Minkä merkkisiä vaatteita ostaisit, jos ei olisi rahasta kiinni?
Mulla uusi löytö Reiss. Upeita, naisellisia leikkauksia!
Kommentit (58)
Enemmänkin vartalosta kiinni mutta Andiataa.
Vierailija kirjoitti:
Andiata
Täällä myös.
No jaa. En ole mitenkään merkkiuskollinen. Ostan, kun löytyy sopiva vaate kuosiltaan, kooltaan ja materiaaliltaan. Luulen, että joskus ostaisin jonkun kalliimman vaatteen. Ehkä.
Lekasta ostin peräti kahdet sarkahousut. Toiset käytetyt, toiset (isommat kooltaan) upouudet, laput jäljellä ja kaikki. Käytin niitä joskus kotireissuilla.
En ole mikään "sotahullu", inttikokemuksista muistelin, et sarka pitää lämpöä, pakkasilla. On tosin siniset eli Lennostonväri (kun itse palvelin maavoimissa).
Nyt muistan: isän kotipaikalla oli sedän naapuri ja samalla koulukaveri: Metsuri ammatiltaan. Kysyin häneltä, et miksi pidät sarkahousuja ("reisareita") - vastasi tuon saman eli sarka pitää lämpöä sisällä.
....
Hänestä: Vaihtoi Corollan Ladaan. Kysyin, et miksi vaihdoit itäautoon? Vastasi siihen, että kun on aamulla päästävä palstalle, niin Latukka lähtee käyntiin, vaikka yöpakkasten jälkeen. .... (jotain sitä venäjälläkin on joskus osattu! :)))
Nykyään niin paljon piraatti tuotteita ettei merkki enää takaa tuotteen aitoutta, hinta tosin saattaa olla ihan aidon tuotteen hintainen.
Moni kirjoittaa että jos raha ei olisi este niin teetättäisi vaatteet ompelijalla/räätälillä hyvistä materiaaleista.
Ei sen takia tarvitse lottovoittoa odottaa! Housujen kavennus tai levennys tai vaikka takin hihojen säätö maksaa muutamia kymppejä.
Olen tehnyt itse paljon sitä, että ostan alennusmyynnistä esim jakkupuvun hyvästä villakankaasta alehintaan, ja sitten vien sen räätälille muokattavaksi koska alennuksesta ostaessa harvoin löytää juuri itselleen sopivaa kokoa tai mallia.
Tyypillisesti housujen ja takin korjausompelut ovat maksaneet noin satasen ja sen jälkeen minulla on hyvin istuva, juuri omille mitoille sovitettu, hyvästä kankaasta valmistettu asu kohtuulliseen hintaan.
Minä ostan aina tarjouksesta tai alennusmyynnistä vaatteita: farkkuja ja pitkähihaisia t-paitoja riippumatta siitä, mitä merkkiä ne ovat. En ymmärrä sitä, että jonkin vaatteen pitäisi olla täysvillaisia tai sisältää mohairia, koska ne kutittavat iholla, jo pienetkin määrät. Käytän yleensä puuvillaisia t-paitoja ja puuvillaisia farkkuja, talvella merinovillaisia, pitkiä alushousuja (legginsejä) farkkujen alla, vaikka merkinovilla kutittaa myöskin iholla, mutta on lämmin ihoa vasten: inhoan kylmää. Tililläni on yli 100 000 euroa enkä tuhlaa sitä kalliisiin vaatteisiin. Ok, yksi myönnytys: seuraavassa talvitakissa pitää olla ainakin osana villaa, muuten tahtoo nyppyyntyä liian nopeasti. Toinenkin myönnytys: olen ostanut Aliexpressin kautta esim. aidon turkishatun vähän yli 20 eurolla parisen vuotta sitten, koska se on tosi lämmin ja kevyt eikä hinta tullut esteeksi. Lapsuuteni oli lisäksi köyhä ja sallin itselleni nykyään tällaisia pieniä arjen ylellisyyksiä.
Teettäisin ompelijalla laadukkaita vastteita mittatilaustyönä.
Jotain andiataa voisin ostaa- ja isoilta kirppiksiltä, esim kontti, tekee tosi hyviä löytöjä, kun vaan jaksaa etsiä. Laadukkaita suomalaisia vaatteita odottamassa ottajaansa!
Ei ole nytkään rahasta kiinni ja ostan halvimmat jotka helpoiten saan eli ruokakaupasta ohimennen varsinkin jos on alessa.
Mitä väliä missä vaatteissa sitä kulkee, en maksa turhasta.
Tulot alle köyhyysrajan, mutta samat kuin nytkin. Andiata, Almada lempparietani. Kiitos mm Vintedin ja torin, näihin on varaa! Ostan 1-2 vaatetta vuodessa ja huollan niitä.
20 eurolla ostettu Andiatan jakkua on nyt palvellut 6 vuotta monessa tilaisuudessa. Kalliihko köyhälle, mutta voittaa pikamuodin ja kestää vuosia.
Rahasta ei ole kiinni, ja voisin ostaa mitä vaan, mutta en tunne kiinnostusta asiaan.
Nuorempana tykkäsin merkkivaatteista, ostin Ebaysta esim Missonin vaaatteita. Kerran sitten tuli kyllä hieno paita, joka oli jollakin parfyymillä pilattu, Kokelin pari kertaa pestäkin, mutta tein siitä sitten tyynypäällisen mökin soffan päälle.
Vaatteita on nyt ihan tarpeeksi loppuiäkseni, esim. hyvälaatuiset takit kaikkia vuodenaikoja varten. Eli korkeintaan jotain sukkia ja alusvaatteita tarvitsee ostella.
Merkittömiä vaatteita,kuten nytkin. Merkki on yleensä niin pieni,että palelisin merkki päällä 😌
Vierailija kirjoitti:
ostaisin cuccia,pradaa,miu miuta, tykkään italia muodista.
katselen välillä vestiare collective sivuja,jossa vintage versioita verkkokaupas.
ralf lauren klassiset jutut on nyt muotia ja coach laukut.tik tokissa trendaa ralf lauren christmas.
jaa ettå oikein tik tokissa trendaa. sehän kiva. Ja ens viikolla trendaa joku uusi asia. ja sitä seuraavalla taas uusi.
Kalliita teknisiä ulkoiluvaatteita. Muissa vaatteissa merkillä ei ole väliä.
Joku mainitsi että andiata olisi suomalainen. Ei ole, enintään design tehdään Suomessa mutta valmistus on muualla.
Force varmaan, Tokmannista.