Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi tänään: maisterit työskentelevät siivoojina ja varastohommissa

Vierailija
03.11.2025 |

https://www.ts.fi/ihmisetjailmiot/6786184

Kielitieteilijä pakkaa palapelilaatikoita

Biokemisti tiskaa henkilöstöravintolassa

Oikeustieteilijä on vartijana

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaksi ensimmäistä ymmrrän, mutta tuo viimeinen ihmetyttää.

Vierailija
2/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tämä tiedossa, että turhaa touhua se on päntätä mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterin tutkinto on arvo itsessään, vaikkei sillä työllistyisikään.

Vierailija
4/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kyllä köyhä maa. Ei ole edes töitä tarjolla. Huonopalkkaisia duuneja kyllä löytyy. 

Vierailija
5/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksen täydellinen romahdus on vain ajan kysymys, suosittelen miettimään Erittäin tarkasti ennen kuin hakee yhtään mihinkään koulutuksiin tässä maassa.

Vierailija
6/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on sokeuduttu koulutuksen tärkeydelle. On saatu aikaiseksi tutkintoinflaatio, koulutetaan ihmisiä aloille, joille ei ole kysyntää. Lisäksi koska opetusta tarjoavat tahot saavat rahaa valmistuneista, ei voida vaatia mitään vaan kaikille lyödään paperi kouraan, vaikka ei olisi osaamista.

Seurauksena on joukko ihmisiä, jotka eivät osaa omaa alaansa ja sille alalle ei ole edes kysyntää. Seuraavaksi näemme, miten yksityinen sektori ottaa vastuun osasta opetuksesta. Itse en oikeistolaisena kannata tätä, terveydenhoitoa saisi yksityistää Suomessa paljonkin, mutta ei koulutusta muistivaikutuksen takia.

Vierailija
7/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja buokin hommat tekevät helvetin huonosti.

Vierailija
8/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä koulutus tappaa luovuuden ja tunneälykkyyden... tämä on tarkoituskin näin ei synny koskaan kilpailua rikasta eliittiä vastaan...

Vierailija
9/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin aikoinaan lukion (oli hyödyllinen), mutta sitten amiksen, kolme eri amisammattia vuosien varrella, en siis jatkanut lukiosta korkeakoulutukseen. Olen aina saanut olla töissä, en olisi nykyisessäkään työssäni jos koulutukseni olisi astetta korkeampi amk tutkinto samalta alalta, ei niitä palkata kun oletus on että lähtevät "parempiin hommiin" (joita ei siis juurikaan ole).

Vierailija
10/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän kollegalla on, kun mieluummin vartijana kuin alan töissä... Kyllä meidän alalla pitäisi töitä löytyä. 

asianajaja

Vierailija
11/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitti tänään logistiikassa pari rillipäätä. Ilmeisesti joku it-firma menny taas nurin

Vierailija
12/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtään maisteria siivoojana nähnyt, mutta tiedän tohtorin, joka tyhjensi itse mökkinsä puuceen p*sk*astian. Oli perheessään vaimon ja äidin roolissa...

Vierailija
13/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön työtä on aina tarjolla. Parempi sekin kuin vuosikausia työttömänä.

Vierailija
14/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä kunhan kunnolla perehdytetään.

Vierailija
15/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksen täydellinen romahdus on vain ajan kysymys, suosittelen miettimään Erittäin tarkasti ennen kuin hakee yhtään mihinkään koulutuksiin tässä maassa.

Korkeastikoulutetun EI kannata jäädä Suomeen. Heillä on ulkomailla paljon paremmat mahdollisuudet. 

Vierailija
16/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijahommia. Eikös kaikki halua olla nykyään asiantuntijoita? Controllerkin on ihan kiva. Mitä enkumpi nimike, sitä tärkeempi pesti ja titteli. Juu, juu. Ihan täydestä menee. Postoffice senior jakelumanager.

Vierailija
17/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin teen varastotyötä, harvemmin saa vain arvostusta jos jossain juhlissa kertoo ammattinsa kysyttäessä. Yleensä keskustelu aiheesta loppuu kuin seinään kun ei ole mitään hienoa titteliä.

Vierailija
18/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisterin tutkinto on arvo itsessään, vaikkei sillä työllistyisikään.

Ja paskat, mä haluan rahaa enkä mitään knoppioppia. Jos kiinnostaa opiskella avaan wikipedian tai ChatGPT:n.

Vierailija
19/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on lamamaa, köyhä sossula.

Töitä ei ole, koska ei ole menestyvää taloutta.

Sen sijaan veroja ja sääntelyä on liikaa, kuten ddr oli myös.

Vierailija
20/140 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yhtään maisteria siivoojana nähnyt, mutta tiedän tohtorin, joka tyhjensi itse mökkinsä puuceen p*sk*astian. Oli perheessään vaimon ja äidin roolissa...

Olen itse maisteri, mutta työskentelen siivoojana.