Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa mitä kokemuksia teillä on ripulista. Miten menettelette jos sellainen iskee tai on esim jonkun terveysongelman vuoksi krooninen.

Vierailija
30.10.2025 |

Minun pitäisi itse löytää 'ulostuslääkkeillä' joku hoitotasapaino niin että massa tulee ulos. Nyt sitten sain lenkkipolulla aivan valtavan ripulin kun olin käyttänyt Pegorionia. Uskallanko enää mennä minnekään ennen kuin olen löytänyt ulostamiseen sopivan 'hoitotasapainon' - saanko koko ajan pelätä että kohta iskee ripuli paikkaan katsomatta jossa olen. Ajattelen jo että lopetan syömisen kokonaan niin ei tule mitään massakaan. Tämä on aika hirveetä. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et uskalla ja kyllä saat pelätä. 

Vierailija
2/4 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että sun pitäisi tehdä aika isoja muutoksia ruokavaliosta.
Jos on krooninen sairaus mikä aiheuttaa ripulia, niin tuohonhan pitäisi kysyä lääkäristä lähetettä ruokaterapeutille, joka ohjaa sitten oikeaan ruokavalioon. Miksi tuota ei ole tehty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syöt ulostuslääkkeitä? Syö kuituja.

Vierailija
4/4 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syöt jotain Pegorionia? Mikset esimerkiksi liotettuja pellavansiemeniä? Aamulla laitat jääkaappiin likoamaan, iltapäivällä töiden jälkeen "huitaset huiviin." Aamulla pääset tyhjentelemään suolen normaalisti, ja lisävauhtia saat vaikka pikkulusikallisesta kookosöljyä. Pikkulusikallisella kookosöljyä tyhjään mahaan totuttelet, ja noin viikon päästä voit jo ottaa melkein ruokalusikallisen. Se rasvaa hyvin röörit ja lähtee vanhatkin moskat suolen seinämistä. Syömisissä sitten kiinnität huomiota riittävään kuitumäärään ja nesteen juomiseen. Kuitulisää saat vaikka rouhituista pellavansiemenistä tai psylliumista.