pankit voivat kustantaa näillä pankkipalvelujaan - minua tämä on aina ihmetyttänyt kun ulkomailla eivät pankkini koskaan erikseen veloita rahojen pitämisestä tilillä. Kukaan ei myöskään purnaa siitä, että Suomessa eläminen vaatii yhä enemmän älypuhelinta, joka maksaa sekin uusimisineen ja lisäksi operaattorien maksuihin menee reipas kuukausimaksu. Tällaisia elämisen piilomaksuja ei ollut 50 vuotta sitten.

Vierailija
10/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö kotona, annoskoko sama, ei itketä hinta.

Vierailija
11/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta johonkin halvempaan maahan, niin ongelma ratkeaa.

Vierailija
12/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko ostaa valmisruokia? Tee itse kotona niin ei tarvi valittaa annoskoosta.

Vierailija
13/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töhiin

Vierailija
14/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kannattaa vain seurata kilohintoja.

Vierailija
15/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskokoa eikä mitään -koota!

Vierailija
16/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposta en tiedä, mutta lähelle päästään meilläkin. Noin 400 euroa kuukaudessa ruokakauppaan neljälle hengelle, kaksi aikuista ja kaksi lasta. Pitää huomioida, että lapset syövät kouluruoan arkisin ja toinen aikuisista syö töissä lounaan, jota ei ole tuohon laskettu.

Minusta ruoka ei ole ollut halpaa Suomessa koko elämäni aikana ja hinnat ovat nousseet viime vuosina paljon. En pidä 50 euroa kahdessa viikossa halpana yhdelle hengelle. Varsinkin kun en usko sen riittävän monipuoliseen ruokavalioon, jos siihen pitää sisällyttää kaikki ruokailut.

Vierailija
17/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin paljon ylipainoa, että hyvää tekee ostaa välillä pienempiä annoksia ruokaa. Eikä ruuan hinta ole kallistunut oikeastaan lainkaan.

No esim naudan jauheliha maksoi 2.99€ vielä pari vuotta sitten, nykyään maksaa yli 6€

Vierailija
18/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhlari!!! Vuoden ruoat helposti. Ainakin minä saan koska olen parempi kuin sinä 😂

Vierailija
19/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kansanedustajalla ja parilla sadalla avustajalla on edullinen työpaikkaruoka ja monia muita vielä kokonaan ilmaisiakin lounaita ja päivällisiä!! Kyllä kelpaa leikata ja vittuilla työttömille ja vyötä kiristäville kansalaisille!

Vierailija
20/45 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hulluja mielipiteitä, tämä maa on sairas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi