Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua yököttää ihminen, joka pitää Pikkumyytä esikuvana

Vierailija
02.11.2025 |

Tämä ihminen on lapsellisen tyhmä. Kuka haluaa olla tekemisessä ihmisen kanssa, joka on jäänyt lapsen asteelle? Luulee, että rääkäisemällä ääneen kaiken ajattelemansa olisi jotenkin voimaannuttavaa ja arvostettavaa. Minä juoksen karkuun.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap:n esikuva on Mörkö.

Vierailija
22/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ap saanut avauduttua eikä mikään maailmassa muuttunut. Paitsi ehkä hänellä on kevyempi mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy on psykopaatti.

Oletko lapsi vai hullu???

Ihan psykiatrin arvio on, että Myy on psykopaatti.

Vierailija
24/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti minusta on jotenkin outoa, että aikuinen ihminen samaistuu piirrettyhahmoon niin voimakkaasti, että tuo sen jotenkin esiin aikuisten välisissä keskusteluissa ja puhuu esikuvasta. Ihan sama mikä hahmo se on. Kuulostaa ennemmin käsittelemättömiltä traumoilta kuin miltään muulta.

Myy on kyllä alun perin kirjallinen hahmo ja moniulotteisempi kuin ajatellaan. Taikatalvessa hän seikkaili yksin koko talven, kun muut nukkuivat ja Muumipeikkoa pelotti.  Samaistumiskohteissa ei ole mitään pahaa, niillä rakennetaan identiteettiä. 

Vierailija
25/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin Kiven näppäimistöltä. Oletko Kivi? Vuodatus ilman sisältöä minkä tarkoitus on vain ärsyttää.

Vierailija
26/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ap saanut avauduttua eikä mikään maailmassa muuttunut. Paitsi ehkä hänellä on kevyempi mieli.

On kyllä toistaiseksi hölmöin avautuminen tänään.

Vierailija
27/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt palstan "pikkumyyt" taisivat suuttua...

Vierailija
28/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan samaistun Mörköön, toisinaan Muumimammaan, -pappaan tai Muumipeikkoon. En ikinä Myyhyn enkä Haisuliin. Äitini on ilmiselvä Vilijonkka ja eräs tätini on Mymmeli. Hemuleihinkin törmää jatkuvasti kuten Niiskuneiteihin, Nuuskamuikkusiakin tuolla pyörii, lähipiirissänikin niitä on. 

Vierailija
29/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt palstan "pikkumyyt" taisivat suuttua...

SUUTTUKAA JO!

Vierailija
30/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumien taustalla on oikeita esikuvia, kuten vaikkapa Toven isä eli Muumipappa, Tove itse ja Vivica Bandler (Tiuhti ja Viuhti) ja tietenkin Tuutikki, jota en viitsi käydä edes selittämään. On niitä muitakin, kuten Muumimamma ja Nuuskamuikkunen mutta loput hahmot ovat Janssonin mielikuvitusta.

Minusta Pikku Myy on ilkikurinen hahmo, joka lapsen kirkkaalla viiltävällä äänellä sanoo ääneen asioita, jotka aikuiset peittävät kohteliaisuuksien alle. Kuitenkin näitä aivan samoja huomioita myös aikuiset puhuvat keskenään, kun tila on ns. turvallinen. "Onpa toi Maija vanhan näköinen." "Pekka on nyt kyllä niin tuhdissa kunnossa, että voisi olla raskaana, jos olisi nainen." 

Ahdistaako Pikku Myy, kun herättää tarvetta katsoa peiliin?

Vierailija
31/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut että nämä ovat wt-ihmisiä joilla on tatuointeja ja ongelmia elämässä. 

Vierailija
32/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin Kiven näppäimistöltä. Oletko Kivi? Vuodatus ilman sisältöä minkä tarkoitus on vain ärsyttää.

Aloitus on muotokuva ja se alkaa itseä koskevalla julistuksella. Katsokaa minua! 

Aika narsistista.

Vierailija
33/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua yököttää ap:n kaltainen ihminen, joka keksii typeriä aloituksia.

Juoksen karkuun.

Vierailija
34/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman ylimielisen rouva Vilijonkan, aaaarrgh! 

Vierailija
35/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksen karkuun.

Pikku-Myy veti herneen nenään. 

36/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina luullu, että Myy on lapsi😅

Mun esikuva on Homssu 😃

Vierailija
37/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksen karkuun.

SUUTTUKAA JO!!!

Vierailija
38/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei yökötä mutta en yleensä ole samalla aaltopituudella tällaisten ihmisten kanssa. Ovat usein hyvin lapsenomaisia, joissain asioissa melkein lapsentasoisia ja heidän kanssaan on vaikea saada toimivaa yhteyttä muodostettua. Kyllä aamukahvinsa saa kaikin mokomin juoda Muumi-mukista ja nauttia Muumi-kirjojen lukemisesta tai sarjan katsomisesta. Niissä ei ole mitään epätavallista tai väärää. Jos aikuinen määrittelee identiteettinsä jonkin satuhahmon kautta, olipa kyseessä sitten Myy tai jokin muu hahmo, niin monesti kyseinen henkilö on paljastunut jollain tasolla keskenkasvuiseksi. 

Vierailija
39/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksen karkuun.

Minua yököttää sinun kaltainen ihminen, joka ei osaa ajatella.

Vierailija
40/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei yökötä mutta en yleensä ole samalla aaltopituudella tällaisten ihmisten kanssa. Ovat usein hyvin lapsenomaisia, joissain asioissa melkein lapsentasoisia ja heidän kanssaan on vaikea saada toimivaa yhteyttä muodostettua. Kyllä aamukahvinsa saa kaikin mokomin juoda Muumi-mukista ja nauttia Muumi-kirjojen lukemisesta tai sarjan katsomisesta. Niissä ei ole mitään epätavallista tai väärää. Jos aikuinen määrittelee identiteettinsä jonkin satuhahmon kautta, olipa kyseessä sitten Myy tai jokin muu hahmo, niin monesti kyseinen henkilö on paljastunut jollain tasolla keskenkasvuiseksi. 

Sinä et ole sen aikuisempi kuin ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme