Oletko saanut pankin nimissä huijausviestejä?
Itselleni tuli tänään OP:n viesti. En tiedä, onko se aito vai ei.
Viestissä mainittua laskua, tai mitään muutakaan, ei pankin sivuilta löydy. En avannut laskun numeroa, joka löytyi viestistä. Tarkistin muuten.
Kommentit (12)
Todennäköisesti, mutta en lue otsikkoja enempää. Op käyttää Op mobiilia viestittämiseen.
Olen. Heitän kaikki heti roskiin ja poistan. Mitä niitä sen enempää ihmettelemään.
Joskus tulee pankeilta joissa minulla ei edes asiakkuutta ole.
Sain s pankin jonkun viestin , en jaksanu edes lukea sitä diipa daapaa ku skippasin viestin yli
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti, mutta en lue otsikkoja enempää. Op käyttää Op mobiilia viestittämiseen.
Olen saanut ihan oikeita tekstiviestejä sieltä.
Ap
Jos "pankilta" tulevassa viestissä on liitetiedosto tai linkki, se on huijaus. Aina.
On tullut joo. OP:n nimissä työpuhelimeen. En ole OP:n asiakas enkä käytä työpuhelinta mihinkään henkilökohtaiseen.
Mulle on tullut soittoja "pankilta" että joku tekee mun tililtä siirtoja ulkomaille.1
Juljus kirjoitti:
Mulle on tullut soittoja "pankilta" että joku tekee mun tililtä siirtoja ulkomaille.1
Mulle tuli soitto pankilta, että olet tekemässä tällaista isompaa tilisiirtoa ulkomaille, että onko kaikki ok. Vastasin, että kyllä on.
Olin tyytyväinen, että tarkistavat ja soittavat.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Mulle tuli soitto pankilta, että olet tekemässä tällaista isompaa tilisiirtoa ulkomaille, että onko kaikki ok. Vastasin, että kyllä on.
Mutta kun mä en ollu tekemässä mitään siirtoa silloin...
Juljus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Mutta kun mä en ollu tekemässä mitään siirtoa silloin...
Joo ymmärsin. Kerroin vain kokemukseni, että onneksi pankki oikeasti voi tarkastaa ja tehdä näitä tarkistussoittoja myös.
Eihän sitä tiedä vaikka jonkun hullu kumppani jotenkin pääsee tilitietoihin ja yrittää jotain.
Olen, mutta ei minulla tietääkseni edes ole tiliä kyseisessä pankissa.