Hoitajia irtisanotaan valtavia määriä, just oli TV uutisissa.
Ja muistatteko kun vähän akaa sitten... "Meillä on hoitaja pula!" Niin että Petosjytky ! Ne petti kansan.. Petosjytkyhallituksen on erottava heti, siis Nyt !!
Kommentit (181)
Useat tahot ovat varoittaneet, että hyvinvointialueiden laskelmat ovat virheellisiä ja varat eivät riitä, koska laskelmat eivät ole ottaneet riittävästi huomioon esimerkiksi inflaation vaikutusta tai muita kustannusten nousua. Hyvinvointialueiden rahoituksen tasoa säännellään ja arvioidaan vuosittain, ja ne tekevät itse päätökset rahoituksen käytöstä
Valtiovarainministeriö ja Varha mukaan.
Laskelmien epätarkkuus: On esitetty huolia, että hyvinvointialueiden talouslaskelmat ovat virheellisiä ja että valtion osoittama rahoitus ei riitä kattamaan todellisia kustannuksia.
Kustannusten nousu: Yksi syy on ollut inflaatio, joka heikentää rahan reaalista arvoa ja kasvattaa palveluiden kustannuksia.
Valtion rooli: Valtiovarainministeriö vastaa hyvinvointialueiden rahoituksen sääntelystä ja arvioinnista, ja hyvinvointialueiden rahoitusta tarkistetaan vuosittain laskennallisten kriteerien perusteella Valtiovarainministeriö ja Varha mukaan.
Alueiden itsehallinto: Hyvinvointialueet päättävät itse rahoituksen käytöstä ja kohdentamisesta itsehallintonsa nojalla.
Tilanteen seuraaminen: Hyvinvointialueiden on seurattava talouttaan jatkuvasti ja tehtävä tarvittaessa toimenpiteitä, jotta varat riittävät palveluiden tuottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä lääkärit sitten tulevaisuudessa hoitavat potilaat yksin alusta loppuun? Tekevät sihteerin, sairaanhoitajan, lähihoitajan ja myös laitoshuoltajienkin työt?
Hoitajista aika iso osa on jäämässä eläkkeelle seuraavan 10 vuoden aikana. Eikä ala houkuta sitäkään vähää uusia opiskelijoita.
Hoitajat ovat hyvä syntipukki kaikelle mikä on terveydenhuollossa pielessä. Vaikka hoitajien mahdollisuudet vaikuttaa asioihin ovat erittäin pienet, ovathan se sitä ns. suorittavaa porrasta.
Palkankorotukset eivät koske pelkästään hoitajia....
Mitäs se MR Rytkösen kuukausipalkka olikaan.. jotain 17000€..
Hoitajat maksaa Rytkösen palksn, älä sitä sure.
Diagnoosit räjähtivät kasvuun, joka ei voi olla totta Rahoitus on sidottu niiden määrään
Sote|Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueella kirjattiin yhtäkkiä valtava määrä hengitysvajausdiagnooseja. Se voi tuoda alueelle jopa 10 miljoonaa euroa lisää rahaa. Kuva paljastaa, ettei hyvinvointialueiden rahoitus perustu täysin todellisuuteen.
POHJOIS-POHJANMAAN hyvinvointialueelta kirjautui THL:n järjestelmään vuodelta 2023 yli 1800 hengityselinten kroonista toimintavajausta. Kyse on sairaudesta, jossa keuhkot eivät toimi kunnolla.
Luku on täysin poikkeuksellinen verrattuna muuhun Suomeen, mutta se ei vastaa todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tästä voitte kiittää vasemmistoa, joka voitti aluevaalit ja lupasi kaikkea hyvää, mutta tuttuun tapaan petti äänestäjänsä turhilla lupauksilla.
Älä esitä tyhmää, rahat tulee maan hallitukselta..
Mä olen täällä päässä, mihin keskitetään, sairaalahuoltajana. Tämänpäiväinen 19 paikan osasto muuttuu 8 vuoden kuluttua 90 paikan yksiköksi. Josko sitten saisi duunikaverin - laskin, että jaan 20 hengen eväitä tunnin, joten 90 henkeen menisi 4,5 tuntia 🙃, meidäthän aina mitoitetaan niin, että yksi vuorossa riittää vaikka minkälaiseen sotaan. Toisaalta, resurssin ohuus on tehnyt mulle tälle listalle 7 sunnuntaita, en valita...enää ikinä, hymyillen menee töihin, kun siellä ei tarvitse olla aina.
Täällä taas toimintoja palautetaan omaksi tuotannoksi, joten liki ensimmäisen kerran yli 20 vuoteen kukaan ei ole ulkoistamassa mitään ja kielitaitoakin vaaditaan nyt B2 verran, kiitokset siitä Turkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko hoitajia olla niin paljon? Ymmärrän että koronan aikana heitä todella tarvittiin paljon, mutta se aika on ohi.
Ei tarvitse. Muistaakseni Suomessa on kaikista maailman maista eniten hoitajia per 100.000 kansalaista
Ei nyt sentään. Monacossa on eniten, Suomi on sijalla kuusi.
Ei hemmetti. Ja silti meillä ulistaan jostain helvatan hoitajapulasta.
Eipä mikään terveydenhuolto pelkillä lääkäreillä pyöri niin hoitajien irtisanominen johtaa vääjäämättä siihen että (sairaalaan otettavia) potilaitakin vähennetään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen täällä päässä, mihin keskitetään, sairaalahuoltajana. Tämänpäiväinen 19 paikan osasto muuttuu 8 vuoden kuluttua 90 paikan yksiköksi. Josko sitten saisi duunikaverin - laskin, että jaan 20 hengen eväitä tunnin, joten 90 henkeen menisi 4,5 tuntia 🙃, meidäthän aina mitoitetaan niin, että yksi vuorossa riittää vaikka minkälaiseen sotaan. Toisaalta, resurssin ohuus on tehnyt mulle tälle listalle 7 sunnuntaita, en valita...enää ikinä, hymyillen menee töihin, kun siellä ei tarvitse olla aina.
Täällä taas toimintoja palautetaan omaksi tuotannoksi, joten liki ensimmäisen kerran yli 20 vuoteen kukaan ei ole ulkoistamassa mitään ja kielitaitoakin vaaditaan nyt B2 verran, kiitokset siitä Turkuun.
Jaa nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä voitte kiittää vasemmistoa, joka voitti aluevaalit ja lupasi kaikkea hyvää, mutta tuttuun tapaan petti äänestäjänsä turhilla lupauksilla.
Vasemmistovetoiset hyvinvointialueiden hallitukset (valittu vaaleilla) päättävät miten rahat käytetään.
Karmeaan tilaan petosjytkyhallitus sai suomen nopeasti.
Onkohan totuus irtisanomisille kuitenkin se, että työpaikat pitää saada näille Satosen aasiasta rekrytoiduille hoitajille, kun niille on jo paikat täältä luvattu?
Vierailija kirjoitti:
No eikö nuo muutenkin lähde Pohjois-Norjaan kaikki?
Juusokin oli siellä sairaanhoitajana.
Siksi varmaan sulkee noita pohjoisen sairaaloita.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin. Älkää sairastuko. Tyytykää vähään.
t. Hallitus
Menkää yksityiselle.
Orpolla on sieltä osakkeita.
Mutta hei, vieläkö Persutit ja Kokoomus maistuu ensi vaaleissa?
Täytyy olla ihmisellä jo ennestään hyvät massit jotta tästä hallituskaudesta voi jotain hyvää sanoa saaneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa nopeammin.
Eipä se sen nopeammin käy keneltäkään. Eikä mun tarvitse enää juosta, voin priorisoida. Meillä on siihen oikein ohjekin, mikä on tehnyt siivouksesta prion nro 3. ENsin pitää potilasruokailun mennä ajallaan ja oikein, piste. Toisena tehdään puhtaita petipaikkoja, että ketjut liikkuvat. Monta tarinaa olisi siitäkin, kuinka sahu on se tulppa vaina 2 kätensä ja 2 jalkansa kanssa, mutta toisella kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta hei, vieläkö Persutit ja Kokoomus maistuu ensi vaaleissa?
Täytyy olla ihmisellä jo ennestään hyvät massit jotta tästä hallituskaudesta voi jotain hyvää sanoa saaneen.
Juu, kyllä Kokoomus maistuu
Demarit, vasemmisto ja vihreät ei niinkään. Luokkasodan huutaminen ja rahojen varastaminen toisilta on niin 1900-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistovetoiset hyvinvointialueiden hallitukset (valittu vaaleilla) päättävät miten rahat käytetään.
Ja Petosjytkyhallitus EI anna heille rahaa, he eivät pysty kunnolla toimimaan petturipersujen ja kokkareiden toimien takia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Petosjytkyhallitus EI anna heille rahaa, he eivät pysty kunnolla toimimaan petturipersujen ja kokkareiden toimien takia..
Antaa Sanna Marinin määritelmien rajojen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Keikkailijaan ei vaikuta. Tulen tekemään kaikki sunnuntaivuorot jatkossakin :)
No, eiköhän sunnuntailisät ole kohta historiaa.
Hoitajat joutuneet takaisin keittiöhommiin. Siis hoitajat lämmittää taas ruokaa, tarjoilee ja pesee tiskejä. No periaatteessa mulle sama mistä palkka maksetaan, mutta asiakaskunta siitä kärsii.