Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oharit työnhaussa. Miten suojautua?

Vierailija
02.11.2025 |

Tilanne on varmasti tuttu monelle. Hakee työtä, sopii haastattelun ja paikalla saa kuulla ettei ole ketään haastattelemassa tms. Pahimmassa tapauksessa haastattelu on satojen kilometrien päässä vaikka itse työpaikka on lähellä. Matkaan palaa sitten helposti yli 100 euroa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et mene sovitusti paikalle niin karenssia pukkaa, säännöt ovat kaikille samat. Sovi videolle se haastattelu.

Vierailija
2/7 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, on ollut aika, että työnantaja maksoi haastatteluun tulevalle matkakorvauksen. Tämä tapahtui mulle viimeksi 1989.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse joku halvempi matkustusmuoto.

Vierailija
4/7 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, on ollut aika, että työnantaja maksoi haastatteluun tulevalle matkakorvauksen. Tämä tapahtui mulle viimeksi 1989.

Ja työhöntulopalkkio!

Vierailija
5/7 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja työhöntulopalkkio!

Ja harjoittelijoille maksettiin palkkaa, nykyään harjoittelijat on ilmaisia työnantajalle ja palkattavasta valtio maksaa korvauksia.

Vierailija
6/7 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei kuuluisi maksaa itse haastattelun kuluja. Tähän saa kelalta korvausta 

https://tyomarkkinatori.fi/uutiset/luotsi-pohjois-karjala-matka-ja-yopy…

MUTTA itse suosittelen ettet edes haastattele firmalle, joka ei tarjoa sinulle näitä omasta pussistaan. He eivät näe sinua sijoittamisen arvoisena kandidaattina eikä heillä ole välttämättä edes budjettia, joten tuhlaat aikaasi panostamalla tuollaiseen firmaan. 

Ylipäätään työnhaussa kannattaa olla tarkkana, millaiseen yritykseen hakee. Se että on yritys, ei vielä tarkoita, että heidän kassansa tai työkulttuurinsa olisi terve. Ethän tyrkytä itseäsi vaimoksikaan kenelle tahansa sinkkumiehelle, vaan olet tiedostava mahdollisista ongelmista ja haasteista, sekä yhteensopivuudestanne?

Tässä yksittäisessä keississä laittaisin firmalle tuosta virallista palautetta, että sinulta kului matkoihin näin paljon ja haastattelija teki oharit, joten onko heillä jonkinlainen korvauspolitiikka tällaista varten. Korvasivat tai eivät, tee se itsesi vuoksi. Opettele arvostamaan itseäsi

Vierailija
7/7 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja työhöntulopalkkio!

Ja harjoittelijoille maksettiin palkkaa, nykyään harjoittelijat on ilmaisia työnantajalle ja palkattavasta valtio maksaa korvauksia.

Jep, yritykset ovat nykyään melkeipä yhdistyksiä.