Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Win11 ongelma

Vierailija
31.10.2025 |

Asensin toiseen kotiläppäriin win11-käyttiksen ja hyvin on pelittänyt tähän asti, vaan nyt kun tarvitsin wordia, ilmoitti MS, ettei koneessa oleva versio (Office 2021 Pro Plus) ole enää laillinen. Ihan laillisesti olen ostanut kyseisen ohjelman ja maksanut ihan riittävän hinnan. Nyt ilmoittaa, että saamani tuoteavain on virheellinen. Nyt sitten pitäisi siirtyä kk-maksulliseen office-pakettiin. Mitä kettua??? Ei tule tapahtumaan. Ohjelma ei hyväksy tuoteavainta, eikä muka pysty aktivoimaan uudelleen edes puhelimella. Todella surkeaa, MS! Kovin olen yrittänyt vältellä homeisen omenan tuotteita, vaan saatan ainakin duunivermeet siirtää ko. brändille, kiitos surkean asiakaskokemuksen. Joten tuoksutapa MikkiSofta haiseva peräpää!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että joku pystyy auttamaan minua tässä ongelmassa ja antaa vihjeitä, miten välttää sellaisia tilanteita tulevaisuudessa.

Vierailija
2/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on taas sellainen ongelma, etten pysty avamaan toisen käyttäjön tiedostojaja siis kansioita. mistähän johtuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi et käyttäisi vaikka ilmaista Libreofficea

https://fi.libreoffice.org/

Vierailija
4/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä Microsoftin asiakaspalveluun ja kerro ongelman tarkasti.

Vierailija
5/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktivointi scriptit.

https://massgrave.dev/

Vierailija
6/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en päivittänyt ollenkaan, toimii hyvin ilmankin. 

Vierailija
7/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kiitos kun vaarannat talonyhtiön tietoturvan kiitos :)

Vierailija
8/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks tuttu tarkisti koneen ja sanoi, että hyvin voi käyttää näin vielä useamman vuoden. On siinä virustorjunta koneessa.

Vierailija
9/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks tuttu tarkisti koneen ja sanoi, että hyvin voi käyttää näin vielä useamman vuoden. On siinä virustorjunta koneessa.

Yksi kaveri verkkiksestä sanoi että virustorjunta on vähän kuin poliisi ja käyttis rajavartija. poliisi ei mahda mitään jos rajoilla ei ole ketään

Vierailija
10/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Officen siirto käyttöjärjestelmältä toiseen samassa koneessa ei onnistu. Asensit ilmeisesti Windows 11:n puhtaana asennuksena koneen tyhjentäen, etkä päivityksenä. Näinhän siinä silloin käy. Office-lisenssi on jo käytössä eikä sitä voi asentaa 'toiseen' koneeseen. Voi yrittää ottaa yhteyttä Microsofitn tukeen ja vängätä englanniksi asiasta, mutta en ole varma onnistuuko.

Minä asensin Win 11:n päivitysasennuksena ja Office 2019 toimii kuten ennenkin.

Vierailija
11/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul on taas sellainen ongelma, etten pysty avamaan toisen käyttäjön tiedostojaja siis kansioita. mistähän johtuu...

Ei ole oikeuksia - hommaa ne! :)

Ob:

Kylän vanha pitkäkyntinen/rofe jäi eläkkeelle ja perusti sikalan. Entiset kaverit antoivat lahjaksi suu- ja sorkkaraudan.

Vierailija
12/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Officen siirto käyttöjärjestelmältä toiseen samassa koneessa ei onnistu. Asensit ilmeisesti Windows 11:n puhtaana asennuksena koneen tyhjentäen, etkä päivityksenä. Näinhän siinä silloin käy. Office-lisenssi on jo käytössä eikä sitä voi asentaa 'toiseen' koneeseen. Voi yrittää ottaa yhteyttä Microsofitn tukeen ja vängätä englanniksi asiasta, mutta en ole varma onnistuuko.

Ihan tiedostot säilyttävän asennuksen/päivityksen tein. Kaikki muu toimii toistaiseksi, paitsi Office. Huomasin tosin ohjauspanelista samalla asentuneen M365-ohjelmiston. Poistin sen, mutta ei edelleenkään toimi ostettu Office. 

Vierailija
13/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tiedostot säilyttävän asennuksen/päivityksen tein. Kaikki muu toimii toistaiseksi, paitsi Office. Huomasin tosin ohjauspanelista samalla asentuneen M365-ohjelmiston. Poistin sen, mutta ei edelleenkään toimi ostettu Office. 

Onnettomasti tiedostot säilyttävän asennuksen toiminnalla voi aiheuttaa monia ongelmia, kun siitä huolimatta ohjauspaneelista nähdään eri versio tai jopa toinen ohjelmisto.

Vierailija
14/14 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama probleema ja sain aika selkeet ohjeet asiakaspalvelusta. Laitan ne tähän jos auttaa

Tarkista asennuksen tila:

Avaa Kokoelma (All Apps) ohjauspaneelista.

Tarkista ovatko kaikki Office-ohjelmat asennettuja ja päivitettyjä.

Jos näet, että jotkut ohjelmat eivät ole asennettuja tai ovat vanhempia versioita, poista ne ja asenna uudelleen.

Poista ja asenna uudelleen:

Avaa Kokoelma (All Apps) ohjauspaneelista.

Etsi Microsoft 365 tai Office -asennuksen nimi.

Poista se kokonaan. Tämä saattaa edellyttää, että käytät Poista ja asenna uudelleen-toimintoa.

Nosto tai poisto ei aina poista kaikkia tallenteita, joten varmasti poista asennus kokonaan.

Käynnistä Office-kunstikone:

Avaa Microsoft 365 Admin Center (jos sinulla on yhteenvetoasemassa) tai käynnistä Microsoft 365-kunstikone.

Tarkista ovatko kaikki ohjelmat asennettuja ja päivitettyjä.

Tarkista asennusohjeet:

Varmista, että olet käyttänyt oikeita asennusohjeita tai lataamislinkkejä.

Jos käytit latauslinkkiä, varmista, että se johtaa oikeaan Microsoft-sivulle.

Korjaa Windows Update:

Voit yritää päivittää Windowsin ja sen ohjelmistoja.

Avaa Windows Update ja tarkista ovatko kaikki päivitykset asennettuja.

Tarkista virheilmoitukset:

Tarkista onko virheilmoituksia ohjauspaneelissa tai Office-kokemuksessa.

Jos näet virheilmoituksen, kopiota se ja selvitä sen avulla.

Microsoft 365-tilauksen tarkistaminen:

Tarkista onko tilauksesi Microsoft 365 voimassa ja että sinulla on oikeudet käyttää sovelluksia.

Avaa Microsoft 365 Admin Center (jos sinulla on yhteenvetoasemassa) tai tarkista tilaukset.

Yritä uudelleen:

Jos kaikki muut vaihtoehdot eivät auta, yritä asentaa Office uudelleen käyttämällä Microsoftin virallisia latauslinkkejä.