Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsepalvelukassoilla on aina tilaa ja ne oikeat myyjäkassat pitkine jonoineen!

Vierailija
31.10.2025 |

Kävin tänään Prismassa ja taaskin katsoin kuinka valtavan pitkät ne myyjähenkilö kassajonot ovat. Onko ihmisillä sitten alkoholia vai miksei käy itsepalvelu?

Itselle mieluinen yllätys että jopa sen S-Pankin edun pystyi suit sait lunastamaan itsepalvelukassalla mutta mitä varten ihmiset siis menevät sinne oikean henkilön kassalle? Tupakkaa?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan käteisellä niin mentävä oikealle kassalle. 

Menisin kyllä muutenkin, koska ostan ison määrän ja siihen itsepalvelukassa on hankala ja liian ahdas. 

Vierailija
2/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kaupassa ole kiire. Voin jonottaa. Koska sieltä muuten tulee joku nillittämään tänne,kuinka oli hidas ostaja kokonaisen kärryn kanssa itsepalvelukassalla. Ja mä tuppaan sanomaan ääneen aina kans piip kun jos skannaan tuotteet itte. Ette halua kuulla sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan palvelua. Samalla työllistän ihmisiä. Ne saavat palkkaa työstään ja tyytyväisen asiakkaan. Ei minua jonottaminen haittaa. Jaksan odottaa vuoroani.

Vierailija
4/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IP KASSA vie yhden myyjän paikan.

Vierailija
5/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kaupassa ole kiire. Voin jonottaa. Koska sieltä muuten tulee joku nillittämään tänne,kuinka oli hidas ostaja kokonaisen kärryn kanssa itsepalvelukassalla. Ja mä tuppaan sanomaan ääneen aina kans piip kun jos skannaan tuotteet itte. Ette halua kuulla sitä.

Itse asiassa kyllä haluaisin kuulla. 

Vierailija
6/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi K-ryhmän itsepalvelukassalla kone kilauttaa myyjän paikalle "satunnaistarkastukseen" vasta kun on näyttänyt Plussakortin koneelle, onko se että tämä asiakas on valikoitu tarkastettavaksi tietyin määrävälein, ehkä toiset pääsee helpommalla?

Turhaanko muuten vaaditaan kassahenkilöltä koulutusta kun itsepalvelukassoilla kumminkin ukko kuin ukko osaa lukaista ne ostokset koneeseen ja maksaa kortilla, vaikka ei ole minkäänlaista kaupallista koulutusta?

Vierailija
7/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen oli Prismassa väkeä tänään, ensinnäkin piti ajaa parkkihallin kolmanteen kerrokseen, ja sitten se poispääsy vasta kestikin ihan järjettömän kauan, se jonossa seisominen ja vilkun nakutus alkoi jo tympäistä.

Vierailija
8/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sen verran isot ostokset, että pikakassa ei ole enää pikakassa. Lisänä ne mystiset hälytykset ja odotetaan myyjää paikalle. Ei kiitos. 

Vierailija
9/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalveluun ei käy laputetut tarjoustuotteet. Ei myöskään alkoholi, eikä käteinen. Jos tavaraa on paljon, niin ei ole silloinkaan kovin kätevä, onnistuu tosin kyllä.

Vierailija
10/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku myyjä tai entinen myyjä sanoa, että mitä tapahtuu jos kyllästyn jonottamaan, menen suljetulle kassalle ja alan huutaa "KASSALLA TARVITAAN RUUHKA-APUA"?

Koska joskus tekis mieli oikeasti tehä niin :D

Vierailija
11/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku myyjä tai entinen myyjä sanoa, että mitä tapahtuu jos kyllästyn jonottamaan, menen suljetulle kassalle ja alan huutaa "KASSALLA TARVITAAN RUUHKA-APUA"?

Koska joskus tekis mieli oikeasti tehä niin :D

Vartija tulee näyttämään sinulle reitin ulos.

Vierailija
12/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalveluun ei käy laputetut tarjoustuotteet. Ei myöskään alkoholi, eikä käteinen. Jos tavaraa on paljon, niin ei ole silloinkaan kovin kätevä, onnistuu tosin kyllä.

Kyllä lapputuotteista saa alen kun pyytää sen valvojan paikalle ennen kuin alat piippailemaan. Prismassa ainakin.

Vierailija
13/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua se ei haittaa. Pääsee jonottamatta pois kaupasta. Mun ostokset mahtuu koriin 

Vierailija
14/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi, tupakka, punalappu-tuotteet, muut ei itsepalvelukassalla klikattavat tuotteet, paljon ostoksia ja hankala asioida ja mahtua siihen itsepalveluun ja lisäksi osa kai yhdistääkin nämä pikakassaan, johon kuuluu mennä vai muutaman ostoksen kanssa, vaikka näinhän ei toki ole, sitten osa ei halua johonkin syynin tai kyttäyksen kohteeksi ja voi tuntea olonsa vaivautuneeksi jne...

Vierailija
15/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan sen verran isot ostokset, että pikakassa ei ole enää pikakassa. Lisänä ne mystiset hälytykset ja odotetaan myyjää paikalle. Ei kiitos. 

Se on itsepalvelukassa.

Pikakassalla on työntekijä. Tuotteita saa olla max 5 kpl.

Vierailija
16/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tehdä jonkun toisen työtä.

Vierailija
17/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on itsepalvelukassa.

Meidän Prismassa on itsepalveutilassa ihan sellaisia hihnapaikkojakin jossa voi asioiden vaikka kärryllisen kanssa. Samoin Cittarissa olen nähnyt näitä.

Vierailija
18/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapputuotteista saa alen kun pyytää sen valvojan paikalle ennen kuin alat piippailemaan. Prismassa ainakin.

Onko omakohtainen kokemus, jos on , niin mikä prisma.  Se valvoja täytyy tietysti sitten jostain löytää. Kuka se on , vai onko se ihan kuka tahansa myyjä

Vierailija
19/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko omakohtainen kokemus, jos on , niin mikä prisma.  Se valvoja täytyy tietysti sitten jostain löytää. Kuka se on , vai onko se ihan kuka tahansa myyjä

Myllyn Prisma. Et pääse koko itsepalvelukassa-alueelle ellet huomaa kuka siellä on valvoja.

Vierailija
20/51 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on itsepalvelukassa.

Meidän Prismassa on itsepalveutilassa ihan sellaisia hihnapaikkojakin jossa voi asioiden vaikka kärryllisen kanssa. Samoin Cittarissa olen nähnyt näitä.

Tiedän, olen nähnyt.