Mitä takavuosien tupakkamerkkejä muistat?
Muistan 80-luvulta ainakin punainen ja valkoinen Malboro, Camel, Colt, punainen North State, sininen Belmont, Barcley. Lisäksi oli jotain menthol tupakkaa.
Kommentit (108)
Mun isä poltti Armiroa ja Smartia. Oisko ollu -70-80-luvulla.
John Player Special. Laivalta ostin. Se oli iso F1 sponsori joskus 70 luvulla.
Isä poltti Bostonia. Olen passiivinen tupakoitsija 60- luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Gul Blend.
ah, tästä tulikin mieleen se sininen Blend, oli mielestäni parhaimman makunen tupakka.
Lopetin n 15 vuotta sitten, että kyllä sitä kerkesi montaa merkkiä kokeilla sen 26 vuoden aikana minkä poltin.
T: 3
Form, ostin sitä kioskilta alaikäisenä 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhien pikkusikarit, Puerto, Sierra, Meester Henk, ... Saimaa,Työmies, Bond, Smart, Belmont, Colt, Camel, ... joku ranskalainen Gitanes ... irtotupakka Aroma + Rizzla paperi, Half&Half piipputupakka, Kilta, Bonus
Kilta tuoksui hyvältä. Pappa sitä poltteli piipussaan. Eikä ollut weeteee.
Useimmat piipputupakat tuoksui hyvältä. Niissä oli sellainen makea ja pehmoinen tuoksu, etenkin siis niissä puruissa. Caravellessa oli myös hyvä tuoksu. Itse siis en polttanut, mutta sen verran olen parit savut piipusta vetänyt, jotta voin sanoa, että maku oli kaikkea muuta kuin hyvä ja pehmeä, pikemminkin erittäin kitkerä.
ysärillä Death, musta pääkalloaski.
Ei ole näköjään Meiliäkään vielä mainittu. Meil oli mentholitupakoiden klassikko jo paljon ennen vihreää mallua. Itse en ainakaan muista 60-luvun lopulta ja 70-luvun alusta muuta mentholitupakkaa kuin Meil.
Syöpä, Keuhkoahtauma, Aivohalvaus, Sydänkohtaus.... Olihan näitä.
YSL:n pitkät savukkeet joita akat osti ruattinlaivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa 90 luvulta, kun oli semmoisia värikkäitä tupakoita? Oisko ollut vielä neon väreissä? Marlbororta muistuu ne pitemmät 100s savukkeet.
YO! Röökiaski oli värikäs, nuorille suunnattu, graffitia muistuttava. Erivärisiä tupakoita sai Tallinnasta, siis niin että paperiosa oli pinkki,lila,sininen jne.
Tällä mä alotin tupakoinnin 14-vuotiaana. Noi askit oli kyllä hienoja!
Glamour. Ohuita kukkakuvioisia röökejä.
80-90 lukujen vaihteessa oli vähän aikaa dawndaun ei oikein kirjoitettu. Maksoi reilut 13mk aski. Salaa tyttöjen kanssa sitä polteltiin.
Yllättävää ettei kukaan muista Työmiestä.
Vierailija kirjoitti:
John Player Special. Laivalta ostin. Se oli iso F1 sponsori joskus 70 luvulla.
Oli vielä 80-luvullakin kun sillä tupakanpolttoa opeteltiin.
Gold Dollaria ei taidettu vielä mainita.
Mummolan naapurin isäntä poltti ketjuna Gold Dollaria. Olin hänellä parina kesänä heinätöissä ja työpäivä alkoi aina sillä, että kävin ostamassa kylän osuuskaupasta hälle pari toppaa Gold Dollaria. Sen verran hän poltti päivässä. Jos oikein muistan, niin aski oli valkoinen jossa kullanvärisin kirjaimin luki Gold Dollar. Mun mielestä se oli silloin aika tyylikäs aski. Itse en koskaan kyseistä merkkiä maistanut, enkä kyllä montaa muutakaan.