Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kelan työntekijät saaneet 2023 jälkeen niin paljon tappouhkauksia, että nimet on pakko poistaa päätöksistä

Vierailija
05.11.2025 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011601614.html

Tästä edespäin päätös on vain nimetön anonyymi paperi jossa esim. ilmoitusluontoisesti kerrotaan leikkauksesta perusturvaan eikä siinä ole mitään muuta yhteystietoa kuin Kelan yleinen postiosoite.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitkähän ovat "juurisyyt"?. Pienipalkkaiset virkailijat tekevät työtään virkavastuulla kovan paineen alla. Heille kaikki kunnia. He eivät voi vaikuttaa Eduskunnan säätämiin lakeihin tai pääjohtajan allekirjoittamiin linjauksiin joista poikkeamisesta lähtee työt alta.

Voisiko ihmisten pahoinvointi johtua köyhyydestä, syrjäytymisestä, työttömyydestä, jatkuvista heikennyksistä, vaalilupausten pettämisistä, rikkaiden tukemisesta jne. Voisiko?

Ihminen jolla ei ole enää mitään menetettävää voi hyvinkin olla motivoitunut käyttämään vaikka viimeiset säästönsä siihen, että palkkaa jonkun seuraamaan virkailijaa kotiinsa Kelasta ja sitten joku päivä hyökkää sinne.

Yhteiskunnan turvaverkot on mahdollista järjestää inhimillisesti siten, ettei kenelläkään ole turvaton olo. Siihen vain ei ole poliittista tahtoa.

Sitä mä olen ihmetellyt,

no paljonko tienaat?

Vierailija
22/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä olen keskellä sellaista paperisotaa Kelan kanssa, että olen alkanut vähän ymmärtää noita uhkaajiakin.

Toimeentulotuki kuusi viikkoa käsittelyssä. Kolme kertaa toimittanut liitteitä. Mikään ei riitä. Hermot alkaa mennä.

Ei se noiden käsittelijöiden vika ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpon hallitus THL:n tutkijan mukaan tiputtanut jo vähintään 100 000 suomalaista köyhyyteen joista 40 000 yksinhuoltajia. Kyllä siinä saattaa hermot olla hyvin kireällä kun rahaa ei näy ja vatsa kurnii eikä töitä ole.

Omaisuusrikollisuus tulee lisääntymään näiden oikeistolaisten empatiakyvyttömän politiikan seurauksena. Tai on jo lisääntynyt, kun myymälävarkaudet ovat nousseet 400% hyvin lyhyessä ajassa (!). Monista kaupoista on jouduttu jo poistamaan itsepalvelukassat ja tavallisia jauhelihojakin on varustettu hälytystarroilla.

Hyvin lyhyellä tarkkailujaksolla muutosprosentit saadaankin näyttämään kovilta. Jos eilen nyymälävarkauksia oli 1 ja tänään 10, niin onhan ne nousseet kymmenkertaisesti hyvin lyhyessä ajassa (!)

Sähkön hinta oli vartti sitten 0,1c/kWh ja nyt se on 50c/kWh, pitäiskö nousta barrikadeille vaikka vuoden keskiarvo on 5c?

"Tammi-syyskuussa 2025 ilmoitettiin yli 54 000 myymälävarkautta, mikä on yli 76 % enemmän kuin vuotta aiemmin."

Vierailija
24/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä olen keskellä sellaista paperisotaa Kelan kanssa, että olen alkanut vähän ymmärtää noita uhkaajiakin.

Toimeentulotuki kuusi viikkoa käsittelyssä. Kolme kertaa toimittanut liitteitä. Mikään ei riitä. Hermot alkaa mennä.

Tuskin on perusasia. Mihin tukia haet tai sitten on klassikkohomma menossa etkä kokenut tarpeelliseksi toimittaa tiliotteita niistä tileistä jotka on olemassa mutta joita et käytä.

Vierailija
25/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin käy kun ihmisapinoiden yhteisö muovautuu sellaiseksi, että yksi apina kertoo toiselle, että sinä et saa ruokaa tässä kuussa.

Koko järjestelmä on sairas ja yleistuki jota Kokoomus kaavailee pitäisi kattaa myös harkinnanvaraiset tuet, ja niiden tulisi olla automaattisia jos tulot ovat esim. 0e, sen sijaan että esitellään kaiken maailman tiliotteita ja muita nöyryytysrituaaleja.

Tottakai täytyy selvittää tulot ettei huijarit saa rahaa. Onneksi Kela pääsee katsomaan pankkitilit alkuvuodesta 

Vierailija
26/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuinka moni näistä Kelan työntekijöistä on tapettu?

Tähän onkin riskittömämpää tarttua kuin ahmedien toilailuihin.

Vierailija
27/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa digiyhteiskunnassa olen ihmetellyt tätä nettipalveluiden nimeämistä. Eikö työkkäri ole ollut

TE toimisto, MOL, työmarkkinatori ja vaikka mikä?

Toinen on hyvinvointialueen ym vastaavien sovellukset, on Lunnaa, Maisaa, omakelaa, suomi.fi, omaposti, kanta.fi ymymym äkkiseltään tyyliin kymmenen eri sovellusta jotka on vielä nimetty siten ettei nimi kerro ollenkaan palvelusta että mikä se on?

Mikä siinä on että jatkuvasti pitää nimiä vaihdella sellaisiksi, mitkä ei kerro mitään?

Vierailija
28/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa

Vierailija
29/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpon hallitus THL:n tutkijan mukaan tiputtanut jo vähintään 100 000 suomalaista köyhyyteen joista 40 000 yksinhuoltajia. Kyllä siinä saattaa hermot olla hyvin kireällä kun rahaa ei näy ja vatsa kurnii eikä töitä ole.

Omaisuusrikollisuus tulee lisääntymään näiden oikeistolaisten empatiakyvyttömän politiikan seurauksena. Tai on jo lisääntynyt, kun myymälävarkaudet ovat nousseet 400% hyvin lyhyessä ajassa (!). Monista kaupoista on jouduttu jo poistamaan itsepalvelukassat ja tavallisia jauhelihojakin on varustettu hälytystarroilla.

Köyhyys on suhteellista. Jos jokainen suomalainen tienaisi tasan saman summan, niin suomessa ei olisi yhtään köyhää, vaikka se summa olisi euron kuussa. Jos suomalaiset taas tienaisi vähintään miljoonan kuussa ja siitä normaalijakauman mukaisesti jakautuneena miljoonan ja miljoonan + 10 000 kuussa välillä niin suomessa olisi taas määritelmän mukaan köyhiä.

Eli pelkkä väite x määrä on köyhiä ei vielä sinänsä kerro mitään.

Meidän omassa kaupassa muuten tuo itsepalvelukassojen vahtaaminen oli jo viime hallituksen aikaan normaalia. Ei ne olleet edes auki jos ei ollut myyjää vahtimassa niitä kassoja siinä vieressä.

Vierailija
30/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela potkii mielivaltaisesti ja joskus laittomasti päähän, ja sitten ihmettelee kun ihmiset pistää vastaan?

Vierailija
31/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten menet töihin. 

Vierailija
32/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tyypillinen toimintamalli nykyään on, että kun jokin vaatimus muuttuu, niin siitä kerrotaan hylkäämällä päätös.

Itsellä oli tähän asti aina kelvannut paperinen tiliote pankista. Nyt tuli hylätty päätös. Syy: vain PDF-tiliote kelpaa.

No olisitte kertoneet siitä.

Vierailija
33/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on perusasia. Mihin tukia haet tai sitten on klassikkohomma menossa etkä kokenut tarpeelliseksi toimittaa tiliotteita niistä tileistä jotka on olemassa mutta joita et käytä.

Ensinnäkin ei kaikista tileistä edes saa tiliotetta. Toiseksi ei tuossa missään sanottu että ongelma on tiliotteissa. (eri)

Vierailija
34/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on kuin periksianto rikolliselle.

Jos toista uhkailet niin siitä kuuluu saada tuomio.

Ne on jo rikollisia kun loisivat muiden rahoilla

Vierailija
35/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

päätöksessä pitää olla nimi,jos kehtaa tehdä laittoman päätöksen niin kantaa vastuun myös.olen ilahtunut että suomalaiset pitää puolensa,vastuu sinne minne se kuuluu eli kelalle.

kannattaako sortaa ihmisiä.sais kela kalkkuna miettiä kannattaako tappaa ihminen nälkään vai ei.

Kyllähän siellä on tekijä päätöksen takana, vaikka päätöksessä ei olisi nimeäkään. Kelalla on tietojärjestelmissään kyllä jälki, kuka päätöksen on tehnyt. Ja kuka mitäkin työvaihetta tehnyt sekunnin tarkkuudella.

Vierailija
36/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minut varmaan teilataan maan rakoon, mutta pappina olen sitä mieltä Jeesus opettaa, jokainen meistä on vastuussa omista teoistaan tai tekemättä jättämisistään, eikä voi piiloutua kasvottomana byrokraattina muiden selän taakse ja vedota, minä tottelin vain määräyksiä.

Asettautukaa toistenne asemaan ja toimikaa heitä kohtaan samalla tavalla kuin toivoisitte itseännekin kohdeltavan.

"Noudatin vain määräyksiä."

Samaan selitykseen vetosivat keskitysleirien vartijat ja Saksalaiset junien aikataulujen laatijat joiden organisointikyvyn avulla juutalaisjunat kulkivat sujuvasti keskitysleireille.

Ei ole yhdentekevää antaa sellaista valtaa toiselle ihmiselle, että napin painalluksella voit tehdä tämän kodittomaksi tai jättää tämän ruuatta jonkun muotoseikan vuoksi. Kukaan ei synny tähän maailmaan ajatellen, että olisi edes mahdollista joutua kyseiseen tilanteeseen. Suuttumus, jopa viha on inhimillinen, epätoivoinen reaktio tuossa tilanteessa.

Vierailija
37/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela potkii mielivaltaisesti ja joskus laittomasti päähän, ja sitten ihmettelee kun ihmiset pistää vastaan?

Ei ne tee muuta kuin maksaa ja valvoo että annetut dokumentit on sitä mitä pitää. Joku muu päättää sen miten tuota hommaa tehdään (ministeriössä), eli turha sille kelan virkailijalle on mennä huutamaan jos et tykkää siitä laista minkä perusteella nuo tekee päätöksiään. 

Vierailija
38/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse evään kaikki päätökset ja vaadin aina lisäselvityksiä. Heillä on siihen aikaa ja pysyvät virkeänä.

Pitää tehdä töitä tukien eteen 

Vierailija
39/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tyypillinen toimintamalli nykyään on, että kun jokin vaatimus muuttuu, niin siitä kerrotaan hylkäämällä päätös.

Itsellä oli tähän asti aina kelvannut paperinen tiliote pankista. Nyt tuli hylätty päätös. Syy: vain PDF-tiliote kelpaa.

No olisitte kertoneet siitä.

Tämän päivän uutiset kelasta kertoo oleellisen. Ei se kelan työntekijäkään välttämätyä tiennyt asiasta vielä eilen. Vaan joku keksi ylempänä että nyt tehdään näin.

Vierailija
40/129 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin käy kun ihmisapinoiden yhteisö muovautuu sellaiseksi, että yksi apina kertoo toiselle, että sinä et saa ruokaa tässä kuussa.

Koko järjestelmä on sairas ja yleistuki jota Kokoomus kaavailee pitäisi kattaa myös harkinnanvaraiset tuet, ja niiden tulisi olla automaattisia jos tulot ovat esim. 0e, sen sijaan että esitellään kaiken maailman tiliotteita ja muita nöyryytysrituaaleja.

Tämä.

Kyllä valtion rahahanojen tulee aueta silloin kun sanon että nyt tarvitsen rahaa. Ei siinä mitään kuitteja tai tiliotteita saa kysellä, se on nöyryyttävää ja ihmisarvoa alentavaa toimintaa!

Automaattisesti jokaiselle rahaa tilille, pulinat pois!

Leikitkö tyhmää vai sivuutatko tahallaan sen, että tulotietorekisteristä näkyy nykyään reaaliajassa onko kenelläkään sitä

Ei niitä saa katsoa, pankkisalaisuus ja GDPR ja vaikka mitä! Tuet tänne, äläkä kysele!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan