Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minulla oli peruskoulussa käytös 7 tai 8 vaikka käyttäydyin hyvin?

Vierailija
31.10.2025 |

Olin ystävällinen kaikille, koskaan en riehunut tai häirinnyt oppituntia, en ollut kovaääninen, en kiusannut, tein läksyt ja kaikki tehtävät tunnollisesti, kirjat ja muut tarvikkeet aina mukana, en väittänyt vastaan, koskaan ei opettajalta ole tullut pahaa sanomista mistään, en lintsannut tai ollut myöhässä. Pahimmat kiusaajatkin saivat 8 tai 9 arvosanaksi käytöksestä, vaikka käytöksemme olivat täysin erilaista. Normaalisti sain aina 8, paitsi yhtenä vuonna sain 7 kun olin keväällä juuri ennen arvosanoja kirjoittanut johonkin vihkoon tehtävien väliin "paska" kun en ollut osannut jotain. Tuntuu ihan naurettavalta ja epäoikeudenmukaiselta vieläkin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain 8 koska en viitannut tunnilla tarpeeksi ujouteni takia.

Ujoudesta rangaistaan, totta.

Vierailija
22/33 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun käytöksestä ei nykyään saa kymppiä ellei ole kaikkien kaveri ja luokassa yleisesti pidetty oppilas, se sellainen joka johtaa tahtia liikuntaryhmissä ja kaiken maailman kerhoissa. Sopivasti pitää muistaa lips lips lipsutella opettajankin takapuolta, mutta diskreetisti, ei liian ilmeisellä tavalla. Toisaalta peruskoulun käytösnumeroilla ei liene jatko-opintojen kannalta yhtään mitään merkitystä.

Näin on nykyään. Tämän vuoksi moni dominoiva kiusaava narsistin alku saa hyvän numeron ja kiltisti käyttäytyvä ja sääntöjä noudattava ujo huonon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli käytösnumero 9. Sain kevätjuhlassa oikein parhaiten käyttäytyneen oppilaan palkinnon. En tiedä kuka niitä kymppejä sitten saa.

Vierailija
24/33 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harvemmin ymmärtää, miltä oma käytös muista näyttää. Sitä kummasti kuvittelee olevansa "hyvä tyyppi", vaikkei oikeasti ole.

Vierailija
25/33 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan, 9 tai 10 käytösnumero aina, viimeisimpään jäi se 10.

Vierailija
26/33 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hutiluskin sai kiitettävän, jos osasi käyttäytyä. Katsoa silmiin, tervehtiä, vastata, kun kysytään jotain. Venkoilusta rankaistiin. Sulta ei ilmeisesti ole kotona vaadittu mitään tällaista? Kympin tytöt joutuu lujille jo kotona, siitä se hyvä tulos syntyy.

Tuo numero kuuluu periaatteessa vanhemmille.

Vierailija
27/33 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ujo saa olla, pitää vaan osata käyttäytyä.

Jos ei kukaan opeta, sille ei tietysti voi mitään. Jos vanhemmat on yhtä vammaisia, lopputulos on huonokäytöksinen lapsi.

Vierailija
28/33 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ysi, kympin saivat ne opettajien lellikit jotka sitten syrjivät muita eivät siis edes tervehtineet kuin omia kavereita.

Vierailija
29/33 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulunut kultalusikka kermaperse sukuun. 

Vierailija
30/33 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Käytösnumero oli aina 9 juurikin passiivisuuden takia. Mutta luokan ilkeät tytöt, jotka oli hyviä koulussa ja aktiivisia open suosikkeja, saivat aina kympin. 

Vierailija
31/33 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 8, koska opettaja ei pitänyt minusta, enkä osannut  / viitsinyt nuolla hänen takalistoaan. Ja jos edellämainittu oli se ehto, millä sai käytöksestä 10, niin ihan mielelläni otin sen kasin 😏 Ihan kunniallinen kansalainen minusta silti tuli, koulut käyty, ammatti opiskeltu ja (vaki)työssä olen.

Vierailija
32/33 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse harvemmin ymmärtää, miltä oma käytös muista näyttää. Sitä kummasti kuvittelee olevansa "hyvä tyyppi", vaikkei oikeasti ole.

Itse asiassa, minun arvosanaani kyllä kaikki ihmetteli kun siitä kerroin, ja luokkalaiseni ihmettelivät myös että mitä olen tehnyt väärin, ja olen kuulemma ollut vielä hyväkäytöksisempi kuin he. Eli en kai silloin niin paha ole.

Ap

Vierailija
33/33 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hutiluskin sai kiitettävän, jos osasi käyttäytyä. Katsoa silmiin, tervehtiä, vastata, kun kysytään jotain. Venkoilusta rankaistiin. Sulta ei ilmeisesti ole kotona vaadittu mitään tällaista? Kympin tytöt joutuu lujille jo kotona, siitä se hyvä tulos syntyy.

Tuo numero kuuluu periaatteessa vanhemmille.

Jaa, kyllä minä olen nuo kaikki tehnyt mitä luettelit ja paljon enemmän. Ihan hyvän käytöksen oppikirjan mukaisesti olin käyttäytynyt. Taitaa riippua enemmän nyt siitä että kenestä opettaja tykkää eniten kuin että kuka oikeasti käyttäytyy parhaiten.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän