Ylipainoinen, kuinka pitkiä lenkkejä teet?
Itse 165 cm, 85 kg ja juuri 1 h 5 min lenkki, 8000 askelta ja olen aivan kuollut! Teen noin neljä tunnin lenkkiä viikossa, tehnyt jo kuukausia eikä kunto tunnu kasvavan yhtään :( Millon tämä helpottaa ja lenkin jälkeen olisi hyvä olo?
Kommentit (29)
Joo, vähän sama, mutta painoa ja pituutta molempia enemmän. Koville ottaa, mutta sen takia on jaksettava. Mä yritän kävellä joka päivä puolen tunnin lenkin. Sen nyt saan, mutta välillä sekin tuntuu paljolta.
Kävelen päivittäin 17 000 askelta. Osan niistä hyvinkin reipasta vauhtia.
Olen sairaalloisen ylipainoinen. Teen kolme kertaa viikossa noin 45 minuutin lenkin, jonka aikana kävelen ehkä 3 km. Enempää ei nivelet kestä.
Ei monille tule ikinä mitään lenkin jälkeistä hyvää oloa. Eikä tuollaista lenkkeilyä ole mikään pakko kenenkään tehdä, ei vaikka haluaisi laihtua. Kuntosali jossa energiaa kuluttava lihasmassa kasvaa, olisi paljon tehokkaampaa. Eikä minusta ainakaan yhtä tympeää kuin tarpominen marraskuisessa tihkusateessa pimeässä ulkona.
Suunnilleen saman kokoinen kuin ap, tosin muutama kilo enemmän painoa.
Käyn joka päivä koiran kanssa aamulla puolen tunnin, ja illalla tunnin reipastahtisen lenkin.
Lisäksi käyn pari kertaa viikossa joko jumpassa tai salilla.
Kiipeän mäkiä ja portaita.
Askeleita tulee keskimäärin 12000-18000/ vrk (joskus lomalla jopa 45000) Hyvin jaksaa.
Joka päivä kävelen puoli tuntia vähintään, parhaana tunnin. Sitten nostelen viiden kilon puntteja päivittäin.
-minä tarvin painoliivejä juostessa. ap ei tarvi.
Painoliiven ja lihavana juostessa täytyy palautua kolmekin päivää, kun jalat on ihan soossia.
Ilman niitä juoksee päivittäin kympin.
Oliko näin, että tietyt ihmiset eivät saa mielihyvää liikunnasta?
Muilla lähtee endorfiinit jylläämään ja jumpan jälkeen on euforinen olo. Minulla ainakin. 178cm, 80 kg. Lisäksi lenkkiä ja pyöräilyä, saunaa ja uintia.
Kuulostaa oudolta.
Itselläni on suorastaan onnellinen olo liikkuessa ulkoilmassa ja sen jälkeen kotona pitkän aikaa virkistynyt olo. Käyn kyllä ulkoilemassa päivittäin parikin kertaa.
Olen kutakuinkin aloittajan kokoluokkaa ja käy juoksulenkeillä 2-5 km kolmesti viikossa. En ole kuollut lenkin jälkeen. Ehkäpä liikunnallinen tausta vaikuttaa.
Apn kannattaa lyhentää lenkki aluksi puoleen tuntiin ja vaikka lisäksi tehdä sisällä jotain helppoja, esim. selkää ja jalkoja vahvistavia jumppaliikkeitä. Yksinkertainen seinäpunnerruskin on yllättävän tehokas.
Vierailija kirjoitti:
Apn kannattaa lyhentää lenkki aluksi puoleen tuntiin ja vaikka lisäksi tehdä sisällä jotain helppoja, esim. selkää ja jalkoja vahvistavia jumppaliikkeitä. Yksinkertainen seinäpunnerruskin on yllättävän tehokas.
Ja tehdä välillä intervallitreeniä eli ottaa mukaan juoksuspurtteja.
Olen vaihtanut kävelyn 10-15 minuutin rauhalliseen pyöräilyyn. Virkistää kummasti. Toinen on se, että jostain syystä sauvakävely ei rasita yhtä paljon kuin kävelylenkki ilman sauvoja. En tiedä, mistä johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Oliko näin, että tietyt ihmiset eivät saa mielihyvää liikunnasta?
Muilla lähtee endorfiinit jylläämään ja jumpan jälkeen on euforinen olo. Minulla ainakin. 178cm, 80 kg. Lisäksi lenkkiä ja pyöräilyä, saunaa ja uintia.
On. Se on geneettinen ominaisuus. Sitä ei voi päättää tahdonvoimalla.
Joka päivä kävelen noin kaksi tuntia. Tiedän hyvin, että laihtuisin, kun katon mitä suuhuni laitan.
Parin tunnin lenkkejä, eli kävelen 10 km päivässä + hyötyliikunta päälle.
Syöminen pitää olla kurissa. Ja jos ei pidä tarkkaa kirjanpitoa niin ei ole. Itse olen huomannut että jos haluaa että paino putoaa, ei riitä liikkuminen pelkästään vaan tarkasti kalorit ylös. Ja päivässä ei saa syödä kuin maksimissaan 1500 kaloria, muistaen kuitenkin että proteiinia tarpeeksi, muuten kevyesti. Siihen päälle lenkkeilyä 2000 kalorin edestä viikossa. Älykello on tähän hyvä seuraaja kesällä 168/78, nyt 168/72
Vierailija kirjoitti:
Ei monille tule ikinä mitään lenkin jälkeistä hyvää oloa. Eikä tuollaista lenkkeilyä ole mikään pakko kenenkään tehdä, ei vaikka haluaisi laihtua. Kuntosali jossa energiaa kuluttava lihasmassa kasvaa, olisi paljon tehokkaampaa. Eikä minusta ainakaan yhtä tympeää kuin tarpominen marraskuisessa tihkusateessa pimeässä ulkona.
Ei pidä paikkaansa. Kuntosali ei ole tehokkaampaa. Se on toki helpompaa. Aloittajalle vinkiksi, että kun olet kävellyt noin pitkään, niin nyt on aika vaihtaa juoksuun. Huom. hitaaseen juoksuun. Tunnin, puolentoista juoksulenkkiä hitaalla vauhdilla ja sokeri pois ruokavaliosta niin johan tulee tuloksia. Aluksi voi tuntua rasitusta uusissa paikoissa, mutta silloin ei pidä luovuttaa. Ei tietenkään ole pakko lenkkeillä, mutta kuten sanottua, salilla et varmasti saa tuloksia puntteja nostellen. Kokeile vaikka juoksumatolla sitä lenkkeilyä musiikkia kuunnellen.
Joka päivä noin 14 kilometrin lenkin.
En käy lenkillä.