Miten suhtaudut siihen, jos joku ihminen haisee julkisella paikalla?
Hienhaju, likainen vaate tms. Oletko empaattinen ja ajattelet että virheitä sattuu kaikille, vai onko mielestäsi noloa, kiusallista tai jopa ärsyttävää, jos joku ei ota hygieniaa riittävästi huomioon?
Kommentit (62)
Eniten inhottaa kakan haju mitä aamusin metrossa. En paheksu mutta se haju.
Pieni hien haju tms ei häiritse, mutta sellanen paha haju.
Itsellä jos teen fyysisen työpäivän 8h, siitä treeneihin suoraan ja jos vielä menkat niin varmaan haisen väähän mutta se on voivoi, en ole siksi menemättä että työssä joskus hikoilee.
Saleilla nykyään ärsyttää ne jotka suihkii kaapeilla hajudödösuihketta muiden päälle!
Mieheni mielestä tuoksun aina hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoten. En voi sietää pahoja hajuja ihmisessä-pesemättömät hampaat, hiki, likaiset hiukset hyi olkoon
Miksi olet niin lähellä vieraita ihmisiä, että voit haistaa heidän hengityksensä?
Kunnon parodontiitin haistaa asiakaspalveluetäisyydeltä. Toisten jäljiltä pakko käydä pihalla hengittämässä raitista ilmaa, kun on vietetty puoli tuntia pienessä kopissa ja lemu on sietämätön.
pankkivirkailija
No joku nyt aina vähän haisee. Joskus se olen minä itse. Koitetaan kestää.
Itseäni haittaa että naisen välillä pahalle. Joskus töissä kun on todella hankalia tilanteita niin tulee karsea stressihiki. Se on erityisen paha jos olen syönyt maitotuotteita (minulla maitoallergia ja välttelen yleensä maitoa mutta joskus syön vahingossa).
Käyn iltaisin suihkussa ja käytän apteekista todella voimakasta antiperspiranttia. Aamulla pikasuihku ja hajusteeton normi dödö. Puhtaat vaatteet aamulla päälle. Aamuisin hampaiden pesun päälle vielä tehokas suuvesi. Ja silti haisee välillä pahalle. Sori, en vaan voi tälle aina mitään. Yritän kyllä.
Hallitus leikkaa. Ihmiset vähentävät pyykin pesua ja suihkussa käymistä.
Luulen, ettei kukaan haluaisi haista, huono hygieniataso on seurausta jostain pahemmasta.
Itseasiassa mielummin istuisin julkisessa kulkupelissä liasta haisevan ihmisen vieressä, kuin liikaa tuoksuja käyttävän. Kun kyse on keinotekoisten parfyymien hajusta, se särkee päätä välittömästi toisin kuin hien tai virtsan haju.
Käytän työmatkoihin metroa ja karmeimpia hajuja jotka voivat pahimmillaan leijua monen penkkirivin matkalla on kanssamatkustajien huono suuhygienia, sen todellakin huomaa! Aikaisina ruuhka-aamuina on yleistä, että ovista juoksee sisään joku juuri maitokahvin juonut henkilö ja lysähtää eteeni hengästyneenä. Jos hampaiden harjaus on jäänyt välistä eikä hammasvälejä puhdisteta niin suussa muhii oikeasti saastaa. Sellainen hengitys haisee tyrmäävän pahalle ja on päivittäistä kärsimystä tuntea se toisen jatkuva hönkiminen omilla kasvoilla monen pysäkin ajan ja arvata miten paljon hammaskiveä tällä henkilöllä onkaan.
En siedä ollenkaan hien, likaisen hengityksen, virtsan tai rasvaisten hiusten hajua. Hajusteet ovat paljon siedettävämmän hajuisia, vaikka itse hajuste ei olisikaan mielestäni hyvä. Käytän hajustetta, jotta voin haistella sen hajua ja viereisen henkilön lemu ei siten haise nenääni yhtä vahvasti.
Vältän ja väistän löyhkääviä skunkkeja.
Vastenmieleinen viereisen yrityksen mies pilaa aamuni tupakoimalla työpaikan ulko-oven edessä.
Outo ilmiö, että suomalaiset sietävät hien ja lian hajuja, mutta auta armias, jos jollain on muutakin kuin hajusteettomia tuotteita niin menee päivä ja nenä pilalle. Muissa maissa hajusteita käytetään ja niistä pidetään.
Tunnen taas kerran vahvaa ylemmyyttä ja koen olevani niin paljon parempi ihminen. Surkea itsetuntoni rakentuu sen varaan, miten paljon muiden yläpuolella uskon olevani, olkoon kysymys sitten vaikka jonkun toisen hajusta. Juuri nyt minulla on erityisen kurjaa,,ei ole ketään jota mollaisin tai maalittaisin, mutta eiköhän tämä tästä, päivä on vasta alussa.
Terv: Kasper-nuken näköinen narsisti
En suhtaudu oikein mitenkään, koska en toivon mukaan joudu jäämään hajupilveen. Usein pahalta haisevat ihmiset eivät vedä hajuvanaa perässään niin kuin parfyymeja käyttävät ihmiset.
Pahalta haiseva ei ärsytä hengityselimiäni etenkin, kun hengitän silloin suun kautta. Parfyymeja käyttävät saavat minut yskimään, aivastamaan ja kurkkuni ärtyy pitkäksi ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni haittaa että naisen välillä pahalle. Joskus töissä kun on todella hankalia tilanteita niin tulee karsea stressihiki. Se on erityisen paha jos olen syönyt maitotuotteita (minulla maitoallergia ja välttelen yleensä maitoa mutta joskus syön vahingossa).
Käyn iltaisin suihkussa ja käytän apteekista todella voimakasta antiperspiranttia. Aamulla pikasuihku ja hajusteeton normi dödö. Puhtaat vaatteet aamulla päälle. Aamuisin hampaiden pesun päälle vielä tehokas suuvesi. Ja silti haisee välillä pahalle. Sori, en vaan voi tälle aina mitään. Yritän kyllä.
Se hajusteeton normi dödö ei selvästikään riitä sinulle. Rohkeasti vaan kokeilemaan hajustettua. Ei niitäkään tarvitse liikaa suihkia, jos sitä pelkäät.
Olin just teatterissa jossa viereen osui hienhajuinen ja kaljalta lemuava mies. Ei ollut hauskaa.
Voimakkaat hajusteet, pistävät hajuvedet, nuoret miehet jotka uineet axessa tms miesten hajuvesissä, eli ei aina kyse ole liasta, hiestä, rasvasta tms hajusta.
Vierailija kirjoitti:
Hajut kuuluvat maailmaan
Varsinkin lähi idän hajut, joo joo:D
Missä sinä liikut. Missä tällaisia ihmisiä?
Ja vielä useita / usein.