Ensi vuonna lahjasolulapset saavat vihdoin tietää biologisen vanhempansa
Monikohan ilmestyy ovelle "moi, mä oon sun lapsi"
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän vain lahjasoluluovuttajia, jotka eivät halua olla missään tekemisissä solusta syntyneen lapsen kanssa. Varmaan niitä toisiakin tosiaan on.
No ehkä ennen oli noin mutta lakiuudistukaen jälkeen jokaisen luovuttajan pitää hyväksyä se että lapsi saa tiedot ja voi ottaa yhteyttä.
Toki, mistä minä olen henkilökohtaisesti eri mieltä että oliko lakimuutos hyvä veto ollenkaan. Lahjasoluluovuttajista on huutava pula muutenkin ja tuo lakimuutos voi hyvin johtaa siihen että luovuttajia on sitäkin vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä ollut aiemminkin. Muistan lukeneeni artikkelin naisesta, joka oli luovuttanut munasoluja useammankin kerran, ja joku sitten otti häneen yhteyttä. Tapasivat ja tutustuivat, ja pitävät yhteyttä, mutta eivät he koea olevansa äiti ja tytär.
Luin samankaltaisen jutun mutta siinä tytär taas koki että hänellä on nyt kaksi äitiä. Oli yllättäen hyvin samanlaiset harrastuksetkin biologisen äidin kanssa ja muita yhdistäviä juttuja.
Olisi toivottavaa että suomalaiset miehet antaisivat hedelmöityshoitoihin uimareita. Kun riittävän moni lahjottaisi, niin silloin ei olisi tarvetta tuota tanskasta tavaraa.
No se salailu olisi perin typerää vanhemmilta, geenitestit on niin yleisiä nykyään.