Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet vetäytyvät parisuhteista ja valitsevat sinkkuuden

Vierailija
01.11.2025 |

Kaksi kolmasosaa alle 35-vuotiaista miehistä elää ilman parisuhdetta. Yllättävää ei ole vain määrä, vaan se, että suurin osa heistä on sinkkuja omasta tahdostaan. Miksi yhä useampi mies on päättänyt, että rakkauden peli ei enää kannata?

1. Deittimarkkinat ovat epäreilut

Sovellukset, kuten Tinder ja Bumble, ovat muuttaneet seurustelun kilpailuksi, jota vain pieni osa miehistä voittaa. Tutkimusten mukaan suurin osa naisista kiinnostuu vain noin 20 %:sta miehistä ja loput jäävät ulkopuolelle. Kun torjutuksi tulee kymmeniä tai satoja kertoja, moni mies päättää yksinkertaisesti lopettaa yrittämisen.

2. Parisuhteen riskit ovat kasvaneet

Monille miehille parisuhde ei enää tunnu järkevältä sijoitukselta. Avioliiton riskit, tunnekuorma ja pelko epäonnistumisesta painavat enemmän kuin aiemmin. Moni kysyy itseltään: Mitä hyötyä minulle on tästä, kun kaikki voi romahtaa hetkessä?

3. Miehet löytävät merkityksen muualla

Nykyään miehet voivat rakentaa identiteettiään ja yhteisöään ilman parisuhdetta. Harrastukset, työ, ystäväporukat ja nettiyhteisöt tarjoavat arvostusta ja merkitystä ilman torjutuksi tulemisen riskiä. Sinkkuus ei tunnu enää yksinäisyydeltä, vaan vapaudelta hallita omaa elämää.

4. Sukupuoliroolit ovat hämärtyneet

Moderni suhdekulttuuri ei enää kerro, mitä naisilta ja miehiltä odotetaan. Nainen ei tarvitse elättäjää, mutta ei toisaalta halua passiivista kumppaniakaan. Mies ei tiedä, pitäisikö hänen olla vahva vai herkkä, johtava vai empaattinen. Kun roolit ovat epäselvät, moni mies astuu pois laudalta.

5. Miehistä on tullut varovaisia

Nykyinen kulttuuri on täynnä puhetta toksisesta maskuliinisuudesta ja miesten virheistä. Monet kokevat, että miehisyys itsessään on syytettyjen penkillä. Tällaisessa ilmapiirissä on helpompi vetäytyä kuin yrittää olla jatkuvasti oikeanlainen.

Miehet eivät pakene rakkautta, vaan pettymyksiä

Miehet eivät enää näe järjestelmää reiluna. He ovat väsyneet pelaamaan peliä, jossa säännöt muuttuvat jatkuvasti ja palkinto tuntuu mitättömältä.

Yhä useampi mies on tehnyt hiljaisen johtopäätöksen:

Yksin olen rauhallisempi, vapaampi jopa onnellisempi.

Yksin oleminen ei tarkoita yksinäisyyttä vaan vapautta olla oma itsensä ilman, että tarvitsee todistaa arvoaan kenellekään.

Kommentit (421)

Vierailija
161/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Keski-iässä nainen viimeistään ottaa eron ja käyttää miehen oman henkisen kasvunsa ruoaksi....ei maksa vaivaa sitoa rahaa tai voimaansa moiseen parisuhdepeliin jossa mies voi vain hävitä. Naiset ovat epävakaita ja heidän varaansa miehen ei kannata rakentaa elämäänsä... naisiin ei voi luottaa.... haluavat pitkäaikaisia taloudellisia sopimuksia joita eivät itse pidä vaan häipyvät lasten kera ja tekevät susta maksumiehen loppuiäksi. Vain hullu mies näihin lähtisi mukaan jos yhtään on järkeä päässä. Diili on miehelle järkyttävän epäreilu.. tilastot kertovat että usein käy näissä miehelle huonosti. Sen sijaan naiset voittavat 

Vierailija
162/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 153 ihan noin yksinkertaisesti mene. Se on toki totta, ettei nuo kriteerit olisi mikään ongelma, jos nainen ilmoittaa vastaavat syyt ja on tosiaan sinkku, eikä edes tavoittele parisuhdetta. Silloinhan sen saisi helposti käännettyä vain seuraukseksi paskoista miehistä. Milloin se sitten olisi ongelma? Tietenkin silloin, jos se nainen olisi kriteereistä huolimatta parisuhteessa miehen kanssa. Sitä ei enää tuosta vaan hyväksyttäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan tasapainoista elämää liikaa, että aloittaisin enää parisuhteen. Mielenrauha ja vapaus ovat hienoja asioita. Onko edes olemassa aidosti tasapainoista naista? 

Vierailija
164/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(tavallisillekin) Miehille kelpaa vain ne missin näköiset naiset ja he ajattelevat, että he eivät tyydy vähempään. Sitten näille missin näköisille naisille kelpaa vain ne huippumiehet.

Mitäpä jos unohdat kokonaan tuollaisen. Päinvastoin. Naiset tekevät ison virheen siinä että ne kuvat ovat vain jostain juhlahetkistä ja milloin on mahdollisimman laittautunut. Usein sellainen menee vasuriin juurikin siksi, koska se esittäminen ja miehen silmissä en jotenkin usko että on sellainen keskiviikkoaamuna 6 aikoihin kun juo aamukahvia. Enkä edes halua että olisi, ei näytä hyvältä. Olin tällä viikolla tinder treffeillä ja ennen treffejä sanoin naiselle kun kyseli että haluanko kuinka laittautuneena, että ei ole mitään merkitystä, oo oma ittes vain tai mielellään vaikka kokonaan ilman sitä meikkiä. Ei ollut edes mikään hoikka nainen ja tiesin sen. Sain vastauksen että vau! Ei tuollaisia miehiä ole olemassakaan jotka ajattelevat noin. 

Vierailija
165/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan tasapainoista elämää liikaa, että aloittaisin enää parisuhteen. Mielenrauha ja vapaus ovat hienoja asioita. Onko edes olemassa aidosti tasapainoista naista? 

Mulla tämä sama, vaikka olen nainen. Oma mielenrauha ja tasapaino painaa vaa'assa enempi, kun taas kerran leikkiä parisuhdetta keskenkasvuisten miesten kanssa.

Vierailija
166/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin 154. Siinä viestissä vain kerrottiin, miksi naiset ei kiinnosta ja mikä koetaan sen verran hyväksi, ettei siitä naisen takia luovuta. Mitään naisvihaa syissä ei ollut. Silti alettiin ulisemaan.

En ulise. Minusta miesten sinkkuus on hyvä asia. Hyvä kehityssuunta. 

Ja seuraava viesti alkaa näin:

Äijän-käkkärät -moniko teidän entinen tyttisystäväöööö on jättänyt OTTAMATTA YHTEYTTÄ jälkikäteen? Vuosien päästä? 

Vierailija
167/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai nyt on sinkkuja kun naiset kelpuuttaa 20% miehistä.

Vierailija
168/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tämä sama, vaikka olen nainen. Oma mielenrauha ja tasapaino painaa vaa'assa enempi, kun taas kerran leikkiä parisuhdetta keskenkasvuisten miesten kanssa.

Jep, ei ole lopulta sukupuolikysymys. 

Vierailija
169/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastot kertoo toista ja arvaatko... jos eka parisuhde tulee nelikymppisenä ja silloin alkaa naisella yhteiselämän harjoittelu.... 

No, en haluaisi olla tuossa miehenä.

Ihan jokainen parisuhde alkaa yhteiselämän harjoittelulla. Kummallakin on omat tavat ja mieltymykset ja ne pitää sovittaa yhteen. Sillä ei ole merkitystä onko toisella takana parisuhde ja toisella ei. Mitä sinä kuvittelet?

Totta kai sillä on merkitystä onko ollut parisuhteessa ja asunut toisen kanssa aikaisemmin. Moni kokematon mies ei esim. ymmärrä ettei ole ok piereskellä, istua vessassa ovi auki, tunkea vessaan kun nainen on siellä, miehellekin kuuluu kotityöt, nainen ei ole miehen äiti jne jne. 

Tuollainen mies ei ole käynyt koulussa tai töissä päivääkään, jos ei osaa laittaa vessan ovea kiinni tai piereskelee estoitta toisten läsnäollessa. Tuo selviää ensimmisellä tapaamisella, joten se on hyvä merkki, että toisille treffeille ei kannata vaivautua.

Vierailija
170/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen uitattanut kolme city-leidiä mutaisessa suo-ojassa tai ampiaispesässä......kun en ymmärtänyt metsän olevan vähän liian vaikea paikka leideille. 

Ei - nainen ei osaa seurata miestä metsaässä. Jalkapallon kokoinen kivi selväs timuljaa 53 numeron saabpaan alla ja lady astuu saman kiven päälle ja nyrjäyttää nilkkansa. 

Nainen ei astu selvän astinkiven päälle kuin 53 numeron saapas juuri astui vaan nainen valitsee sileän SAVIPAADEN astuinpaikakseen ja taas mulittiin. Nainen ei seurannut 53 numeron saappaita vaan etsi ylempää kapeampaa kohtaa ja löysi AMPIAISPESÄN! Nainen ei osaa lisätä puita takkaan vaan saa järvenranta mökin täyteen savua. Arvatkaa miten kävi metsälaitumen sähköpaimenen kanssa? Nainen ei näe selvää isohkoa polkua metsässä. Nainen ei näe 20 metrin päästä runsasta keltavahveropaikkaa. Jos joku nainen on ehtinyt lukea tähän asti niin hän on ehtinyt repiä jo kaikki HUULIPARRAN KARVAT raivoisaan pojes.....

Vierailija
171/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä on enemmän sinkkuina koska naiset valitsevat koko ajan useammin olla sinkkuna. Kuten minä ja suurin osa ystävistäni. Syy: hyvin nopeasti tulee selväksi alkumetreillä niin monista miehistä, että heistä ei olisi parisuhteeseen ja red flageja.

Vierailija
172/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai nyt on sinkkuja kun naiset kelpuuttaa 20% miehistä.

Sillä ei ole merkitystä vaikka kelpuuttaisivat 100%

70% miehistä ei edes etsi kelpuutusta. Sekös naisia harmittaa kun valitavaksi tulee vain vähäinen määrä menestyviä miehiä joita ei parisuhde kiinnosta, ja sitten incelit.

70% miehistä elää tyytyväisenä omaa elämäänsä, yksin, ja naiset näkee vain incelit jotka pitää meteliä itsestään ja pelimiehet. Niiden perusteella ne sit kehtaa selittää mitä miehet ovat...

Vierailija
173/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sinkkuus on lähes aina pakotettua ja vain joku jäätävä alfa voi olla vapaaehtoisesti sinkku. Minäkään en kelpaa naisille koska en ole alfasixpack miljonääri toimitusjohtaja. Kranttuja on nykynaiset

Vierailija
174/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä on enemmän sinkkuina koska naiset valitsevat koko ajan useammin olla sinkkuna. Kuten minä ja suurin osa ystävistäni. Syy: hyvin nopeasti tulee selväksi alkumetreillä niin monista miehistä, että heistä ei olisi parisuhteeseen ja red flageja.

Älkää viitsikö teeskenellä näitä RED FLÄÄÄGEJÄ! tUNTEET TEITÄVIE....

Vierailija
175/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miksi näin? Koska hyvät miehet ei ole mukana sun leikeissäsi. Sä pääset tutustumaan vain niihin inceleihin jotka tarvitsee naista mihinkään.

Se on aloituksen pointtikin.

Vierailija
176/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sinkkuus on lähes aina pakotettua ja vain joku jäätävä alfa voi olla vapaaehtoisesti sinkku. Minäkään en kelpaa naisille koska en ole alfasixpack miljonääri toimitusjohtaja. Kranttuja on nykynaiset

Näinhän incelit itselleen kertovat

Vierailija
177/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ME MIEHET OLEMME HAutaan saakka keskenkasvuisia kakaroita! 

Vierailija
178/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää SEKOILKO vessanovi-kiinni keskustelussa! Miten koira pääsee vessaan istunolle mukaan jos ovi on kiinni! TOLLO! 

Vierailija
179/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hEITETÄÄS TISKIIN red heringin! 

Miksi kiukuissaan karjuva mies is sooooåååsexy?

Vierailija
180/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama täällä. En vaihtaisi omaa rauhaani enää parisuhteeseen. Miehistä on vain huonoja kokemuksia. En ymmärrä, miksi tämän tosiasian toteaminen saa joissakin miehissä aikaan tunnekuohua. Oma elämäni ja teen sillä mitä haluan. Hienoa, että miehet on viimein jättämässä naiset kokonaan rauhaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme