Vilukas tuli takasin kotio vasikan kanssa!
Puoli vuotta mehtäreissulla, ja hengissä takasin, vauvan kanssa. Hyvässä kunnossa molemmat.
Missähän on Vilukas seikkaillut?
Kiva uutinen minusta tämä.
Kommentit (42)
Tää on kyllä niin liikuttava.Melkein aloin itkeä. Että lehmä tajusi että nyt en enää pärjää yksin ja palasi hakemaan apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullinen uutinen. Nyt sitten vasikka viedään Vilukkaalta jotta ihmiset saavat sen maidon jota eivät edes tarvitse. Kai te nyt tajuatte ettei tuo jyväjemmari siitä hyvää hyvyyttään huolehdi.
Et sinä itse huolehdi sitäkään vähää. Kyllä se lehmä toi vasikkansa turvaan ja suojaan.
Suhun on vain uponnut tuo vihreä propaganda vähän liikaa.
Tutustupa maitokarjan hoitoon. Saatat yllättyä. Ne vasikat vieroitetaan tosi äkkiä. Varmaan ajattelet että siellä ne kaikki emän luona vierihoidossa ja isäntä myhäillen rapsuttelee ;)
Tämän vuoksi minä en juo maitoa, enkä käytä maitotuotteita.
Puoliso ostaa luomu maitoa (luomu maito = emä EHKÄ saanut pitää vasikkaa muutaman päivän lähellään).
Mutta miksei viljelijä suojellut sitä lehmää, kun kertoi, että sitä kiusattiin ja siksi lähti livohkaan. Muuten ihana uutinen.
Vierailija kirjoitti:
Vilukas on reissulehmä 😅
Voimaantunut lehmä,mutta routa porsaankin kotio ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullinen uutinen. Nyt sitten vasikka viedään Vilukkaalta jotta ihmiset saavat sen maidon jota eivät edes tarvitse. Kai te nyt tajuatte ettei tuo jyväjemmari siitä hyvää hyvyyttään huolehdi.
Et sinä itse huolehdi sitäkään vähää. Kyllä se lehmä toi vasikkansa turvaan ja suojaan.
Tutustupa maitokarjan hoitoon. Saatat yllättyä. Ne vasikat vieroitetaan tosi äkkiä. Varmaan ajattelet että siellä ne kaikki emän luona vierihoidossa ja isäntä myhäillen rapsuttelee ;)
Puoliso ostaa luomu maitoa (luomu maito = emä EHKÄ saanut pitää vasikkaa muutaman päivän lähellään).
Etkö saa miestäsi kuriin?
Hyväksyt tuollaisen rikoksen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksei viljelijä suojellut sitä lehmää, kun kertoi, että sitä kiusattiin ja siksi lähti livohkaan. Muuten ihana uutinen.
Niityn av-lehmät olleet kateellisia tiineeksi tulleelle ja ruvenneet kiusaamaan :(
Vierailija kirjoitti:
Ihanat 🧡 tämä uutinen sai minut tänään itkemään ilosta.
Samoin, kyllä on kerrankin uutinen, josta voi nauttia. Se vasikka oli ihana, kun uutisissa näytettiin sen loikkimista ja mamma katseli tyynesti vieressä.😘
Vierailija kirjoitti:
Vilukas on reissulehmä 😅
Jännähieho
Voi kunpa voisi ostaa osuuden tuosta vasikasta. Kertamaksu ja sen jälkeen hoitomaksua vuosittain. Olisipa sitten ne kamerat, mistä voisi sen kasvua ja elämää seurata. Olisi oma lehmä! Minulle toisi iloa elämään ja päiviin täällä kaupungissa.
Vilukkaalla ja vasikalla onni myötä ettei karhu, susi tai metsästäjä tehnyt eloa ja oloa hankalaksi
"Taas yksi maisema, saa taakse jäädä nyt, on pakko lähteä mun
Jo täytyy mennä, vaan vaikka viihdyin luonas sun
Se reissulehmän mieltä sapettaa
Kun tahtois matkan joskus lopettaa
Vaan ei voi, kun tuulet kutsuu kulkijaa"
Saa nähdä, lähteekö Vilukkaan vasikkakin aikanaan omille teilleen.
Jos Vilukkaalla olisi ollut gps-laite, olisi ollut mielenkiintoista seurata, missä se oikein liikkui.
Vaikka sen nimi on Vilukas, niin eipä sille vilu tullut aikaisemmin😅
Vierailija kirjoitti:
Selitys kotiinpaluulle on väärä. Tarhoissa kasvatetut ja luontoon päästetyt norsut haluavat palata lapsuudenpaikkaansa tekemään synnytyksen. He kokevat sen "maailman turvallisimpana paikkana".
No tuohan oli jo syntynyt ennen paluuta.
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä, lähteekö Vilukkaan vasikkakin aikanaan omille teilleen.
Näytti sonnipojalta minusta. On ehkä syytä ottaa hatkat.
Juu, on kiva uutinen, hyvä kun äiti ja vasikka selvisivät kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin synnytyksen jälkeen tulee ternimaitoa vasikalle.
Ei niin, hän ajattelee Suomen huoltovarmuutta muiden viljelijöiden kanssa.
Toisin kuin sinä.
Kiva uutinen Vilukkaasta tämä aikana.