Ketä sektiossa on salissa mukana?
Minulle tehtiin 1kk sitten suunniteltu sektio kaksosten syntyessä. Pelkäsin etukäteen niin paljon että en muista tilanteesta melkein mitään. Nyt jälkikäteen olen yrittänyt käydä mielessä tilannetta läpi, muistan vaan että porukkaa oli salissa paljon ja kaikki kyllä esittelivät itsensä, mutta mitään ei jäänyt mieleen :D
Olen katsonut kannnasta tekstejäkin mutta niissäkään ei lue ketä kaikkia siellä on ollut. Ketä noissa sektioissa yleensä on? Mielestäni lääkäreitäkin oli varmaan 4 mutta voi myös olla että olen ollut niin sekaisin ja väsynyt että olen nähnyt kahtena
Kommentit (15)
Voikohan sitten olla että kaksosten kanssa on ollut vielä tuplamäärä... Ainakin 2 synnytyslääkäriä muistan ja heidän leikatessa kätilöitä/hoitajia oli vieressä ainakin 3 odottelemassa vauvoja. Jotain muitakin siellä oli mutta vaivaa itseä, kun en muista.
Ja mies tottakai. Olen ollut kolme kertaa katsomassa. Nopeasti se kyllä tapahtuu. Olikohan kaksi vai kolme minuuttia siitä kun kerrottiin että leikkaus aloitetaan oli lapsi syntynyt. Iskä x3
Minullakin oli kyllä mies mukana mutta hän muistaa vielä vähemmän. Ja toki tuli saliin vasta siinä vaiheessa kun puudutteet oli jo annettu yms. Taisi muutenkin keskittyä enemmän vauvoihin :) ap
Vierailija kirjoitti:
Voikohan sitten olla että kaksosten kanssa on ollut vielä tuplamäärä... Ainakin 2 synnytyslääkäriä muistan ja heidän leikatessa kätilöitä/hoitajia oli vieressä ainakin 3 odottelemassa vauvoja. Jotain muitakin siellä oli mutta vaivaa itseä, kun en muista.
Joo kaksosten kanssa on varmaan tuplamiehitys.
Gynekologi joka tekee sektion, assari lääkäri, instrumenttihoitaja, anestesiahoitaja, anestesialääkäri, passari eli valvovahoitaja, kaksi kätilöä (jos kaksi vauvaa) sekä mahdollisesti sh opiskelijoita, kätilöopiskelija.
t. leikkaussali sh
Vierailija kirjoitti:
Gynekologi joka tekee sektion, assari lääkäri, instrumenttihoitaja, anestesiahoitaja, anestesialääkäri, passari eli valvovahoitaja, kaksi kätilöä (jos kaksi vauvaa) sekä mahdollisesti sh opiskelijoita, kätilöopiskelija.
t. leikkaussali sh
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Ja mies tottakai. Olen ollut kolme kertaa katsomassa. Nopeasti se kyllä tapahtuu. Olikohan kaksi vai kolme minuuttia siitä kun kerrottiin että leikkaus aloitetaan oli lapsi syntynyt. Iskä x3
Meillä oli aikoinaan kiireellinen sektio viikonloppuna ja isää ei päästetty saliin ollenkaan. Toisaalta leikkaavan lääkärin lisäksi oli myös päivystävä kirurgi paikalla, koska halusi hälytyksen jos hänen päivystyksensä aikana on sektio. Ei ollut aikaisemmin ollut sektiossa.
Mä en normi synnytyksessä muistanut kätilön naamaa,kunnes vuosien päästä puoliso näki hänet jossain lehti artikkelissa ja mä katoin ai ton näköinen kätilö auttoi vauvani maailmaan. Olin niin ilokaasupöhinöissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en normi synnytyksessä muistanut kätilön naamaa,kunnes vuosien päästä puoliso näki hänet jossain lehti artikkelissa ja mä katoin ai ton näköinen kätilö auttoi vauvani maailmaan. Olin niin ilokaasupöhinöissä.
Täytyypä sanoa että en itsekään muista kenenkään naamaa sieltä vaikka kätilö ja leikkaava lääkäri kävi vielä ennen toimenpidettä juttelemassa. Hyvä kokemus kuitenkin kaiken kaikkiaan vaikka olin ihan kauhusta kankeana
Vierailija kirjoitti:
t. leikkaussali sh
Olen luullut, että kirurgi leikkaa, onko tosiaan oikeasti gynekologiaan erikoistunut henkilö, joka tekee leikkauksen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. leikkaussali sh
Olen luullut, että kirurgi leikkaa, onko tosiaan oikeasti gynekologiaan erikoistunut henkilö, joka tekee leikkauksen??
Gyne tekee sektion. Hänhän on naistentautien ja synntysten ml. Sektiot erikoislääkäri
Huh, paljon sitoo väkeä. Ei ihme että Suomessa ei näitä mielellään tehdä. Maksaa varmaan reippaasti enemmän kuin normisynnytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä sanoa että en itsekään muista kenenkään naamaa sieltä vaikka kätilö ja leikkaava lääkäri kävi vielä ennen toimenpidettä juttelemassa. Hyvä kokemus kuitenkin kaiken kaikkiaan vaikka olin ihan kauhusta kankeana
Minäkään en muista kenenkään naamaa, just ja just ehkä naislääkärin, joka synnytyssalissa kertoi että tulee kiireellinen sektio. Leikkaussalissa oli paljon porukkaa, muistan ihanan opiskelijan, joka ainoana ymmärsi kuinka peloissani olin. Harmi etten muista nimeä enkä ulkonäköä. Tästä on 20 vuotta. 
Ainakin leikkaava lääkäri, anestesialääkäri, anestesiahoitaja ja kätilö. En nyt muista oliko enemmänkin porukkaa, kun omasta sektiosta on jo 21 vuotta.