Mitä Keskieurooppalaisia asioita Suomesta puuttuu?
Voi olla ihan mitä vaan - tapoja, tuotteita, kulttuuritekijöitä.
Itse kaipaan sitä, että junalla pääsee moneen paikkaan, myös pienempiin kyliin.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattilaisten pikkukaupat ja palvelut sivukaduilla, kuten ennen oli ja Ranskassa on edelleen. Esim: leipomo, lihakauppias, juustokauppias, räätäli, suutari (Suomessa näitä on vain isommissa kaupungeissa), jne.
Jaa, minä luulin toisenlaisten ammattilaisten palvelut...
Siitä puhe, mistä puute. Luuserille ei irtoo edes rahalla.
Hähä!!! :DD
Vanhempi kulttuuri, älykkäämpi keskustelu, siistimpi ympäristö, viihtyisämmät kylät
Kahvilat ja ravintolat jotka ovat laadukkaita ja ihan tavistenkin saatavilla.
Tyhjä paskanjauhaminen, ei tarvitse lässyttää turhista höpöjutuista jos ei kiinnosta, Italia , Ranska , Espanja esim. suu suoltaa konekiväärin lailla sanoja joilla ei ole mitään merkitystä.
Kaikki käsinkosketeltava yli 400 vuotias asia.
Kotkanpesä puuttuu.
Korvatunturi olisi hyvä paikka.
Joulupukki pitäisi vain ensin häätää sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki käsinkosketeltava yli 400 vuotias asia.
Todellakin historia. Olemme vasta satavuotias valtio ja meillä kaikki on ollut niin köyhää että tuli ja sota on tuhonnut ne. Muutama harmaakivikirkko ei ole todellakaan nähtävyyden arvoisia.
Voi käydä aperitiivilla hintaan 5-10€. Suomessa baarien ja ravintoloiden hinnat on täysin karannut käsistä, lasi viiniä 14€.
Vierailija kirjoitti:
Kotkanpesä puuttuu.
Korvatunturi olisi hyvä paikka.
Joulupukki pitäisi vain ensin häätää sieltä pois.
Kehlsteinhaus.
Punaisten lyhtyjen katuja keskellä Eurooppaa on enemmän kuin Härmässä
Perheyritykset. 
Käytöstavat.
Teitittely
Perhelääkäri.
Nopea hoitoonpääsy.
Työpaikan juhlat, joissa ei kännätä.
Kaipaan itse pieniä erikoiskauppoja, kuten juustokauppa ja lihakauppa. Onneksi tässä tässä kylässä on edes kauppahalli.
Myös sellaiset ravintola-aukiot, jossa on aukion reunoilla useita baareja/ravintoloita ja siinä keskellä sitten monta terassia ja joskus jotain tapahtumiakin, joista voi nauttia oli sitten minkä ravintolan terassilla vain. En kyllä tiedä onko Helsingissä tällaista, mutta Tampereella ei oikein ole.
Kaipuu on mulla venäjälle, setäni Putin on hyvä mies, ikävöin häntä, sääli että rajat on suljettu.
Yö on nukkumista varten, eikä mitään kukkumista keskellä yötä
Vierailija kirjoitti:
Voi käydä aperitiivilla hintaan 5-10€. Suomessa baarien ja ravintoloiden hinnat on täysin karannut käsistä, lasi viiniä 14€.
Ja siihen 5e hintaan saa tosiaan lautasellisen aperitivoja mukaan! Leikkeleitä, juustoa, pieniä sämpylöitä/voileipiä, munakasta tms
Elinvoimaisia pikkukyliä. Suomessa on ihan kuollutta muualla kuin suurimmissa kaupungeissa
Pienet leipomot.