Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele tasokasta lomalohdetta max 7h lentomatkan päässä?

Vierailija
05.11.2025 |

Kiitos!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikka, Kypros, Malta, Sisilia. 

Kreikassakin tullut käytyä, mutta voisin mennä uudelleen, tietäisi vain mitkä kohteet ja paikat sen arvoisia. Kypros nähty. Malta ei kiinnosta, Italiasta ottaisin erittäin mielelläni tarkempia suosituksia vastaan, rakastan sen maan kulttuuria, kieltä, historiaa, ruokaa jne.

Ap

Vierailija
22/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypros, Sardinia, Korsika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan sopivaa sekoitusta ranta-ja uima-allaselämää, nähtävää ja kulttuuria, historiaa. Fasiliteetit ja majoitus sekä tarjonta 4-5 tähden tasoa. Ei ympätty täyteen lapsiperheitä tai möykkääviä brittituristeja. Lämpöä vielä lokakuussa.

Ap

Tuollaisia kohteita on paljon Kaakkois-Aasiassa, Karibialla ja Etelä-Amerikassa. Lennot on kyllä pitemmät. Mutta ehkä mieluummin pitempi lento, ja perillä mukavaa? 

Vierailija
24/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole löytänyt mitään kovin kiinostavaa tai tasokasta 7 tunnin lentomatkan päästä. Mutta toisaalta olen tullut siihen tulokseen, että pitempikään lento ei haittaa, ja jos on yölento niin on jopa suotavaa, että se kestää vähintään 9 tuntia, jotta ehtii nukkua riittävästi. Nousuihin, laskuihin ja tarjoiluihin menee aina omat aikansa, eli tuollaisella 9 tunnin lennolla voi nukkua hyvin noin 6 tuntia, jolla juuri ja juuri pärjää, jos on nukkunut edellisen yön hyvin. Mutta vielä parempi, jos lento on 9-11 tuntia, jolloin voi nukkumisen lisäksi myös nauttia vähän virvokkeita ja tutustua viihdetarjontaankin.

Palattiin muutama päivä sitten matkalta jonka lentoaika oli mennessä 13h ja nyt kotimatka venyi liki 20h meistä riippumattomista syistä, ja lentoja oli 3 eri yhtiön kautta putkeen, nukkuminen ei onnistunut. Kotimaan kamaralle päästyämme päätimme, että seur matka-aika on lyhyempi.

Ap

Vierailija
25/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuba, Havanna. Ranta- ja uima-allaselämää, nähtävää, kulttuuria, historiaa. Salsaa ja aurinkoa. Lento ei rasita: jos lähdet iltapäivällä, olet perillä vielä samana iltana. Aikaeron vuoksi :-) Mutta suosittelisin silti nukkumaan koneessa muutaman tunnin, niin perillä jaksaa paremmin. 

Vierailija
26/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikassakin tullut käytyä, mutta voisin mennä uudelleen, tietäisi vain mitkä kohteet ja paikat sen arvoisia. Kypros nähty. Malta ei kiinnosta, Italiasta ottaisin erittäin mielelläni tarkempia suosituksia vastaan, rakastan sen maan kulttuuria, kieltä, historiaa, ruokaa jne.

Ap

Italiassa lokakuussa alkaa olla jo aika viileä rantaelämää ajatellen. Itse suosittelen Madeiraa, siellä on hyviä hotelleja, joissa ei lapsiperheitä näy. Mulle myönteinen yllätys oli Lanzarote, siellä Stubbit ovat viettäneet lukuisia jouluja ennen presidenttiaikaa.

Vierailija
27/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole löytänyt mitään kovin kiinostavaa tai tasokasta 7 tunnin lentomatkan päästä. Mutta toisaalta olen tullut siihen tulokseen, että pitempikään lento ei haittaa, ja jos on yölento niin on jopa suotavaa, että se kestää vähintään 9 tuntia, jotta ehtii nukkua riittävästi. Nousuihin, laskuihin ja tarjoiluihin menee aina omat aikansa, eli tuollaisella 9 tunnin lennolla voi nukkua hyvin noin 6 tuntia, jolla juuri ja juuri pärjää, jos on nukkunut edellisen yön hyvin. Mutta vielä parempi, jos lento on 9-11 tuntia, jolloin voi nukkumisen lisäksi myös nauttia vähän virvokkeita ja tutustua viihdetarjontaankin.

Palattiin muutama päivä sitten matkalta jonka lentoaika oli mennessä 13h ja nyt kotimatka venyi liki 20h meistä riippumattomista syistä, ja lentoja oli 3 eri yhtiön kautta putkeen, nukkuminen ei onnistunut. Kotimaan kamaralle päästyämme päätimme, että seur matka-aika on

Varmasti hirveä kokemus. Mutta nukumisen näkökulmasta nimenomaan on aivan eri asia pätkiä 13 tunnin matka-aika kolmeen eri yhtiön lentoon vaihtoineen, kuin lentää esimerkiksi Finnairilla suoralla lennolla Helsingistä Singaporeen 12 tuntia. 

Vierailija
28/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein  mihin vaan kunhan valitset hotellin oikein. Tai vuokraa joku luksushuvila ja pysy siellä, niin ei tarvitse nähdä ketään.

Vierailija
29/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollaiset 6-7 tunnin lennot on ihan pahimpia! Varsinkin, jos on yöaikaan, ja pystyy nukkumaan maksimissaan vain noin 4 tuntia, niin se koko yö on pilallla. Päivälentona tuo vielä jotenkin menee, vaikka kuluuhan siinä sitten kokonainen lomapäivä lentokoneessa istumiseen. 

Vierailija
30/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollaiset 6-7 tunnin lennot on ihan pahimpia! Varsinkin, jos on yöaikaan, ja pystyy nukkumaan maksimissaan vain noin 4 tuntia, niin se koko yö on pilallla. Päivälentona tuo vielä jotenkin menee, vaikka kuluuhan siinä sitten kokonainen lomapäivä lentokoneessa istumiseen. 

Ja pidemmillä lennoilla on yleensä mukavammat koneet. 7 tuntia sillipurkissa tuntuu vuorokaudelta.

Vierailija
31/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan sopivaa sekoitusta ranta-ja uima-allaselämää, nähtävää ja kulttuuria, historiaa. Fasiliteetit ja majoitus sekä tarjonta 4-5 tähden tasoa. Ei ympätty täyteen lapsiperheitä tai möykkääviä brittituristeja. Lämpöä vielä lokakuussa.

Ap

Tuollaisia kohteita on paljon Kaakkois-Aasiassa, Karibialla ja Etelä-Amerikassa. Lennot on kyllä pitemmät. Mutta ehkä mieluummin pitempi lento, ja perillä mukavaa? 

Jos on suora lento ilman vaihtoja, niin sujuu mukavasti. 

Vierailija
32/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Italiassa lokakuussa alkaa olla jo aika viileä rantaelämää ajatellen. Itse suosittelen Madeiraa, siellä on hyviä hotelleja, joissa ei lapsiperheitä näy. Mulle myönteinen yllätys oli Lanzarote, siellä Stubbit ovat viettäneet lukuisia jouluja ennen presidenttiaikaa.

Sisiliassa, Pugliassa, Amalfilla ja Sardiniassa ei todellakaan ole liian viileää lokakuussa suomalaiseen makuun. Juuri on elokuun hirmuhelteet kunnolla helpottaneet ja merivesi vielä uitavaa. Sesonki loppuu lokakuun lopussa, jolloin lähestulkoon kaikki sulkeutuu.  Tuolta eteläisestä Italiasta löytyy myös ystävällisimmät ihmiset. 

Vierailija
33/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole löytänyt mitään kovin kiinostavaa tai tasokasta 7 tunnin lentomatkan päästä. Mutta toisaalta olen tullut siihen tulokseen, että pitempikään lento ei haittaa, ja jos on yölento niin on jopa suotavaa, että se kestää vähintään 9 tuntia, jotta ehtii nukkua riittävästi. 

Palattiin muutama päivä sitten matkalta jonka lentoaika oli mennessä 13h ja nyt kotimatka venyi liki 20h meistä riippumattomista syistä, ja lentoja oli 3 eri yhtiön kautta putkeen, nukkuminen ei onnistunut. Kotimaan kamaralle päästyämme päätimme, että seur matka-aika on

Sellaista se välillä on. Olen kohta lähdössä 23 tunnin lentomatkalle, jossa on 2 vaihtoa. Ensimmäinen vaihtokenttä on ihan hyvä mutta toinen yksi pahimmista. Tuskin menee kaikki putkeen, mutta kärsivällistä asennetta ja vaihtovaattetta käsimatkatavaroihin. Onneksi yksi lennoista on riittävän pitkä myös nukkumiseen. 

Vierailija
34/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balkanin maat ovat vielä kohtuu lämpimiä lokakuussa ja edullisia. 

Vierailija
35/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kehitysmaita, melkein kuin Intiassa olisi.

Vierailija
36/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sisiliassa, Pugliassa, Amalfilla ja Sardiniassa ei todellakaan ole liian viileää lokakuussa suomalaiseen makuun. Juuri on elokuun hirmuhelteet kunnolla

Suomalaiseen makuun? No ainakin minulle on liian viileää, ja olen suomalainen. Uimavesi on sopivaa vähintään 28-asteisena. 

Vierailija
37/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiseen makuun? No ainakin minulle on liian viileää, ja olen suomalainen. Uimavesi on sopivaa vähintään 28-asteisena. 

Saat tykätä mistä haluat. Mutta suurimmalle osalle suomalaisista 40+ helteet ja 28+ merivesi on jo liikaa ja Välimerellä on miellyttävimmät lämpötilat huhti-kesä ja syys-marraskuussa. 

Vierailija
38/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole löytänyt mitään kovin kiinostavaa tai tasokasta 7 tunnin lentomatkan päästä. Mutta toisaalta olen tullut siihen tulokseen, että pitempikään lento ei haittaa, ja jos on yölento niin on jopa suotavaa, että se kestää vähintään 9 tuntia, jotta ehtii nukkua riittävästi. 

Sellaista se välillä on. Olen kohta lähdössä 23 tunnin lentomatkalle, jossa on 2 vaihtoa. Ensimmäinen vaihtokenttä on ihan hyvä mutta toinen yksi pahimmista. Tuskin menee kaikki putkeen, mutta kärsivällistä asennetta ja vaihtovaattetta käsimatkatavar

No, tämä oli kaikenkaikkiaan sellainen antikliimaksi, että vieläkin pää ja kroppa palautumisvaiheessa. Paluu viivästyi 3vrk ilman omaa syytämme emmekä tienneet mistään mitään, koska maan hallitus oli laittanut totaalisen nettieston ym päälle, ainoastaan syy ja sen aiheuttamat levottomuudet oli tiedossa. Siihen sitten päälle kotiin paluu aivan eri reittejä kuin mitä olisi pitänyt, 2 uuden maan kautta jne. Ja lentokentät oli yhtä lukuunottamatta täpötäysiä saunapätsejä ilman kunnollista wc:tä ym. Ei ole vähään aikaan, jos koskaan, tuntunut ja näyttänyt niin hyvältä Hki-Vantaan harmaanmärkä marraskuu kuin pari päivää sitten, kun kone sinne laskeutui.

Ap

Vierailija
39/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä ajankohta? Kreikkaan ei paljoa ainakaan suoria lentoja talvikautena. 

Vierailija
40/45 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku 6 tuntia menee tosi nopeasti. Olen lentänyt aamulennoilla ja kohteessa on jo hyvissä ajoin. Moneen hotelliinkin pääsee nykyään vasta iltapäivällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän