Jos halloween nyt on ihanaa ja hyväksyttyä niin eikö meidän pitäisi ottaa ulkomailta myös muita pyhiä?
Eritoten USA:sta. Ehdottomasti kiitospäivä. Ja se perinne ettå joulua ei juhlita aattona.
Kommentit (81)
Suomessa esitetään jo mainoksia joissa joulupukki tilee savupiipusta. Ja se tahtuu jouluaaton ja joulupäivän välisenä yönä ja siksi ne lahjat ovat yöllä ilmestyneet joulusukkiin!
Vierailija kirjoitti:
Estääkö sinua joku? Juhli mitä haluat kotonasi.
Kiitospäivää juhlitaan ystävien ja sukulaisten kesken ja se on iso asia myös medialle.
Vierailija kirjoitti:
Selänteet viettävät aina kiitospäivää.
Reinikaiset ei vietä.
Ensin kannattaisi keksiä suomenkielinen nimi halloweenille. Muutoin se kirjoitetaan isolla, joka taas on vastoin suomen sääntöjä juhlapyhien nimistä.
Mitä ne suomalaiset pyhät mahtavat olla, jotka eivät ole tuontitavaraa ulkomailta? Jeesuskin oli varmaan suomalainen...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa suomalaisia pyhiä.
Totta. Muinaissuomalainen uskonto tuhottiin.
Vierailija kirjoitti:
Estääkö sinua joku? Juhli mitä haluat kotonasi.
Juhlitaanko halloweenia vain kodeissa??? Kyllä ne kakarat tulevat ovelle!
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku ihailee jenkkejä ?
Persut. Ne ihailee edelleen myös Venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo korreloi keskenään, en ymmärrä
Miksi vain halloween ja ystävänpäivä on tuotu viime vuosikymmeninä Suomeen? Miksei muita?
Vierailija kirjoitti:
Selänteet viettävät aina kiitospäivää.
Niillä on kiitospäivä joka ikinen päivä. Punkkua tonkasta.
Mitäs jos vain kutsuisit sitä kekriksi, ongelma ratkaistu. Tai jos se ei ole tarpeeksi cool mutta Amerikka ärsyttää, vietä samhainia
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne suomalaiset pyhät mahtavat olla, jotka eivät ole tuontitavaraa ulkomailta? Jeesuskin oli varmaan suomalainen...
Juuri tällä logiikalla joulupukki ei ole suomalainen ja kaikki joulupukkiin liittyvä pitää poistaa Rovaniemeltä ja muualta Lapista.
Selänteet viettävät aina kiitospäivää.