Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillakin on jo jouluvalot pihalla vaikka jouluun on melkein 2kk aikaa?

Vierailija
02.11.2025 |

Aika outoa että he aloittivat nyt jo joulun juhlimisen. Joulu on 24.12 joten silloin joulua pitäisi juhlia. 

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä valtio säästää, vaihtavat täälläpäin kaikki tienvarsilamput tehottomiin. Pitää varustaa itsensä ja tonttinsa erilaisilla omilla lampuilla.

Vierailija
62/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jouluun ole 2 kk aikaa. Seitsemän viikon päästä on joulu ihan ovella, eli reilusti alle kaksi kuukautta. Ja koska lunta ei nyt ole (liekö tuleekaan jouluun mennessä?) niin kausivalot on paras tapa saada jotain kaunista ja hieman helpotusta sysipimeyteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano yksikin syy, miksei pimeässä saisi käyttää valoja, persu. Sinähän et saa koska loisit mummosi kellarissa ja mummo päättää, milloin sulta sammuu valot, Mutta me terveemmät jotka maksamme itse sähkömme, me käytämme valoja kun haluamme.

Persuhullu heräsi. Onko kova krapula?

Vierailija
64/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin pimeää aamulla ja illalla, että mielellään pidän kausivaloja päällä ulkona. Sisällä on tavalliset lamput.

Valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa, sano.

Vierailija
65/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole nähnyt yksiäkään jouluvaloja vielä. Tai siis mun mielestä ne on jotain vilkkuvia värivaloja tai poron mallisia tai mitä nyt jouluvaloihin kuuluukaan. Onneksi kaikenlaisia pihavaloja on jo ihmisillä laitettuna, sillä nyt on niin valtavan pimeää.

Aloittajalle kertoisin, että eihän tämä ole mitenkään aikaista laittaa "jouluvalot". Etelä-Euroopassa kun on pimeää kesälläkin iltaisin, niin siellä näkee pihoilla ja ravintoloissa mainitsemiasi jouluvaloja runsaasti jo koko kesäajan. 

Vierailija
66/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeällä valaistaan ulkovaloilla/kausivaloilla, jotta nähtäisi paremmin siellä ulkona.

Vierailija
67/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeän ????  ja ahdistuksen torjuntaan ???? ns. kausivalot, jotka kilpailevat paikastaan katuvalojen ja naapureiden kausivalojen kanssa. Joku sanoisi valosaasteeksi. Katsoppa siinä sitten tähtiä, revontulia yms. Ei onnistu, ei.

Vierailija
68/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miksi eemille tiedoksi, että meilläpä keitetään riisipuuroa silloin kun mieli tekee, olipa joulu tahi ei.

Naapuri se oli niin yksinkertainen, että sanoi minulle, että riisipuuroa keitetään jouluna ei se ole syyspuuro ollenkaan.

Minä hänelle sanoin, että minä keitän silloin kun mieleni tekee.

Vierailija
69/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että se vituttaisi sinua tollo.

Vierailija
70/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei tuollaista kellonaikaa ole, se on 00.12.

Vierailija
71/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ei ole jouluvalot.

Koska tapanani on ollut sytyttää ne marraskuun pimeyteen ja sammuttaa kevättalven valoon. 

Koska jonkun mielestä on idioottimaisen hyvä idea kääntää lokakuussa kelloa tunti taaksepäin, että jo iltapäivä kolmelta alkaa hämärtää.

Ja koska täällä maaseudulla on aivan pilkkopimeää, eikä edes pari koristevaloa estä tähtien eikä revontulien näkemistä. 

Vierailija
72/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, että on pimeää ku perseessä. Kai sitä jollain voi itseään piristää, ettei masennu?

Vierailija
73/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miksi eemille tiedoksi, että meilläpä keitetään riisipuuroa silloin kun mieli tekee, olipa joulu tahi ei.

Naapuri se oli niin yksinkertainen, että sanoi minulle, että riisipuuroa keitetään jouluna ei se ole syyspuuro ollenkaan.

Samoin. Teen riisipuuroa ihan ruuaksi silloin tällöin. Tämän normipoikkeaman lisäksi minulla on valot yötä päivää pihapensaassa mökillä kaikkein valoisimpaan aikaan. Ihan mukavasti hohtavat elokuun jo yössä.

Vierailija
74/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeän ????  ja ahdistuksen torjuntaan ???? ns. kausivalot, jotka kilpailevat paikastaan katuvalojen ja naapureiden kausivalojen kanssa. Joku sanoisi valosaasteeksi. Katsoppa siinä sitten tähtiä, revontulia yms. Ei onnistu, ei.

Hyvin näkyy tähdet ja revontulet vaikka on katuvalot, kausivalot, pihavalot ja naapurinkin valot päällä. 

Vierailija
75/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on kausivalot.

Kyllä. Ja sitten on olemassa myös kaamosvalot. Miksi sitten kutsutaan aurinkokenno valoja jotka kylläkin toimii vain auringon voimalla. Ovatko ne sitten kesävalot. Antaa ihmisten valojaan pitää miten haluavat , miksi niitä pitää yhtenään tuijottaa että hermoon käy. Pienet on murheet.

Vierailija
76/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on kausivalot.

Tämä on kuitenkin hauska kun samat valot ovat joulunakin, eivät vaihda niitä jouluvaloihin. Meillä on talossa ulkovalot pimeitä iltoja varten. Sitten kun laitamme jouluvalot, emme käytä enää ulkovaloja.

Vierailija
77/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä asut, mutta aika hyvin on sitten valot saatu paikoilleen kun aivan taivaankanteen asti on saatu ripustettua. Mahtaa olla pitkät tikapuut. 

Vierailija
78/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun mainitsit, keitänpä nyt heti riisipuuroa. 

Vierailija
79/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on kausivalot.

Tämä on kuitenkin hauska kun samat valot ovat joulunakin, eivät vaihda niitä jouluvaloihin. Meillä on talossa ulkovalot pimeitä iltoja varten. Sitten kun laitamme jouluvalot, emme käytä enää ulkovaloja.

🤦

Vierailija
80/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kysymykseen tiedemiehetkiin etsivät vastausta turhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä