Tavallisten miesten mahdollisuus saada kaunis nainen on olemattoman pieni.
Olen seurannut jo vuosia, miten parisuhdemarkkinat toimivat, ja tulos on aina sama: tavallinen mies jää aina alakynteen. Kaikki tämä johtuu kahdesta asiasta eli tasoteoriasta ja naisten hypergamiasta.
Tasoteorian mukaan ihmiset pariutuvat oman tasoistensa kanssa, mutta tämä pätee vain miehiin koska miehet pariutuvat naisten kanssa jotka ovat maksimissaan samaa tasoa kuin mies. Naiset sen sijaan eivät koskaan tyydy omaan tasoonsa vaan naiset etsivät aina jotain parempaa. Tämä on sitä kuuluisaa hypergamiaa, joka tarkoittaa, että nainen valitsee aina miehen, joka on häntä korkeammalla sosiaalisessa hierarkiassa. Jos mies ei täytä tiettyjä kriteereitä kuten hyvä ulkonäkö, korkea status, paljon rahaa, 190cm pitkä niin mies ei ole edes vaihtoehto.
Ja miten tämä näkyy käytännössä? No, avaa mikä tahansa deittisovellus. Naisten mielestä 80 % miehistä on "keskivertoa huonompia", ja vain harvat miehet saavat kaiken huomion. Samaan aikaan tavalliset miehet eli ne, jotka tekisivät kaikkensa naisen eteen joutuvat tyytymään jämänaisiin eli pyöreihin ja rumiin naisiin, niihin naisiin jotka eivät saa niitä lentäjälääkärimiesmalleja. Heitä ei edes huomata ennen kuin naiset ovat käyttäneet nuoruutensa ja vetovoimansa tavoitellessaan niitä samoja 20 % huippumiehiä.
Ja sitten, kun vuodet vierivät ja ne kunnolliset miehet yhtäkkiä alkavat kiinnostaa, meiltä oletetaan löytyvän ymmärrystä ja valmiutta astua kuvioihin. Mutta arvaas mitä? Me ollaan nähty tämä peli läpi.
Nyky-yhteiskunta tukee tätä ilmiötä täysin. Some, tinder ja feminismi ovat tehneet sen, että naisilla on loputtomasti valinnanvaraa tai niin naiset ainakin kuvittelevat. Samaan aikaan tavallisen miehen pitää nähdä järjetön määrä vaivaa saadakseen edes pienen palan huomiosta. Ennen riitti, että olit kunnollinen ja huolehtiva, mutta nykyään se ei riitä mihinkään.
Tässä maailmassa tavallinen mies on vain pelinappula, ei voittaja. Ja kun tämä tajuaa, vaihtoehtoja on kaksi: joko lopettaa koko pelin pelaaminen tai kehittää itsensä sellaiseksi, että edes saa mahdollisuuden. Mutta kumpikin vaihtoehto vaatii sen, että ensin ymmärtää totuuden: naiset eivät pariudu alaspäin. He etsivät aina parempaa. Ja tavallinen mies on vain varasuunnitelma jos sitäkään.
Kommentit (214)
Olen samaa mieltä viestistä, mutten otsikosta. Miksi tavallisen miehen pitäisi saada kaunis nainen? Eikö tavallisen näköinen riittäisi tasoteorian mukaan?
Sitäpaitsi kun suuri osa naisista yrittää pientä osaa miehistä, on vain kaksi vaihtoehtoa: 1) monet naiset jäävät ilman parisuhdetta ja itkevät av:lla kuinka miehet ovat niin kranttuja tai 2) tämä pieni osa miehistä pyörittää useita naisia ja hylkää heidät panon jälkeen, minkä seurauksena naiset itkevät av:lla kuinka miehet ovat niin sitoutumishaluttomia
Vierailija kirjoitti:
En tykkää pitkistä miehistä.
Haluat itseäsi lyhyemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä tykkää tyhmistä miehistä.
Oma älykkyytesikö on jotenkin sertifioitu?
Kuuluu sulle 0 %.
Tarkoitatko, että naiset ovat miehiä arvokkaampia, ja siksi heillä on isompi vaikutusvalta pariutumisessa? Kiitos, kivasti sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tavalliselle miehelle ei kelpaa tavallinen nainen? Vaan pitää olla kaunis.
En kyllä sääli nyt yhtään.
Jos tavallinen mies eli mies joka on työläinen, tienaa 3400e/kk, on 175cm ja hiukan ylipainoinen lähestyy tavallista naista eli naista joka on työläinen, tienaa saman verran ja on keskinkertaisen näköinen niin mitä luulet kelpaako sille naiselle tasoisensa mies? Vastaus EI KELPAA.
Se ei ole likimainkaan aina kiinni siitä, paljonko tienaa ja kuinka pitkä on. Jos luonne on paskaa, kuten vaikkapa kaltaisellasi kelpaamisuikuttajalla, niin kyllä, on aivan varmaan, että kukaan ei ota. Syy tosin ei ole siinä tienestissä eikä edes ulkonäössä vaan paskassa luonteessa.
Naiset pariutuvat miesten kanssa jotka ovat vähintään samaa tasoa mitä nainen itse on kun taas miehet pariutuvat naisten kanssa jotka ovat maksimissaan samaa tasoa kuin mitä mies itse on. Miehet joutuvat paritumaan alaspäin tai sitten miehet ovat selibaatissa. Onko tämä teistä tasa-arvoa? Minusta ei ole!
Introvertille ihmiselle kaunis/komea ulkonäkö olisi suoranainen kirous.
Mitäs jos ottaisit ihmiset ihan ihmisinä etkä pelinappuloina - saattaisi elämäkin olla helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä tykkää tyhmistä miehistä.
Oma älykkyytesikö on jotenkin sertifioitu?
Kuuluu sulle 0 %.
Fiksut eivät pariudu mulkvistien kanssa, niin että kaada itteles vaan.
Tavalliselle miehelle ei kelpaa tavallinen nainen. Mainitset ylipainoisen naisen, että semmoisiin pitäisi vaan tyytyä.. Öö.. Eikös semmonen nainen sitten ole samaa tasoa kuin tavallinen mies?
Ap, ihan oma kirjoituksesi on nyt taka-ajatukseltaan sitä samaa hypergamiaa josta naisia syytät!!!
Lopulta ihmiset haluaa rinnalleen ihan vaan ihmisen. Harvoin se tinderin kuva vielä hääkelloja meinaa. Vaikka siellä olisi match kauniin naisen kanssa, tai edes treffit, ei se vielä mitään voittoa tarkoita. Kemia, haaveet, arvot, huumori, ajoitus ja kaikki on vielä edessä isoina kysymyksinä, ennen kuin pariutumiseen saakka edetäänkään. Ja tämä pätee yleensä kaikenlaisiin pareihin.
Yhy en minäkään kelpaa kauniille naiselle enkä naiselle joka olisi edes normaalipainoinen joten siksi olen sinkkumies. Olen itse 186cm/75kg, olen korkeakoulutettu ja tienaan 4200 euroa mutta en silti kelpaa edes pullukoille.
Tiivistit kivasti otsikkoon sen, miksi ne ns. tavalliset miehet eivät ole kiinnostuneita esim. minusta, ihan tavallisesta naisesta.
Teillä on vähän muuta mielessä. 🤷🏻
Eläinkunnassa on samoin. Naaraat yleensä valitsevat parhaan.
Jos tavallinen mies on tällainen jankuttaja niin totta hitossa en halua vaivoikseni tavallista miestä. Enkä toivo kenenkään muunkaan vaivoiksi, naisen tai miehen.
Vierailija kirjoitti:
Tavallisten miesten mahdollisuus haluta muita kuin kauniita naisia on olemattoman pieni.
Oikeasti tavalliset miehet pariutuvat jatkuvasti tavallisten naisten kanssa. Suurin osa aikuisista miehistä on kuitenkin ollut pitkässä parisuhteessa. Nämä palstahörhöt eivät ole tavallisia.
Vierailija kirjoitti:
Eläinkunnassa naaraat ja urokset ovat yhdessä vain parittelu jakson ajan ja sitten heidän tiet eroaa.
Siis hyi saatana mitä mä äsken just luin.
Tavallinen mies vinkumassa sitä, kuinka hän ei saa kauniita naisia ja kuinka hänelle ei kelpaa tavalliset naiset. Joutaakin olla yksin. Oksennus.
Parisuhteessa sitä paitsi ulkonäkö on sivuosassa, ei pääosassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ottaisi jonkun muun kuin parhaan? JS kuka haluaa olla puolisolleen jotain muuta kuin paras? Minun mieheni on minulle täysi kymppi. Uskon, että minäkin olin hänelle jotain ihan muuta kuin tavallinen. Enkä tietenkään olisi ottanut puolisoa ajatuksella, että minulle kelpaa tavallinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Siis hyi saatana mitä mä äsken just luin.
Tavallinen mies vinkumassa sitä, kuinka hän ei saa kauniita naisia ja kuinka hänelle ei kelpaa tavalliset naiset. Joutaakin olla yksin. Oksennus.
Parisuhteessa sitä paitsi ulkonäkö on sivuosassa, ei pääosassa.
Eli duunarimies jolla on mahaa voi saada naisen joka on hoikka ja kaunis? Missä tälläisiä pareja on?
Ei niin. Ota tavallinen nainen.