En ymmärrä mikrokuituliinoja
Miksi niitä mainostetaan niin paatoksella, että ovat maailman parhaat siivousrätit. Ja katin kontit, muoviahan ne on, eikä mitään imukykyä. Aina saa puuvillarätillä pyyhkiä pinnat ja kuivata uudelleen. Jopa kaikkitietävät martat hehkuttavat näitä onnettomia muovirättejä. Olen virkannut puuvillalangasta talousriepuja, jotka ovat parhaita sekä siivotessa että pintojen pyyhkimisessä ja kuivaamisessa.
Kommentit (12)
Ainakin ovat parhaita, joita mulla on käytössä. On ollut virkattujakin, ja olivat huonoja.
En mäkään ymmrtänyt, ennenkuin tajusin, että niitä ei kastella. Ihan kevyt pieni kostutus vaan. Tai pölyjen pyyhkimiseen ihan kuivana.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ymmrtänyt, ennenkuin tajusin, että niitä ei kastella. Ihan kevyt pieni kostutus vaan. Tai pölyjen pyyhkimiseen ihan kuivana.
Minä kastelen ja ovat keittiörätteinä. Säästyy paljon rahaa kun ei tarvitse heittää pois kun voi pestä. Hyvin ovat pelittäneet.
Mikrokuituliinan kanssa ei kuulu käyttää mitään pesuaineita. Liina kastellaan kunnolla ja pyyhitään. Taas kunnon huuhtelukastelu ja pyyhintä.
Pesuaine täyttää mikrokuidut, eikä ne enää siten aja asiaansa. Ei pese kunnolla.
Puuvillasta yritetään päästä esim sukkamarkkinoilla eroon, kun kerää kosteutta paljon. Ei siivouksessakaan se jatkuva läträäminen tee pinnoille hyvää.
No en tietenkään pois heitä, mutta esim keittiön kaappien putaukseen mikrokuituliina ja ihan kevyt hekäys spraypullolla vettä, hyvin puhdistuu.
Mä oon ostanut nipun ammattikäytön mikrokuituliinoja alan ammattilaisliikkeestä. Niiden ja joidenkin Tokmannin halpaliinojen ero on valtava ammattilaisliinojen eduksi.
Niillä saa helposti pyyhkäistyä koirasta punkin pois. Ellei ole vielä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Älkää jakako vääriä ohjeita mikrokuitupyyhkeistä!
No jakakaa edes oikeita.
Nyt mikrokuituliinan täytyy mennä terapiaan koska et ymmärrä...