Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnkinon uudet sivut. Miksi kaikki muutokset ovat nykyään vain huononnuksia?

Vierailija
05.11.2025 |

Oikeasti, en muista viimeisen 10 vuoden ajalta yhtään uudistusta, joka olisi parantanut mitään sivustoa.

Kaikki nykyään toimii mahdollisimman kömpelösti ja hankalasti. Finnkinon entinen sivusto oli todella selkeä verrattuna nykyiseen. Tämän palstan onnettomista uudistuksista nyt puhumattakaan - toimiiko täällä lainaukset vieläkään kunnolla? No ei. Eikä varmasti toimi parin vuoden päästäkään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin ihan samaa. Nyt saman kaupungin eri teatterit pitää käydä erikseen läpi, ihan kuin mua kiinnostaisi meneekö leffa Kinopalatsissa vai Tennispalatsissa

Vierailija
2/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvulla oli vielä palkattu väkeä sivustojen käytettävyyttä parantamaan, sen jälkeen on kyllä näyttänyt siltä, että ne on kaikki irtisanottu.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Kun jotain palvelua tai sovellusta kehitetään niin luulisi että siitä tehdään entistä parempi.. Sen sijaan usein uudet versiot ovat vain bugisempia ja vaikeammin käytettäviä kuin vanhat. 

Vierailija
4/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enshittification

https://fi.wikipedia.org/wiki/Verkkoalustojen_huonontuminen

Yleensä "enshittificationissa" on sentään jokin logiikka takana.

"Haluamme ihmisten viettävän enemmän aikaa alustalla" => työnnetään heidän eteensä mahdollisimman paljon vihaista keskustelua aiheuttavia aiheita ja addiktoivia lyhyitä videoklippejä

"Haluamme tienata tehokkaammin rahaa" => yli puolet sisällöstä on maksettuja mainoksia

Mutta esimerkiksi tässä Finnkinon tapauksessa muutos on tyyliin "tehkäämme maksavilla asiakkaille mahdollisimman vaikeaksi ostaa haluamansa leffaliput".

Vierailija
6/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vaan osaa. Tietääköhän kukaan toimittajaa tuolle tortulle?

Vierailija
7/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toissaviikolla leffassa. Koko kompleksi ammotti alkuillasta tyhjyyttään. Ei ole kovin pitkäikäistä tämäkään kulttuuri enää Suomessa, luulen. Tosin itseään saavat syyttää ahneudestaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän