Lapsettomuus nuorentaa?
Esimerkiksi parisuhteessa olevat julkkikset jotka eivät ole lisääntyneet, ovat usein hyvin nuorekkaan näköisiä.
Kommentit (67)
Kyllä se yksilöllistä on. Olin juuri iltaa viettämässä itseäni vähän vanhempien, noin 50-vuotiaiden naisten kanssa, joilla kaikilla on 2-3 lasta. Heistä 2 näytti aika vanhalta, ja 2 oli hyvin nuorekkaita. Porukan yhdistävä tekijä on sama liikuntaharrastus, ja lisäksi jokainen työskentelee samalla alalla.
Suvussa näyttää lähinnä tätiyttävän ennen aikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se yksilöllistä on. Olin juuri iltaa viettämässä itseäni vähän vanhempien, noin 50-vuotiaiden naisten kanssa, joilla kaikilla on 2-3 lasta. Heistä 2 näytti aika vanhalta, ja 2 oli hyvin nuorekkaita. Porukan yhdistävä tekijä on sama liikuntaharrastus, ja lisäksi jokainen työskentelee samalla alalla.
Vanheneminen on yksilöllistä, mutta aloituksessa ei puhuttu siitä. Vaan nyt puhutiin siitä että miten lapsien teko vanhentaa. Ne vanhemmat jotka näyttävät nuorekkailta, voisivat olla vieläkin nuorekkaampia ilman lapsia.
Äitiys ja vastuu lapsesta vanhentavat naista. Jotkut miehet pysyvät PeterPan -tapauksina vaikka heillä on lapsia.
No, eihän se mitään nuorenna.
Ei mikään nuorenna. Sen ikäinen olet kuin olet.
Ihan turhaa rimpuilla.
Ja oletko muuten näköinen tai oloinen? No, jos vasn saat panostaa itseesi, niin mikäs diinä. Sekin on taitolaji.
Minulle sopii lapset. En olisi jaksanut pyöriä oman napani ympärillä pidempään.
Geeneistä kiinni, esim. Nikolaj Coster-Waldau ei näytä 55 vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton ja olen saanut kuulla näyttäväni 20 vuotta nuoremmalta. En polta, syön terveellisesti, liikun, nukun riittävästi. Kyllä varmaan lapset vastuineen ja kiireinen vanhentaa jokaista. Mutta jokainen, lapsetonkin tietysti vanhenee joka päivä. En ole nähnyt rypytöntä 100- vuotiaasta.
Minulla on kolme lasta ja näytän 20v nuoremmalta. Ihan yksilöllistä.
Sama juttu! Lapset pitää mielenkin nuorena eikä jämähdä.
Kun tekee vanhana niin vanhentaa, kun tekee nuorena, parantaa vain. olisi hyvä olla 30v mennessä lapsiluku täys. Myös munasolujen ja siittiösolujen laadun kannalta.
Meidän suvussa oli yksi lapseton täti, näytti aina ikäistään nuoremmalta kunnes 80+ v saavutti muut ja oli ihan ikäisensä näköinen. Hän valehteli ikänsä aina reilusti nuoremmaksi kuin se oli, mutta lopulta kärähti siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanheneminen on yksilöllistä, mutta aloituksessa ei puhuttu siitä. Vaan nyt puhutiin siitä että miten lapsien teko vanhentaa. Ne vanhemmat jotka näyttävät nuorekkailta, voisivat olla vieläkin nuorekkaampia ilman lapsia.
En usko. Oma mieleni on lasten myötä paljon virkeämpi. Toki oli ne rankat vaiheet pikkulapsiaikana väsymyksen takia.
itselläni ollut uni ongelmia kyllä ennen raskauksiakin, että eivät ne ole.
Lasten saaminen vanhentaa, koska raskaudet lyhentävät telomeerejä.
Vierailija kirjoitti:
Geeneistä kiinni, esim. Nikolaj Coster-Waldau ei näytä 55 vuotiaalta.
Suomalainen mies näyttää yleensä tuolta 35 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilöllistä. Omassa lähipiirissä ne lapsettomat ovat rupsahtaneita.
Vanheneminen on yksilöllistä, mutta sitä voi nopeuttaa hankkimalla lapsen. Oma valinta.
LAPSIA SAADAAN.
Kyllä me hankittiin se. Jätettiin ehkäisy pois että voin tulla raskaaksi.
Kyllä itse mielestäni vanhenin lapsia saatuani ulkonäöllisesti. Ja vaikuttaahan se kroppaankin. Mutta olen silti varmaan keskimääräisesti ikäistäni "nuorekkaammassa" kunnossa, koska mm.treenaan.
En olisi ikinä jättänyt lapsiani tekemättä, vaikka se nuorentaisikin pari vuotta.
N40
Mun mutsi kerran tapasi nelikymppisen lestadiolaispariskunnan, jolla oli joku 10 lasta. Äiti näytti ikäistään 10 vuotta vanhemmalta ja mies oli niin nuorekkaan näköinen, että varmaan tekisi vielä toiset 10 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Lasten saaminen vanhentaa, koska raskaudet lyhentävät telomeerejä.
Tosiasia.
Nuorentaa jos ikää on alle 40. Sen jälkeen kaikki rupsahtaa samalla tavalla. Vertaile pidempään niitä kuvia, vanhemmaksi.
Tietysti olet valvoneen näköinen juuri silloin, kun olet valvonut. Se ei kerro vielä mitään. 
Vierailija kirjoitti:
Stressi ja unettomuus vanhentaa
Niinpä. Kun ne saa hoidettua, niin palautuu se ulkonäkökin.
Olen 40v lapseton nainen. Näytän ihan yhtä vanhalta kuin samanikäiset naispuoliset ystäväni, joilla on lapsia.