45 vuotta täyttänyt, joko syöt verenpainelääkkeitä tai kolesterolilääkettä. Nuoremmatkin voi vastata jos syövät kyseisiä lääkkeitä
Katsotaan miten tervettä sakkia meillä onkaan. Suomen painavin ikäluokka on 45-55 vuotiaat, koska keski-ikä ja hormonimuutokset.
lapset älkää vaivautuko tähän ketjuun itseänne kehumaan.
Kommentit (48)
Täytän joulukuussa 45 mutta vastaan silti. Ei ole mitään lääkityksiä, eikä ylipainoa.
Geenit aika vahvasti noissa taustalla. Tikkulaiha isäni syönyt molempia iät ja ajat.
N53 ei kumpaakaan käytössä
- kolesterolia ei ole mitattu kahteen kymmeneen vuoteen.
- verenpaine yleensä tyyliä 100/70 korkeimmillaan eli ei tarvetta lääkkeelle
Verenpainelääkitys ollut jo 20 vuotta, normaalipainoinen olen eikä kolesterolia ole. Olen 63v.
N51, verenpaine matalan puoleinen, mutta kolesteroli alkaa 6:lla. Ruokavaliolla yritän pitää kurissa. Ylipainoa ei ole, 172cm/65kg. Sukurasite on.
Oletko se sama 45 v, joka kysyi montako kertaa yössä käymme pissalla?
Vastasin sinnekin, mutta vastaan tännekin. 35 v diabeetikko, ja minulla on molemmat - Atorvastatin ja Ramipril. Verenpaine ja kolesteroli tosin ovat hyvät, mutta lääkitykset on ennaltaehkäisevästi diabeteksen liitännäissairauksia vastaan.
N49, ei kumpaakaan lääkitystä.
Verenpaine hyvä, kolesteri koholla mutta yritän pitää kurissa ruokavaliolla.
M55, verenpainelääkkeet yli 10v, kolesterolilääkkeet 5v. Perintörasitus. BMI 25.
Päivittäinen liikunta on parantanut ennestään hyviä arvojani. Nainen 48v 169/59kg.
Vierailija kirjoitti:
Geenit aika vahvasti noissa taustalla. Tikkulaiha isäni syönyt molempia iät ja ajat.
Sama omalla äidillä joka syö lähinnä vihanneksia ja liikkuu valtavasti. Ollut elämänsä aina laiha.
Vierailija kirjoitti:
Millasilla arvoilla lääkitys aloitettu?
Tämä kiinnostaa minuakin, koska kuullut niin eri arvoja.
Sain verenpainelääkkeet 51-vuotiaana. Olin silloin normaalipainoinen ja olin juuri juossut 10 km (juoksutapahtumassa, jossa matka oli virallisesti mitattu) alle 55 minuuttiin.
En käytä lääkityksiä ja olen 46v. Verenpaine ja kolesterolit on hyvät. Ylipainoa tosin on.