Olen yksinĂ€inen đș En vĂ€litĂ€ kenestĂ€kÀÀn eikĂ€ kukaan vĂ€litĂ€ minusta. Miten pĂ€rjÀÀn kun tulen vanhaksi
enkÀ enÀÀ tule toimeen yksin? Ei vittuilua kiitos. Vain ehdotuksiamiten asiani voisin jÀrjestÀÀ.
Kommentit (31)
Ei ketÀÀn kiinnosta miten pÀrjÀÀt
Somalimiehet pitÀvÀt sinusta hyvÀÀ huolta vanhainkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhainkoteja ei ole ollut olemassa vuosikymmeniin. On kunnallisia hoitopaikkoja yleensÀ terveyskeskusten vuodeosastoilla ja on pörriÀisten hoivahelvettejÀ, joissa on henkilökuntana se yksi hoitsu ja talkkari, joka saattaa tulla ja tunkea munan papparaisen kurkkuun yöllÀ.
Kuten teki tĂ€mĂ€ tĂ€ysin kotimainen nuori mies: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raiskasi-kymmenkunta-vanhusta-kuva-âŠ
Olen 61 vuotias ja olen miettinyt tÀtÀ yksinÀisyyttÀ joka ei ole vapaehtoista, kait tÀstÀ johonkin yhteisöön pitÀisi muuttaa, saisi seuraa eikÀ oisi niin orpo olokaan.
Vierailija kirjoitti:
Maunulan muumiot yleistyy. Miespuolisiahan ne on aina, jostain syystÀ. Naisilla on ystÀviÀ ja sukua joka vÀlittÀÀ, inceleillÀ ei.
ĂlĂ€pĂ€ yleistĂ€. Minulla ei ole ystĂ€viĂ€ eikĂ€ sukua. N55v
Vierailija kirjoitti:
Valtio pitÀÀ huolta.
Sallikaa minun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se niin voi olla. Kun jotkut ryhmÀt saavat nykyisin vaatia, ettÀ heitÀ hoitaa vain tietyn sukupuolen edustaja, niin suomalaisilla vanhuksilla pitÀÀ olla samat oikeudet.
TÀÀllÀ yksi kohtalotoveri. En kyllÀ tiedÀ vastausta kysymykseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhainkoteja ei ole ollut olemassa vuosikymmeniin. On kunnallisia hoitopaikkoja yleensÀ terveyskeskusten vuodeosastoilla ja on pörriÀisten hoivahelvettejÀ, joissa on henkilökuntana se yksi hoitsu ja talkkari, joka saattaa tulla ja tunkea munan papparaisen kurkkuun yöllÀ.
Kuten teki tĂ€mĂ€ tĂ€ysin kotimainen nuori mies: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raiskasi-kymmenkunta-vanhusta-kuva-âŠ
PitÀisi olla kÀytÀntönÀ tallentava videovalvonta.
(Toki hoidettavan tai edunvalvojan luvalla.)
Ei ole porukka sitten seurannut kehittyvÀÀ robotiikkaa lainkaan? Vain viimeisen kolmen vuoden aikana kuluttajille kotiin tarkoitetut androidi tyyppiset kotirobotit ovat kehittyneet valtavan nopeasti. Tavoite on, ettÀ ne tekevÀt ruuan, siivoavat, kÀyvÀt kaupassa, jne. Nyt ensimmÀisiÀ on jo myynnissÀ 20.000⏠hintaan ja tÀmÀ vain muutamassa vuodessa. 10 vuoden pÀÀstÀ ne ovat yhtÀ yleisiÀ kuin Àlypuhelimet 20 vuotta sitten. 30 vuoden pÀÀstÀ yhtÀ yleisiÀ, kuin Àlypuhelimet nykyisin ja tekevÀt parempaa työtÀ kuin hoivakodin hoitajat. TÀssÀ erÀs malli: https://youtu.be/mveqrNJj8ME?si=baDRUcUrFCd6N3qK
Ja nyt huomio hönöt, jotka aloittavat sanomalla, ettÀ "luuletko ettÀ tuollainen peltiheikki ei kaatuisi jo matkalla kauppaan" tai "mahtaako tulla virheitÀ tiskatessa" tai "eihÀn tuo toimisi meidÀn kotona", niin jÀlleen unohdatte, ettÀ 30 vuoden pÀÀstÀ et kauempaa enÀÀ edes erota, ettÀ onko kyseessÀ ihminen vai robotti. Teknologia ja etenkin robotiikka kehittyy jo vuodessa niin paljon.
Maunulan muumiot yleistyy. Miespuolisiahan ne on aina, jostain syystÀ. Naisilla on ystÀviÀ ja sukua joka vÀlittÀÀ, inceleillÀ ei.