Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kelan työntekijät saaneet 2023 jälkeen niin paljon tappouhkauksia, että nimet on pakko poistaa päätöksistä

Vierailija
05.11.2025 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011601614.html

Tästä edespäin päätös on vain nimetön anonyymi paperi jossa esim. ilmoitusluontoisesti kerrotaan leikkauksesta perusturvaan eikä siinä ole mitään muuta yhteystietoa kuin Kelan yleinen postiosoite.

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä olen keskellä sellaista paperisotaa Kelan kanssa, että olen alkanut vähän ymmärtää noita uhkaajiakin.

Toimeentulotuki kuusi viikkoa käsittelyssä. Kolme kertaa toimittanut liitteitä. Mikään ei riitä. Hermot alkaa mennä.

Mäkin ymmärrän. Ensin sanotaan, että toimita 2kk tilitiedot. Toimitan. Menee aikaa viikkoja ja sitte tulee valituskirje että on toimitettu liian lyhyeltä ajalta tilitiedot ja sanotaan, että pitää toimittaa 3kk tilitiedot. Toimitan. Sitten tulee valituskirje, että tilitiedot oli väärässä muodossa (ne oli toimitettu ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin ja ennen ne hyväksyttiin oikeanlaisina). Toimitan kaikissa mahdollisissa muodoissa. Käsittelyyn menee yli kuukausi.

Vierailija
62/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tukia nostaville saatanoille niskalaukaus ratkaisee uhkailuongelman kertaheitolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä olen keskellä sellaista paperisotaa Kelan kanssa, että olen alkanut vähän ymmärtää noita uhkaajiakin.

Toimeentulotuki kuusi viikkoa käsittelyssä. Kolme kertaa toimittanut liitteitä. Mikään ei riitä. Hermot alkaa mennä.

Tuskin on perusasia. Mihin tukia haet tai sitten on klassikkohomma menossa etkä kokenut tarpeelliseksi toimittaa tiliotteita niistä tileistä jotka on olemassa mutta joita et käytä.

Ensinnäkin ei kaikista tileistä edes saa tiliotetta. Toiseksi ei tuossa missään sanottu että ongelma on tiliotteissa. (eri)

Tiedän. Tiedän myös että 6 viikkoa on hyvin poikkeava aika ja vaatii jo poikkeukse

Niin eli hait yksi kerta oikaisuvaatimuksella muutosta ja se meni läpi. Oikaisuvaatimuksen käsittelee oma yksikkönsä ja heillä ei ole lakisääteistä 7 vrk käsittelyaikaa.

Muussa tapauksessa tuo voi toteutua vain. Jos kelaan on toimitettu osa tarvittavista liitteistä muutama sivu kerrallaan 4 kuukauden ajan.

Vierailija
64/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin ymmärrän. Ensin sanotaan, että toimita 2kk tilitiedot. Toimitan. Menee aikaa viikkoja ja sitte tulee valituskirje että on toimitettu liian lyhyeltä ajalta tilitiedot ja sanotaan, että pitää toimittaa 3kk tilitiedot. Toimitan. Sitten tulee valituskirje, että tilitiedot oli väärässä muodossa (ne oli toimitettu ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin ja ennen ne hyväksyttiin oikeanlaisina). Toimitan kaikissa mahdollisissa muodoissa. Käsittelyyn menee yli kuukausi.

Minulta vaativat nyt neljän kuukauden tiliotteet. Jatkohakemukseen. Ennen on kaksi kuukautta riittänyt. Kolmen kuukauden otteiden takia hylättty päätös, täytyy olla neljä.

Vierailija
65/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitkähän ovat "juurisyyt"?. Pienipalkkaiset virkailijat tekevät työtään virkavastuulla kovan paineen alla. Heille kaikki kunnia. He eivät voi vaikuttaa Eduskunnan säätämiin lakeihin tai pääjohtajan allekirjoittamiin linjauksiin joista poikkeamisesta lähtee työt alta.

Voisiko ihmisten pahoinvointi johtua köyhyydestä, syrjäytymisestä, työttömyydestä, jatkuvista heikennyksistä, vaalilupausten pettämisistä, rikkaiden tukemisesta jne. Voisiko?

Ihminen jolla ei ole enää mitään menetettävää voi hyvinkin olla motivoitunut käyttämään vaikka viimeiset säästönsä siihen, että palkkaa jonkun seuraamaan virkailijaa kotiinsa Kelasta ja sitten joku päivä hyökkää sinne.

Yhteiskunnan turvaverkot on mahdollista järjestää inhimillisesti siten, ettei kenelläkään ole t

2800€/kk netto. Ja tuostakin menee melkein 400€/kk lasten päivähoito maksuihin ja 180€/kk ekaluokkalaisen kerhoon klo 13-16, että voin käydä töissä. Monelle pienituloiselle sanat asiat ovat 0€/kk. Mulle maksuluokat on täydet, koska "sulla on sitä rahaa".

Ja moni pienituloinen tienaa ehkä max puolet sun tuloistasi.

PS. lapsien hankinta oli oma päätöksesi.

Vierailija
66/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

päätöksessä pitää olla nimi,jos kehtaa tehdä laittoman päätöksen niin kantaa vastuun myös.olen ilahtunut että suomalaiset pitää puolensa,vastuu sinne minne se kuuluu eli kelalle.

kannattaako sortaa ihmisiä.sais kela kalkkuna miettiä kannattaako tappaa ihminen nälkään vai ei.

Sulle soisin monta työpaikkaa. Ei ihmisläheistä työtä, jotain muuta soveltuvaa; ojan kaivuuta yms yksinäisen yksilön näpertelyä.

Vierailija
67/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota se on nyt. Minulta vaadittiin neljän kuukauden tiliotteet jatkohakemukseen. 

Vierailija
68/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitkähän ovat "juurisyyt"?. Pienipalkkaiset virkailijat tekevät työtään virkavastuulla kovan paineen alla. Heille kaikki kunnia. He eivät voi vaikuttaa Eduskunnan säätämiin lakeihin tai pääjohtajan allekirjoittamiin linjauksiin joista poikkeamisesta lähtee työt alta.

Voisiko ihmisten pahoinvointi johtua köyhyydestä, syrjäytymisestä, työttömyydestä, jatkuvista heikennyksistä, vaalilupausten pettämisistä, rikkaiden tukemisesta jne. Voisiko?

Ihminen jolla ei ole enää mitään menetettävää voi hyvinkin olla motivoitunut käyttämään vaikka viimeiset säästönsä siihen, että palkkaa jonkun seuraamaan virkailijaa kotiinsa Kelasta ja sitten joku päivä hyökkää sinne.

Yhteiskunnan turvaverkot on mahdollista järjestää inhimillisesti siten, ettei kenelläkään ole turvaton olo. Siihen vain ei ole poliittista tahtoa.

Aika väsynyttä tämä hienovaraisesti kirjoitettu, jos ei tipu rahaa seuraa väkivaltaa, dialogi.

Vierailija
69/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tukia nostaville saatanoille niskalaukaus ratkaisee uhkailuongelman kertaheitolla. 

Sinäkin joudut vastaamaan pahoista sanoistasi Jeeaukselle Kristukselle, tässä köyhien ja sorrettujen joukossa nimittäin on vielä meitä Herran omia, joita itse Saatanoiksi juuri kutsuit ja joille toivoit väkivaltaista kuolemaa, minkä saat tässä takaisin siunauksen kera ja Herra siunaa jos siunaa, Amen.

Vierailija
70/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt minut varmaan teilataan maan rakoon, mutta pappina olen sitä mieltä Jeesus opettaa, jokainen meistä on vastuussa omista teoistaan tai tekemättä jättämisistään, eikä voi piiloutua kasvottomana byrokraattina muiden selän taakse ja vedota, minä tottelin vain määräyksiä.

Asettautukaa toistenne asemaan ja toimikaa heitä kohtaan samalla tavalla kuin toivoisitte itseännekin kohdeltavan.

"Noudatin vain määräyksiä."

Samaan selitykseen vetosivat keskitysleirien vartijat ja Saksalaiset junien aikataulujen laatijat joiden organisointikyvyn avulla juutalaisjunat kulkivat sujuvasti keskitysleireille.

Ei ole yhdentekevää antaa sellaista valtaa toiselle ihmiselle, että napin painalluksella voit tehdä tämän kodittomaksi tai jättää tämän ruuatta jonkun muotoseikan vuoksi. Kukaan ei synny tähän maailmaan ajatellen, että olisi edes mahdollista joutua kyseiseen tilanteeseen. Suuttumus, jopa viha on inhimillinen, epätoivoinen reak

Pappina varmaan joo.

Työssä tehdään työt esimiehen valvonnan alaisena ja tämän määrittämää työtä niiden sääntöjen, lakien ja säädösten mukaan, jotka tässä valtiossa on säädetty. Valtionkirstu ei ole yksittäisen työntekijän oma kirstu, josta mielivaltaisesti heitellä rahaa ympäriinsä. Jokaista meistä koskee samat säännöt, oikeudenmukaisuudeksikin tätä kutsutaan.

Vierailija
71/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wallah, sina ratisti mina tappa sinu! 👺

Vierailija
72/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin joudut vastaamaan pahoista sanoistasi Jeeaukselle Kristukselle, tässä köyhien ja sorrettujen joukossa nimittäin on vielä meitä Herran omia, joita itse Saatanoiksi juuri kutsuit ja joille toivoit väkivaltaista kuolemaa, minkä saat tässä takaisin siunauksen kera ja Herra siunaa jos siunaa, Amen.

Korjaan: Jeesukselle Kristukselle, Ihmisen Pojalle, Elävälle Jumalalle joka on Alfa ja Omega, Alku ja Loppu, joka syntyi ilman syntiä, kuoli ristillä syntiemme sovitukseksi, haudattiin, nousi kolmantena päivänä kuolleista, nousi taivaaseen Isä Jumalan oikealle puolelle ja hallitsee eläviä ja kuolleita, jonka nimi on korkein kaikista nimistä, kaikkien niin maallisten, kuin taivaallistenkin valtojen ja voimien yllä, Amen.

Vierailija
73/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut nimeä.

Mutta toimeentulotuki päätöksen teksti oli kirjoitettu erittäin halventavalla ja alentavalla tavalla. Itse kirjoittamani asiat oli korostettu, että ne oli tarkistettu. Ylimalkaisin sanakääntein.

Täytyä vittuilua 100 euron hammaslääkärilaskun takia.

Koskaan aikaisemmin. Yhdenkään virkailijan teksti ei ole saanut aikaan valtavaa ärtymystä.

Kyse oli kuitenkin asioista jotka olen maininnut aiemminkin ja ne oli vanhoissa päätöksissä.

Teki mieli käydä potkaisemassa kelan ovea.

Jätin menemättä.

Mutta pyhästi päätin jättää hammaslääkärilaskut maksamatta.

Jätä ihan suosiolla menemättä koko hammaslääkäriin.

Vielä on karsittavaa, että saadaan ihmiset ottamaan vastuu omasta elämästään.

Vierailija
74/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

samaa ei kuitenkaan ole otettu käyttöön esim. työllisyyspalveluissa, vaikka ongelmat ovat ihan takuulla samankaltaisia siellä. Ei mitenkään eroa työstä Kelassa. Kela vaikuttaa olevan edellä asioissa.

Jep ja sama meillä sossussa. Ihan omalla nimellä tehdään päätöksiä. En muuhun edes suostuisi, sillä kyllä omalla nimellä pitää päätösten takana pystyä seisomaan.

Vierailija
75/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoutuisivatpa kaikki kelalaiset, niin jäisi möykkääjät itsekseen. Siinäpä ihmettelisivät, mistä rahaa 🙄

Vierailija
76/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa ei puhuttu vuodesta 2023 yhtään mitään.

Syynä uhkausten määrän lisääntymiseen pidettiin somea.

Vierailija
77/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

päätöksessä pitää olla nimi,jos kehtaa tehdä laittoman päätöksen niin kantaa vastuun myös.olen ilahtunut että suomalaiset pitää puolensa,vastuu sinne minne se kuuluu eli kelalle.

kannattaako sortaa ihmisiä.sais kela kalkkuna miettiä kannattaako tappaa ihminen nälkään vai ei.

Toivon, ettei kukaan enää suostu tekemään tuota työtä. Siinähän sitten olette.

Vierailija
78/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt minut varmaan teilataan maan rakoon, mutta pappina olen sitä mieltä Jeesus opettaa, jokainen meistä on vastuussa omista teoistaan tai tekemättä jättämisistään, eikä voi piiloutua kasvottomana byrokraattina muiden selän taakse ja vedota, minä tottelin vain määräyksiä.

Asettautukaa toistenne asemaan ja toimikaa heitä kohtaan samalla tavalla kuin toivoisitte itseännekin kohdeltavan.

"Noudatin vain määräyksiä."

Samaan selitykseen vetosivat keskitysleirien vartijat ja Saksalaiset junien aikataulujen laatijat joiden organisointikyvyn avulla juutalaisjunat kulkivat sujuvasti keskitysleireille.

Ei ole yhdentekevää antaa sellaista valtaa toiselle ihmiselle, että napin painalluksella voit tehdä tämän kodittomaksi tai jättää tämän ruuatta jonkun muotoseikan vuoksi. Kukaan ei synny tähän maailmaan ajatellen, että olisi edes mahdollista joutua kyseiseen tilanteeseen. Suut

Jep, nim omaan noin oli mm. pakananatsihoitsuilla ja myös muilla kaasuttajilla ja tietty myös pakanakommunisteilla. Ei kuitenkaan laupealla samarialaisella. 

Kenelle se kirstu nyt tyhjenee: sille jolla jo runsain mitoin on maallista hyväö, sekä aseisiin ja ihmisten tappamiseen. Paetkaa tätä pahaa babyloniaa tai pian saatte kohdata Herran vihan.

Vierailija
79/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan toimin vuosikymmeniä valtion virassa. Yhtään tappo- tai muuta uhkausta ei tullut. Ei olisi tullut mieleenkään, että olisin asiakkaalle lähettänyt nimettömän kirjeen. Silloin vastasin ja vielä nytkin vastaan tekemisistäni. Asiakkaiden kanssa joskus väiteltiin tiukastikin, mutta sukset ristiin- tilanteet onnistuttiin välttämään.

Vierailija
80/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tekoäly voisi korvata jo päätösten tehtailijan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän