Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon tienannut äidinmaidolla jo yli 4000 e

Vierailija
16.04.2007 |

Kahdelta lapselta olen luovuttanut: eka kerralla 122 l ja toisella kerralla 170 l. Lasten ikäero on alle 2 v.

Jos meille vielä lapsia suodaan, niin varmaan jatkan urakointia. Tosin edetään tilanteen mukaan.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten maitoa riitti omille lapsillesi?

Vierailija
2/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap lypsää jatkuvasti, maidontuotanto kasvaa samassa suhteessa. Ei sitä maitoa ole mitään tiettyä määrää rinnoissa, vaan sitä valmistetaan koko ajan kysyntää vastaava määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun omakin lapsi on luovutettua äidinmaitoa ensipäivinään saanut, niin sen arvon ymmärtää ihan eri lailla.

Eikä tosiaan ole ihan mitätön tuo rahasumma, on sillä saatu hommattua kivaa jos toistakin meidän perheelle!

ap

Vierailija
4/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHDOTON EI !!

Vierailija
5/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on täysin verotonta tuloa. Samaa kuin poimisit puolukoita tai käpyjä :D

Ja tosiaan, mä lypsin joka päivä n. litran verran ylimääräistä ja omat lapset imetin täysin. Eka lapsi oli täysin rinnalla käytännössä 7 kk, toiselle alettiin maistattelemaan 5 kk:n jälkeen, mut 6 kk:n iässä alkoi syödä ihan mainittavia määriä.

Ainakin minulla tuo kysyntä loi tarjontaa äidinmaidossa. Toki söin kuin hevonen, että se pikkuisen pienentää nettoansiota...

ap

Vierailija
6/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni sai ensimmäiset elinpäivänsä luovutettua maitoa, ja kitos siitä luovuttajille, sillä uskon sillä olleen suuri merkitys lapselleni. Itselläni kun maito nousi viikon päästä synnytyksestä rintoihin, ja todellakin vain nousi. :( Ei jäänyt. Eli vaikka kuinka imetin ja imetin, lypsin ja imetin. Yritettiin nostaa uudestaan lääkkeillä jne. Niin tipan tippaa ei tullut 2kk jatkuvan yrittämisen jälkeen.

(Tottahan toki lapseni sai tuona aikanajokaisen imetyksen päätteeksi sitten korviketta.)

Kun meillä kaikilla ei tule, vaikka kuinka imettäisimme taikka lypsisimme. :(

Onneksi meitä ei taida olla kuin n.5%.

Jos joskus vielä saan lapsen, ja minulta tuleekin maitoa, niin varmasti sitä luovutan jos vain mahdollista.

Vierailija
7/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä kaikki vauvat tarvitsekaan luovutettua äidinmaitoa.

Mutta ei sitä ihan syyttä pienille keskosille anneta. He saavat aina luovutetusta äidinmaidosta ensimmäisenä, isot vastasyntyneet ruokitaan useammin korvikkeella.

Kuka tahansa ei voi äidinmaitoa luovuttaa: pitää käydä hiv-testi, ei saa polttaa eikä käyttää lääkkeitä, mm.

ap

Vierailija
8/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luovutin maitoa " vain" 40 litraa, mutta työtä sekin vaati.

Vierailija
9/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miten toi juttu toimii? tullaanko se kotoa hakemaan? onko siinä joku litrahinta miten maksetaan? missä asut? tuo on kyllä hieno juttu että joku jaksaa tehdä noin!:) itsellä ei vielä ole lapsia, la heinäkuussa, mutta on kiva ajatella että jos minunkin lapseni tarvitsisi luovutettua maitoa, sitä joku ihana ihminen olisi jaksanut lypsää:)

Vierailija
10/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkin jo unohtanut. Kiitokset siis! :) Hyväkuntoinen iso vauva on nyt, ja saa jo oman äitinsä maitoa.

Terveisin se joka kysyi varotuksesta.

Vierailija
11/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mullakin maidon nousu kestää useamman päivän. Aloitin pumppaamisen jo laitoksella, vaikka rinnat olivat vielä tyhjät. Vietin paljon lapsen kanssa lähekkäin, annoin vauvan imeä aina kun vain vähänkään halusi.

Ja heti alusta alkaen aloin lypsää ylimäärää talteen. Eka kerralla jätin ensin pari litraa omaan pakkaseen hermovaraksi, toisella kertaa en enää tehnyt niin.

Ja kun maidontuotantoon tuli notkahduksia, niin vauva sai tehdä taas työtä: lypsin sen mitä lähti ja koetin vaan sinnikkäästi pitää määrän lähellä litraa ja vauva sai lussuttaa tyhjällä rinnalla, tilata lisää. Molemmat lapset ovat kasvaneet nätisti, eivät ole kärsineet luovutuksen vuoksi nälkää, kuitenkaan!

Ja kiinni tuollainen luovutusmäärä sitoo. Puoli vuotta lypsämistä 2 - 4 krt/pv, päälle välineitten steriloinnit. Vaatii pitkää pinna ja järjestelykykyä - kun ne lapsetkin pitää hoitaa.

ap

Vierailija
12/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja on yleensä se 3 kk. Mutta nykyään luovuttajia on aika vähän ja kun homma toimi hyvin, maitoa tuli paljon eikä laadussa ollut moitteen sijaa, niin eka kerralla luovutin reilu 5 kk ja toka kerralla tasan 6 kk.

Eli riippuu sairaalan luovuttajatilanteesta! Joillain paikkakunnilla luovuttajia saattaa olla hyvinkin, siksi ei tarvetta antaa kenenkään luovuttaa yli 3 kk:a.

Maksetaan yeisesti 17 e/l, sairaalakohtaisia eroja on jonkin verran.

Vierailija
13/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vuosi sitten oli 15euroa/litra.

Vierailija
14/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö edes silloin jos korvike ei ole vaihtoehto? Meillä kävi aika harvinainen tilanne kun nenämahaletkusta ei imeytynyt lainkaan korvike, mutta luovutettu äidinmaito imeytyi!!

Vierailija
15/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintani eivät kuitenkaan kestäneet pumppua vaan olivat vähän väliä ruvella. Ilmeisesti myös vauvan imuote oli vähän väärä, joten olin jatkuvassa rikkinäisten rinnanpäiden kierteessä. Olisin kovasti halunnut luovuttaa, mutta aina kun sain maitomäärän kasvatettua sopivaksi, menivät rinnanpäät rikki. Jos meille vielä kolmas lapsi tulee, niin ehdottomasti haluan taas yrittää.

Hatunnosto sinulle, ap! Pumppujen steriloinnissa yms. oli tosiaan oma hommansa, mutta saa siitä onneksi ihan kivasti rahaa ja hyvää mieltäkin. :)

Vierailija
16/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitä voi luovuttaa heti! Itse aikoinaan sain sairaalasta pumpun lainaan ja luovutin vain tuon 3kk! Muutimme silloin paikkakuntaa ja ilmeisesti muuttohässäkkä aiheutti että enää riitti vain omalle vauvalle!

Testit tehdään, nykyään HIV, tupakka ja lääkkeet, liekö jo muutakin.

Hyvät rahat ja hyvän mielen siitä saa. Omakin keskoseni saanut luovuyeyyua maitoa ja olen todella kiitollinen kuka vaivan näkee!

Me aikoinaan asuimme niin lähellä sairaalaa että vein itse!

Vierailija
17/35 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 ihmettelinkin että kuka kysyi ja mistä ihmeen varotuksesta :)

Markka-aikaan hinta on kuulemma ollut jo 100 mk, joten ei ole juuri h noussut. 20 e/l on kyllä mukava summa.

kirjoittelen tästä juuri siksi, että joku muukin saattaisi löytää saman keinon hankkia lisätuloja äitiyslomalla. Meillä mies oli ISO apu. Ilman miehen henkistä ja käytännön apua (lypsykoneen steriloinnit, lasten hoito sillä aikaa kun lypsin) en olisi tähän pystynyt. Yhdessä on rahat " törsätty" .

ap

Vierailija
18/35 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla heruu nyt jo niin paljon päivittäin(vaikka raskaus puolessavälissä), että jos tätä tahtia jatkuu niin varmasti luovutan! :D Tähän päädyin tosin jo ennenkuin tiesin että maidosta maksetaan...lisäraha ei olisi pahitteeksi meidänkään opiskelijaperheessä.

Vierailija
19/35 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lypsin omalle lapselleni kun häntä ei voinut imettää. Rankkaa oli! Lypsät, annat pullosta, steriloit pumpun osat ja pullot, lypsät... Meidänkin tyttö sai luovutettua maitoa 5 pv kun syntyi. Kiitollinen olin!

Vierailija
20/35 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetysaikana, ihan eri sairaalaan meni näiltä, kun muutettiin välillä.

Asuttiin molemmissa tapauksissa kaukana sairaalasta. Lähetettiin maitoa linja-autolla sairaalan neuvojen mukaan säilytettynä ja pakattuna. Vastaanottopäässä sairaalan lähetti haki maidot linja-autoasemalta.

Ja todella mukavasti sain ansioita ilman veroja. Naureskeltiin usein, kun minun " maitotilini" oli isompi kuin naapurin meijeriltä saama maitotili.