Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Budjetti yksinasuvalle

Vierailija
30.10.2025 |

Paljonko olisi sopiva määrä budjetoida ruokaan yksinasuvana per kk? Kustannusten nousun myötä täytyy alkaa tarkkaan katsomaan rahan käyttöään ja mietin millä summalla muut yksineläjät pärjäilette? 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee n 10e/päivä ja syön hyvin. Aamupala, lounas ja päivällinen. Joskus jotain pientä hyvää ip kahvin kanssa. 

Millaisia ruokia tällä budjetilla?

Lounaat esim bresaolasalaatti, linssikeitto, kasviscurry, kanasalaatti, melanzane alla parmigiana, kinkku-perunamunakas, paahdetut leivät tonnikala-avokadotahnalla, minestronea tms.

Päivälliset laatikkoruokia, patoja (esim gulassi, stifado, stroganoff, merimiespihvi jne), leivitettyjä possu- tai broileripihvejä, kastike possusta tai broilerista, risottoja, pastoja, lohta 

Ime visvaistasi!

Vierailija
22/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän se riippuu laitatko itse ruokaa, millaisista ruoista itse pidät, onko allergioita, muita ruokarajoitteita, erityisruokavalioita tai erityisiä mieltymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee n 10e/päivä ja syön hyvin. Aamupala, lounas ja päivällinen. Joskus jotain pientä hyvää ip kahvin kanssa. 

Lounaat esim bresaolasalaatti, linssikeitto, kasviscurry, kanasalaatti, melanzane alla parmigiana, kinkku-perunamunakas, paahdetut leivät tonnikala-avokadotahnalla, minestronea tms.

Päivälliset laatikkoruokia, patoja (esim gulassi, stifado, stroganoff, merimiespihvi jne), leivitettyjä possu- tai broileripihvejä, kastike possusta tai broilerista, risottoja, pastoja, lohta 

Ime visvaistasi!

Outo vastaus.

Ota lääkkeet.

Ei ole minulta pois jos normaalit itsetehdyt ruuat ei kelpaa sinulle. 

Vierailija
24/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin että noin 70 - 80 euroa per viikko.  Silloin kun on ostettava pesuaineita, vessapaperisäkki ym.  voi mennä enemmän.

Tällä viikolla tein peruna-kukkakaalikeittoa, yhtenä pv. 100 gr savulohta.  Aamuisin jogurttia.

Jouleja kai aika harva viitsii laskea.  Kunhan joskus juustoa, jos on varaa.

Vierailija
25/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja olen todella säästäväinen. Teen viikoksi yhden isomman satsin ruokaa, jota syön lounaaksi ja tarvittaessa sitten vielä illalla. Päivän ruoat: aamiaiseksi puuroa ja raejuustoa, lämmin lounas ja salaatti, illalla vielä samaa ruokaa kuin lounaalla tai voileipää leikkeleellä ja juustolla ja jokin hedelmä. Pärjään tällä hyvin ja viikkobudjettini on yleensä 30 euroa,  maks 40 euroa. Olen sitä mieltä, että jos yhtään viitsii suunnitella viikon ruokia etukäteen eikä käy esim. joka päivä ulkona syömässä lounasta niin 200 euron kk-budjetti ruokaa varten on varsin riittoisa.

Vierailija
26/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakauppaan pesuaineineen yms normibudjetti on 10€/pvä

ethän sä pesuaineita yms. joka päivä osta !!!

Keskimäärin per päivä. Tähän kuuluu varmaan kaikki vessapaperit, hammastahnat, roskapussit, nenäliinat sun muut mitä nyt normaalista kaupasta ruoan lisäksi ostetaan.

Vierailija
27/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

300-400€ kuukaudessa. Hävikkiä ei juurikaan tule eli mitään ei "mätäne" jääkaappiin. En polta enkä juo joten niihin ei mene senttiäkään. Tiedot sovelluksesta suoraan.

Vierailija
28/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300-400€ kuukaudessa. Hävikkiä ei juurikaan tule eli mitään ei "mätäne" jääkaappiin. En polta enkä juo joten niihin ei mene senttiäkään. Tiedot sovelluksesta suoraan.

Käytätkö jotain tiettyä sovellusta erikseen kulujen seuraamiseen vai tarkoititko pankin sovelluksesta?

Vierailija
29/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kaloria tarkalleen ottaen ja kulutatko kaikki tarkalleen.  Meneekö joka päivä kalorit ja proteiinit hyötykäyttöön ettet turhaan niitä tankkaa, ei ole hyväksi jos liikaa.

Miksi kukaan tekisi sinun uteliaisuuden takia tuollaisia laskelmia?

Kyseessä pakkomielle, ei uteliaisuus. Vastaus on silti sama, hittoako se kellekään kuuluu. 

Vierailija
30/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö jotain tiettyä sovellusta erikseen kulujen seuraamiseen vai tarkoititko pankin sovelluksesta?

K-kaupan plussasovellusta koska ja ihan vain sen vuoksi että se sattuu olemaan lähikauppani. 

Vierailija
31/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja olen todella säästäväinen. Teen viikoksi yhden isomman satsin ruokaa, jota syön lounaaksi ja tarvittaessa sitten vielä illalla. Päivän ruoat: aamiaiseksi puuroa ja raejuustoa, lämmin lounas ja salaatti, illalla vielä samaa ruokaa kuin lounaalla tai voileipää leikkeleellä ja juustolla ja jokin hedelmä. Pärjään tällä hyvin ja viikkobudjettini on yleensä 30 euroa,  maks 40 euroa. Olen sitä mieltä, että jos yhtään viitsii suunnitella viikon ruokia etukäteen eikä käy esim. joka päivä ulkona syömässä lounasta niin 200 euron kk-budjetti ruokaa varten on varsin riittoisa.

Saatko tuohon ujutettua hygieniatarvikkeet?

Vierailija
32/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksinasuvana menee max 150€/kk. On myös satasen kuukausia.

Teen kaiken ruuan itse, otan aina eväät töihin. Kesät olen innokas marjastaja ja sienestäjä, joten syön talven marjoja enkä osta hedelmiä. Syön vain tarjous/hävikkiruokaa kala-kana, en välitä lihasta. En edes muista, koska olisin ostanut jotain normihintaista tavaraa. Työpaikkani on Prisman, Cittarin ja Lidlin vieressä ja niistä noukin tarjoukset ja punaiset laput.

Vierailija
33/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

150€/kk on jo todella saavutus nyky hinnoilla. 

Vierailija
34/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150€/kk on jo todella saavutus nyky hinnoilla. 

Aivan, ellei halua luopua kahvista, juustosta ja oliiviöljystä. Itse en pysty 

Vierailija
35/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitan.

Vierailija
36/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäilen yksin n. 4800€/kk nettotuloilla.

Ruokaan menee n. 850€/kk. En syö ulkona käytännössä laisinkaan.

Mitä ihmeen hyötyä on tietää toisten budjetit, kun tulot - ja muut menot - on ne, mitkä sen budjetin määräävät lopulta. 

Vierailija
37/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 479€ vuokran jälkeen rahaa siitä maksan puhelinlaskun . Sitten loput menee enimmäkseen ruokaan. Vihaan tätä. Vähillä rahoilla on nuhjuinen elämä

Vierailija
38/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi loputtomasti pihistää, ihmisten terveys kärsii ja se vasta kalliiksi tuleekin.

Vierailija
39/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi loputtomasti pihistää, ihmisten terveys kärsii ja se vasta kalliiksi tuleekin.

Tyhjästä on paha nyhjästä. Se on pakko kituutella pienituloisena. 

Vierailija
40/42 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovellus ilmoitti, että tässä kuussa on mennyt 365 euroa. Eli ruoka+päivittäistavarat 400/kk. Olisi varaa maksaa enemmänkin. T. Hyvätuloinen yksinasuva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi