Raskaudesta kertominen
Koska kerroitte lähisukulaisille? Onko teistä ok, että sukulaiset kertovat raskaudestasi netissä?
Kommentit (51)
Tarvitseeko siitä erikseen kertoa tai tehdä isoa numeroa? Kerrotte joskus ohimennen pikkuhiljaa lähipiirille ja sukulaisille, kun mahan kasvua ei voi enää peittää. Jos ette tee asiasta isoa numeroa, niin tuskin muutkaan tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko siitä erikseen kertoa tai tehdä isoa numeroa? Kerrotte joskus ohimennen pikkuhiljaa lähipiirille ja sukulaisille, kun mahan kasvua ei voi enää peittää. Jos ette tee asiasta isoa numeroa, niin tuskin muutkaan tekevät.
No kyllä se mahan kasvu riittää joillekin "kertomiseksi" eli kun asia selviää, niin varmasti on niitä, jotka mielellään asiasta kertoisivatvsitten myös somessa "meille tulee lapsenlapsi" tms.
Jokainen pitäköön huoli omista asioista, ei muiden asioita tarvitse somessa jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin koin loukkaavaksi, että isäni kertoi raskaudestani eteenpäin vaikka olimme sen erikseen kieltäneet. Samoin on jakanut kuvia lapsistamme ilman lupaa eteenpäin. Kävi ottamassa joulukorttikuvan lapsestamme ja laittoi sen kaikille tutuille. Itse emme ole julkaisseet lapsista mitään kuvia tai tietoa missään emmekä jaa kuvia esimerkiksi Whatsappissa.
Esikoisesta kerrottiin lapsuuden perheille ensimmäisen kolmanneksen jälkeen ja toisesta kuuden kuukauden jälkeen ellei oltu aiemmin nähty.
Kiitos kun kerroit, itse kokisin ihan samoin. Ja varmasti tuolla linjalla itsekin tulen olemaan, etten jaa kuvia.
Ikäväähän tässä on, että miten suhtautua niihin, jotka eivät kunnioita lapsen vanhempia. Pitääkö yhtä isovanhempaa kieltää ottamasta puhelinta esiin lapsenlapsen läheisyydessä, koska häneen ei voi luottaa tällaisessa asiassa? Ja jos ei voi luottaa näin "pienessä" asiassa, niin voiko luottaa muissakaan asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin koin loukkaavaksi, että isäni kertoi raskaudestani eteenpäin vaikka olimme sen erikseen kieltäneet. Samoin on jakanut kuvia lapsistamme ilman lupaa eteenpäin. Kävi ottamassa joulukorttikuvan lapsestamme ja laittoi sen kaikille tutuille. Itse emme ole julkaisseet lapsista mitään kuvia tai tietoa missään emmekä jaa kuvia esimerkiksi Whatsappissa.
Esikoisesta kerrottiin lapsuuden perheille ensimmäisen kolmanneksen jälkeen ja toisesta kuuden kuukauden jälkeen ellei oltu aiemmin nähty.
Kiitos kun kerroit, itse kokisin ihan samoin. Ja varmasti tuolla linjalla itsekin tulen olemaan, etten jaa kuvia.
Ikäväähän tässä on, että miten suhtautua niihin, jotka eivät kunnioita lapsen vanhempia. Pitääkö yhtä isovanhempaa kieltää ottamasta puhelinta esiin lapsenlapsen läheisyydessä, koska hänee
No niinpä. Tuntuu jotenkin äärettömän itsekkäälle. Ymmärrän, että joillekin voi olla iso ja merkityksellinen asia tulla isovanhemmaksi, mutta ei se oikeuta käyttäytymään epäkunnioittavasti.
Välit poikki vaan, jos ei muuten usko.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisitko todella välit poikki omaan vanhempasi tällaisen asian takia? Toki usein henkilö, joka ei kunnioita toista tällaisessa asiassa ei kunnioita muissakaan asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisitko todella välit poikki omaan vanhempasi tällaisen asian takia? Toki usein henkilö, joka ei kunnioita toista tällaisessa asiassa ei kunnioita muissakaan asioissa.
Niin, no mitä itse sitten tekisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kunnioitusta ei ole, niin en kyllä antaisi hoitaa lapsia. Mutta saisiko vaikka mummo hoitaa vaikka vaari ei osaa käyttäytyä? Olettaen että mummo ja vaari asuvat yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kunnioitusta ei ole, niin en kyllä antaisi hoitaa lapsia. Mutta saisiko vaikka mummo hoitaa vaikka vaari ei osaa käyttäytyä? Olettaen että mummo ja vaari asuvat yhdessä.
Parempi kai pitää etäisemmät välit sitten, jos perusluottamusta ei ole.