Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkkeellä olo on ahdistavaa

Vierailija
02.11.2025 |

Että voi olla tylsää tämä eläkkeellä olo. Päivät ja viikot yhtä samaa joutenoloa. Se eläke puolet palkasta riittää juuri ja juuri syömiseen ja asumiseen. Siinä kaikki. Kyllästyttää suunnattomasti ne 20 km päiväkävelyt, kauppojen kiertämiset ja jonninjoutavat ilmaistapahtumat. Ristikot, sudokut,  kirjat ja TV-ohjelmat tulee korvista ulos. Voisiko eutanasian sallia eläkkeellä olemiseen täysin kyllästyneille? Säästyisi hyvinvointialueiden ja rahat monelta vuosikymmeneltä. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalamieheniä odotan innolla pian alkavaa eläkettäni. Tekemistä riittää joka päivälle, ja vielä huomisellekin. Korvien väli on ihmisen pahin vankila. Onneksi asialle on myös tehtävissä jotakin.

Vierailija
22/32 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mulla on ollut oikein kivaa osaeläkkeellä. Muutin ulkomaille (pärjää vähemmällä rahalla), matkustelen ympäri maailmaa ja teen vapaaehtoistöitä. Elämä on huomattavasti mielenkiintoisempaa ja vaihtelevampaa kuin aivokuolema 9-17 virastossa. 

Samoin mutta työeläkkeellä. Välillä vietän kuukauden pari Suomessa lastenlasten luona. 

Elämä on mielenkiintoisempaa kuin ikinä ennen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta. Kursseilla tapaa ihmisiä. Maalaa, neulo, nikkaroi. Jos ei osaa tehdä mitään niin kyllä sitä tylsää onkin.

Vierailija
24/32 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minulle kyllä eläkkeellä olo ollut elämäni parasta aikaa. Olin tosi stressaantunut aina työelämässä, eikä voimia ollut työn lisäksi mihinkään muuhun. Eläkkeellä jaksaa laittaa terveellisiä ruokia, käydä kävelyillä ja kuntosalilla, harrastaa. Talvella muutamaksi kuukaudeksi etelään pimeää ja kylmää pakoon.

Vierailija
25/32 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan koskaan nauttinut niin paljon kuin tämän vajaan vuoden eläkkeellä! Miten vapauttavaa ilman kellotettua aikataulua. Yli kuusikymppisenä ei jaksanut enää viikonloppuna kuin välttämättömät. Ei puhettakaan teattereista ja konserteista, joihin olisi pitänyt lähteä illalla erikseen kaupunkiin.

Nyt voin tehdä projekteja, joihin ei ennen ollut aikaa. Jos ei tänään huvita, ei ole pakko. Voi vaikka upota koko päiväksi johonkin kirjaan.

Vierailija
26/32 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vain epätoivoinen yritys saada ihmiset kärvistelemään töissä pitempään. Joku huuruinen kamppis ilmeisesti taas menossa.

Vierailija
27/32 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä. Ai niin, unohdin että työ oli elämäsi sisältö.

Vierailija
28/32 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen aloitus:

Mikä nuorisoa vaivaa? Lähipiirissä useampikin tapaus että vedetään masennuslääkkeitä eikä pää kestä opiskeluja, halutaan vain katsoa himassa Netflixiä ja tilata Woltilla ruokaa. Muuten ahdistaa.

- Mä olen eläkkeellä ja symppaan näitä nuoria. Oma elämä on käytännössä samanlaista.

Olen ollut aikoinaan hyvin aktiivinen ja tehnyt rohkeitakin valintoja. Nyt on piippu tyhjä, ei kutin kutia.

68v

Vierailija
29/32 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde Turkkiin lomalle

Vierailija
30/32 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä oli jo ennen eläkkeelle pääsyäkin jo pitkäveteistä ja ahdistavaa. Ei ollut muuta tekemistä kuin mennä töihin ja tulla kotiin ja käydä kaupassa. Ei minkäänlaisia ideoita ja mieltymyksiä, vain se arkipäivä ja viikonloppu vuosikymmenestä toiseen. Siinä on mielikuvitus surkastunut vuosikymmenien kuluessa täysin. 

Ap kannattaa tutustua itseensä. Se on joillekin pitkä matka. 

Vierailija
31/32 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä. Ai niin, unohdin että työ oli elämäsi sisältö.

Ja vtut oli. Paskaduunia hän väänsi ja haaveili eläkkeelle pääsystä. Kun ihminen on tyhjä, ihminen on tyhjä. Eikä pääse itseään pakoon minnekään.

Vierailija
32/32 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeasti järjestää pääkopalleen tekemistä. Kun jonkun muistisairauden saat ja joudut nyky-yhteiskunnan hoivapalveluihin niin toivot, että olisit lähtenyt kunniakkaasti oman käden kautta niin karmeaa se kohtelu läheltä seuranneena on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi