Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein käytte ravintolassa illallisella?

Vierailija
01.11.2025 |

Itse käyn ehkä pari kertaa kuussa. Se on aina piristävä luksus harmaan arjen keskelle. Ei ole ihan mikään fine dining, melko perus ravintola. Aika lähellä kuitenkin fine diningia. Yleensä 50-100 euroa per naama juomineen.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun juon alkoholia. Mikään ei ole parempaa kuin syödä samalla ja tarjoilija tuo uutta tuoppia pöytään.

Vierailija
62/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään harvemmin,ehkä muutaman kerran vuodessa jos puhutaan ihan illallisravintoloista. Kaikki niin kallista nykyään vaikka on ihan ok tulot. Ravintolassa etenkin alkoholi on liian kallista verotuksen takla, viinipullo 50-60€ perusviini, saman tuotteen saa alkosta 15 eurolla. Useammin tulee siis ostettua viini alkosta, pihvit kaupan lihatiskiltä ja paistettua ne kotona lisukkeiden kanssa. Samassa seurassa kuin olisin ravintolassa, mies osaa paistaa hyvät pihvit eikä tarvitse kysellä huonosti suomea puhuvalta tai kiireiseltä tarjoilijalta allergeeneistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kolme kertaa kahdessa vuodessa.

Vierailija
64/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Vierailija
65/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka viikko syöden ulkona. Kirjaimellisesti.

Luonnossa, ruoka tulilla tai trangialla.

Saa kuunnella vain luonnon ääniä eikä muiden pölinää.

Ei liity mitenkään aiheeseen, ap kysyi _ravintolassa_ syömisestä. Mutta sinähän toki halusitkin vain tulla hyvesignaloimaan. 

Vierailija
66/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässä keskustelussa vaikuttaa olevan lähes kehumisen arvoinen asia jos ei koskaan käy ulkona syömässä, ainakaan Suomessa? Ymmärrän, ettei kaikilla ole varaa syödä ravintoloissa ainakaan kovin usein, mutta toisaalta monella varmasti on. Itsekin käyn kerran pari kuukaudessa, välillä lasku on 25 e ja välillä 250 e.

Katsopa heti seuraava kommentti tuohon omaan kommenttiisi: "kun minä itse teen niin paljon parempaa ja laadukkaampaa ruokaa", ja ei vaan haluta maksaa mistään palveluista. 

Vierailija
67/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän ruokaravintolat on aina täynnä?

Vierailija
68/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran tai kaksi vuodessa, kun lapset ovat jossain yökylässä.

Ei oikein kuulu ravintolaillalliset lapsiperhearkeen. Lounaalla käydään tai joskus päivällisellä ulkona syömässä koko perheen voimin, mutta silloin luonnollisestikin valitaan lapsiystävällisiä ravintoloita ja ne vähän paremmat paikat jää välistä.

Tykkäisin kyllä, jos lapset siinä aikuisuuden kynnyksellä osaisivat arvostaa ravintolaillallisia ja voisi siinä vaiheessa heidänkin kanssaan käydä syömässä vähän hienommissa ravintoloissa ja viettämässä iltaa. Mutta katsellaan sitä sitten kun siihen ikään pääsevät. Viimeistään siinä vaiheessa sitten, kun jäädään taas kahden.

Vierailija
69/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässä keskustelussa vaikuttaa olevan lähes kehumisen arvoinen asia jos ei koskaan käy ulkona syömässä, ainakaan Suomessa? Ymmärrän, ettei kaikilla ole varaa syödä ravintoloissa ainakaan kovin usein, mutta toisaalta monella varmasti on. Itsekin käyn kerran pari kuukaudessa, välillä lasku on 25 e ja välillä 250 e.

Katsopa heti seuraava kommentti tuohon omaan kommenttiisi: "kun minä itse teen niin paljon parempaa ja laadukkaampaa ruokaa", ja ei vaan haluta maksaa mistään palveluista. 

Näinhän ihmiset usein sanovat, mutta pitääkö se aina paikkansa? Kyllähän kuka tahansa osaa paistaa pihvin kotonakin, mutta jos oikeasti alkaa tekemään ravintolatasoista ruokaa niin kyllä siihen saa menemään aika paljon aikaa (ja rahaakin). Suht yksinkertaiseenkin jälkiruokaan tarvitaan useita komponentteja ja niiden crumblejen, sorbettien, hyydykkeiden, marenkejen, kastikkeiden ja muiden tekeminen vie oman aikansa.

Vierailija
70/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin harvoin olen saanut Suomessa oikeasti hyvää ruokaa että se ei kannata kun 2 hengen ateria juomineen maksaa min sen 250e.

Sillä rahalla syömme kotona erittäin hyvin 2 viikkoa tai syötämme hulppeasti muutaman ystäväpariskunnan pitkän kavan mukaan. Viineineen.

Riittääkö 250 euroa oikeasti siihen, että saa kuudelle hengelle 3 - 5 ruokalajia ja näihin sopivat viinit? Hiukan epäilen

Hyvin saa.

Esim 1/2kg siianmätiä maksaa 100e, muut lisukkeet ja ainekset blineihin muutaman euron. Aperitivo n 20e, jälkiruoka muutanan euron.

Viinit tuomme suoraan tilalta emmekä edes juo pullotolkulla joten niihin ei saa menemään 100e mitenkään/6 tai 8 henkeä. Kaappi notkuu yli 10v vanhoja viski- ja konjakkipulloja joten niihinkään ei mene rahaa. .

Tai joku ihana lihapata - muutaman kympin, alkupalat samoin, jälkiruoka tai kakku samoin. Ollaan ehkä 100 eurossa kaikkineen + viinit

Savulohi, itsekerätyistä kanttarelleista soosi, voiperunat... Alkuun rapuleipänen tai joku maukas keitto ja hyvä jälkiruoka aterian päätteeksi. Ei maksa mansikoita.

Sisäfilettä emme juurikaan tee koska maukkaammat lihapalat on parempia. Pihvi on, noh - vain pihvi. Jos voisin olla varma että se on mureaa ravintolassa  voisin joskus maistaakin mutta toistaiseksi vain pettynyt. Ysävämme tekemä kokonainen file taas on erinomaista mutta ei sekään maksa kuin alle 100e. 

Hyvän ruuan idea ei ole kalliit ainesosat vaan taito tehdä hyvää tuokaa ainesten hinnasta riippumatta. 

Vierailija
71/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän ihmiset usein sanovat, mutta pitääkö se aina paikkansa? Kyllähän kuka tahansa osaa paistaa pihvin kotonakin, mutta jos oikeasti alkaa tekemään ravintolatasoista ruokaa niin kyllä siihen saa menemään aika paljon aikaa (ja rahaakin). Suht yksinkertaiseenkin jälkiruokaan tarvitaan useita komponentteja ja ni

Kysehän onkin siitä omasta mielipiteestä - ihan sama vaikka olis verrokkina Palacen keittiömestari niin... aika monessa ruoka-/ravintolakeskusteluketjussa huomattu, ravintolaruoka on lähtökohtaisesti scheissea verrattuna MINUN kokkailuihini ;-D

Vierailija
72/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä viestit ovat kehumista? Vastasin vaan kysymykseen.

Ei meillä ainakaan ole ulkona syöminen rahasta kiinni, mutta onhan se kamalan aikavievää ja hankalaa. Ei meidän kunnassa ole kovin montaa illalla aukiolevaa olevaa ravintolaa ja niiden valikoima on niin nähty (Abc, Mäkkäri jne). Isossa naapurikaupungissakin on hankalaa köytää useita ravintoloita, jotka tarjoavat mieistä ruokaa. Yksin olisi helpompi käydä, kun voisi ajatella vain omia makumieltymyksiään ja mahdollisia lastenvahteja. Viinejä ei tarvitse miettiä,  kun autolla liikkeessä. Tai sitten pitää metsästää taksia tai körötellä julkisilla. Monen tunnin suoritushan tuo on. Mielestäni yksin tylsää ja puolison kanssa lastenvahteineen ja takseineen ei ole tuon rahan ja ajan arvoista.

Vierailija
73/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän onkin siitä omasta mielipiteestä - ihan sama vaikka olis verrokkina Palacen keittiömestari niin... aika monessa ruoka-/ravintolakeskusteluketjussa huomattu, ravintolaruoka on lähtökohtaisesti scheissea verrattuna MINUN kokkailuihini ;-D

Kyllä se Palacen keittiömestari osaa varmasti tehdä paremmat kultahipuilla koristellut kampasimpukat mutta entä jos ei kaipaa sellaista hifistlyä? 

Olen työni puolesta syönyt monissa Euroopan parhaissa ravintoloissa, nauttinut suuresti ja silti saan yhä kiksejä kotona hyvin tehdystä ruuasta.

Ei vaan ole tarvetta (eikä turhaa rahaa) lähteä pettymään suomalaisiin ravintoloihin. Viimeksi esim alkupalalautasen paahtopaisti oli niin sitkeää ja liian paksut siivutkin ettei voinut syödä  - eikö kokki edes ollut maistanut sitä???? 

Vierailija
74/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammin tulee käytyä brunssilla tai lounaalla kuin illallisella, tosin nykyään sekin on aika harvoin kun en sairauden vuoksi ole työelämässä. Rakastan kyllä ravintoloissa käyntiä ja jos elämäntilanne olisi toinen kävisin mieluusti useamman kerran viikossa. 

Vierailija
75/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kerran tai kaksi vuodessa, kun lapset ovat jossain yökylässä.

Ei oikein kuulu ravintolaillalliset lapsiperhearkeen. Lounaalla käydään tai joskus päivällisellä ulkona syömässä koko perheen voimin, mutta silloin luonnollisestikin valitaan lapsiystävällisiä ravintoloita ja ne vähän paremmat paikat jää välistä.

Tykkäisin kyllä, jos lapset siinä aikuisuuden kynnyksellä osaisivat arvostaa ravintolaillallisia ja voisi siinä vaiheessa heidänkin kanssaan käydä syömässä vähän hienommissa ravintoloissa ja viettämässä iltaa. Mutta katsellaan sitä sitten kun siihen ikään pääsevät. Viimeistään siinä vaiheessa sitten, kun jäädään taas kahden.

Me ollaan aina viety lapset ihan normaaleihin ravintoloihin, eikä erityisesti suosita lapsiystävällisiä. Mielestäni on hyvä, että lapset oppivat käyttäytymään erilaisissa ympäristöissä ja syömään monipuolisesti erilaisia ruokia. Meidän 4-vuotiaan lemppariravintola on tällä hetkellä paikallinen sushipaikka.

Vierailija
76/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän ihmiset usein sanovat, mutta pitääkö se aina paikkansa? Kyllähän kuka tahansa osaa paistaa pihvin kotonakin, mutta jos oikeasti alkaa tekemään ravintolatasoista ruokaa niin kyllä siihen saa menemään aika paljon aikaa (ja rahaakin). Suht yksinkertaiseenkin jälkiruokaan tarvitaan useita komponentteja ja niiden crumblejen, sorbettien, hyydykkeiden, marenkejen, kastikkeiden ja muiden tekeminen vie oman aikansa.

Tätä olen kanssa aina ihmetellyt, että millaisia huippukokkeja tällä palstalla pyörii. He osaavat tehdä ilmeisesti kaikki sushista souffleisiin paremmin kuin kansainvälisiä palkintoja voittaneet keittiömestarit.

Vierailija
77/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän ihmiset usein sanovat, mutta pitääkö se aina paikkansa? Kyllähän kuka tahansa osaa paistaa pihvin kotonakin, mutta jos oikeasti alkaa tekemään ravintolatasoista ruokaa niin kyllä siihen saa menemään aika paljon aikaa (ja rahaakin). Suht yksinkertaiseenki

Tällaisia kuin minä.

Teen ruokani tuoreista aineksista en pakasteista.

En käytä pussikastikkeita enkä pakastevihanneksia. Siitä kun ensin lähtee...

Vierailija
78/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pikku asennustyössä Ravintolan keittiössä.

Katselin kun "Kokki" otti pakastimesta valmiiksi paistetun "Veikkaan Thaimaalaisen" Broilerinfileen ja iski mikroon...

Huoh...

Vierailija
79/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3 kertaa viikossa. Ennen kävin. En käy enää koska ravintoloitsijoista on tullut liian ahneita. Pätkätyöt teetetään ties minkä maalaisilla, joille ei todellakaan makseta sitä mitä suomalaisille, ja silti halutaan entistä enemmän rahaa. Nyt sille tuli stoppi, kärsikää ahneudestanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi