HS: Kelan työntekijät saaneet 2023 jälkeen niin paljon tappouhkauksia, että nimet on pakko poistaa päätöksistä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011601614.html
Tästä edespäin päätös on vain nimetön anonyymi paperi jossa esim. ilmoitusluontoisesti kerrotaan leikkauksesta perusturvaan eikä siinä ole mitään muuta yhteystietoa kuin Kelan yleinen postiosoite.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutuisivatpa kaikki kelalaiset, niin jäisi möykkääjät itsekseen. Siinäpä ihmettelisivät, mistä rahaa 🙄
Ei se heidän työnsä niin vaikeaa ole, etteikö heitä saisi korvattua. Moni korkeakoulutettu työtön ottaisi innolla tuon homman vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä olen keskellä sellaista paperisotaa Kelan kanssa, että olen alkanut vähän ymmärtää noita uhkaajiakin.
Toimeentulotuki kuusi viikkoa käsittelyssä. Kolme kertaa toimittanut liitteitä. Mikään ei riitä. Hermot alkaa mennä.
Eli kun älysi ei riitä niin sinäkin alat levittelemään tappouhkauksia.
Mutta kaikki muut edelleen tekevät päätökset ihan omilla nimillään, kuten sosiaalityöntekijät. Ei edes jatkuvat tappouhkaukset tätä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Näistä uhkailijoistahan voi tehdä rikosilmoituksen. Viranomaisen uhailu on kovennettu rikos. Itse sosiaalityöntekijänä olen kerran joutunut tekemään rikosilmoituksen asiakkaasta, kyllä se ihan vakavasti otettiin.
Miten on mahdollista, että Kela vuotaa asiakkaiden yksityisyystietoja, eikä asiakas edes tiedä, kuka hänen tietojaan käsittelee?
Sosiaalityöntekijät tekevät samoin ja käyttävät jopa asiakkaiden tilanteita koskevia keskusteluja saadakseen huomiota sosiaalisessa mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä uhkailijoistahan voi tehdä rikosilmoituksen. Viranomaisen uhailu on kovennettu rikos. Itse sosiaalityöntekijänä olen kerran joutunut tekemään rikosilmoituksen asiakkaasta, kyllä se ihan vakavasti otettiin.
Miten on mahdollista, että Kela vuotaa asiakkaiden yksityisyystietoja, eikä asiakas edes tiedä, kuka hänen tietojaan käsittelee?
Sosiaalityöntekijät tekevät samoin ja käyttävät jopa asiakkaiden tilanteita koskevia keskusteluja saadakseen huomiota sosiaalisessa mediassa.
Olet aivan oikeassa, olen törmännyt vastaavaan tilanteeseen aiemminkin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiseen kohdistetut uhkailut kyllä menevät edellen sen kanssa mikä on asiakkaan yksityisyydensuoja. Käännetysti, jos olet huolissasi yksityisyydensuojastasi, älä ala antamaan käsittelijälle tappaouhkauksia.
Ilman tekijänoikeusmerkintää voidaan tehdä haitallisia päätöksiä. Aivan kuten Kelan työntekijät ja sosiaalityöntekijät tällä anonyymillä verkkosivustolla.
Kelan tukia nostavat saatanat ovat tämän maan syöpä. Voisiko näille tarjota eutanasiaa niin päästään heikosta aineksesta eroon, Kukaan ei jää kaipaamaan toisten rahoilla eläviä saatanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutuisivatpa kaikki kelalaiset, niin jäisi möykkääjät itsekseen. Siinäpä ihmettelisivät, mistä rahaa 🙄
Heidän työnsä ei edes vaadi ihmisten osallistumista.
Kelan virkailijoille pitäisi antaa vaikka Parabellum jolla kelaöykkärin voisi lopettaa jos sellainen alkaa uhitella. Siitä syntyisi säästöä kun Kela Gold korttilaisten määrä vähenisi yksi kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiseen kohdistetut uhkailut kyllä menevät edellen sen kanssa mikä on asiakkaan yksityisyydensuoja. Käännetysti, jos olet huolissasi yksityisyydensuojastasi, älä ala antamaan käsittelijälle tappaouhkauksia.
Jos teet väärän päätöksen ja toimit töykeästi, ansaitset saada tappouhkauksia.
Sinun on parempi vaihtaa työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kelan virkailijoille pitäisi antaa vaikka Parabellum jolla kelaöykkärin voisi lopettaa jos sellainen alkaa uhitella. Siitä syntyisi säästöä kun Kela Gold korttilaisten määrä vähenisi yksi kerrallaan.
Mene etsimään uusi työpaikka, pelkuri.
Jos teet väärän päätöksen ja toimit töykeästi, ansaitset saada tappouhkauksia.
Sinun on parempi vaihtaa työpaikkaa.
Jos sinua ei miellytä kelan päätökset, valita niistä. Se on sivistyneen ihmisen käytöstä, mutta sitähän sinä et ole. Tuskin kelpaat töihinkään tuolla käytöksellä.
Sitten tee itsemurha. Se Kela ja sosu tekijä
Odotan todella innolla, että jotkut epätoivoiset ihmiset tappavat ensin nämä Kelqit ja sosiaalityöntekijät ja nauttivat sitten ruoasta ja majoituksesta vankilassa.😄
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan toimin vuosikymmeniä valtion virassa. Yhtään tappo- tai muuta uhkausta ei tullut. Ei olisi tullut mieleenkään, että olisin asiakkaalle lähettänyt nimettömän kirjeen. Silloin vastasin ja vielä nytkin vastaan tekemisistäni. Asiakkaiden kanssa joskus väiteltiin tiukastikin, mutta sukset ristiin- tilanteet onnistuttiin välttämään.
Ajat ovat muuttuneet. Toisekseen riippuu myös siitä millä paikkakunnalla ja missä tehtävissä olet ollut töissä... ja minkä asiakassegmentin kanssa. Niitä uhkauksia kyllä tulee nykypäivänä eikä pelkästään Kelassa. Osa myös tulee esim. riehumaan toimipisteelle. Ihan turha alkaa syyttelemään tästä Kelan virkailijoita. Asiakas voi ryhtyä hyvin agressiiviseksi, vaikka etuusasiat olisivat kunnossa.
Kelassa on kuitenkin toimittu hienosti, kun on otettu tämä turvallisuusuhka huomioon ja on toimittu työntekijöiden etu huomioiden. Tietyissä muissa organisaatioissa asiaa yritetään piilotella ja työntää sivuun, niin ettei siitä syntyisi kunnon keskustelua. Vähätellään ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kelassa on kuitenkin toimittu hienosti, kun on otettu tämä turvallisuusuhka huomioon ja on toimittu työntekijöiden etu huomioiden. Tietyissä muissa organisaatioissa asiaa yritetään piilotella ja työntää sivuun, niin ettei siitä syntyisi kunnon keskustelua. Vähätellään ja niin edelleen.
Meillä sosiaalitoimistossa joudutaan todella usein miettimään tätä turvallisuusasiaa. Nykyisin on vaikea saada vartijoita toimipisteisiin ja toisaalta voidaan vaati sosiaalityöntekijää olemaan kahden kesken väkivaltaiseksikin tiedetyn, ehkä kamapäisen asiakkaan kanssa samassa huoneessa. Hyvinvointivaltio ei ulotu työntekijöidensä turvallisuudesta huolehtimiseen. Ei ihme, että alalla on työvoimapula.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka moni näistä Kelan työntekijöistä on tapettu?
Tuskin vielä ketään. Seurasin vierestä Kelatuttavaani, joka vei uhkailun oikeuteen asti. Hänellä oli sen verran harvinainen sukunimi että oli paine että hänen kotiinsa todella joku menee. Kun uhka kohdistuu omaa kotia, omaa arkea ja omaan minää kohtaan niin turvallisuudentunne katoaa ja se on aivan hirveää. Itse kerran sen kokeneena tiedän.