Budjetti yksinasuvalle
Paljonko olisi sopiva määrä budjetoida ruokaan yksinasuvana per kk? Kustannusten nousun myötä täytyy alkaa tarkkaan katsomaan rahan käyttöään ja mietin millä summalla muut yksineläjät pärjäilette?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Budjetointi lähtee siitä, että kirjataan ylös nykyiset tulot ja menot koko vuodelta.
Tätä tässä ei nyt kysytty.
Minulla menee n 10e/päivä ja syön hyvin. Aamupala, lounas ja päivällinen. Joskus jotain pientä hyvää ip kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee n 10e/päivä ja syön hyvin. Aamupala, lounas ja päivällinen. Joskus jotain pientä hyvää ip kahvin kanssa.
Millaisia ruokia tällä budjetilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kaloria tarkalleen ottaen ja kulutatko kaikki tarkalleen. Meneekö joka päivä kalorit ja proteiinit hyötykäyttöön ettet turhaan niitä tankkaa, ei ole hyväksi jos liikaa.
Ruokakauppaan pesuaineineen yms normibudjetti on 10€/pvä
80 - 200€/kk ihan hyvä. Tuolla välillä yleensä pysynyt, riippuu miten kalaa ja lihaa saa luonnosta.
Marttojen ja sossun mukaan 10€/pvä yhden hengen talous, vähemmän per henki jos on useampia syöjiä
Vierailija kirjoitti:
ethän sä pesuaineita yms. joka päivä osta !!!
Toimeentulotuessa on laskettu 300€/kk jolloin käyttörahaa muihin esim huvituksiin, vaatteisiin, bussilippuun jää toimeentulotuesta 300€/kk. Jokainen tietysti saa käyttää noi rahat vaikka pleikkariin, ja se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kaloria tarkalleen ottaen ja kulutatko kaikki tarkalleen. Meneekö joka päivä kalorit ja proteiinit hyötykäyttöön ettet turhaan niitä tankkaa, ei ole hyväksi jos liikaa.
Miksi kukaan tekisi sinun uteliaisuuden takia tuollaisia laskelmia?
Vierailija kirjoitti:
Minulla suunnilleen sama. Ostan enimmäkseen luomuruokaa, joka usein hieman kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
eli noin 300e/kk... se on hyva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lounaat esim bresaolasalaatti, linssikeitto, kasviscurry, kanasalaatti, melanzane alla parmigiana, kinkku-perunamunakas, paahdetut leivät tonnikala-avokadotahnalla, minestronea tms.
Päivälliset laatikkoruokia, patoja (esim gulassi, stifado, stroganoff, merimiespihvi jne), leivitettyjä possu- tai broileripihvejä, kastike possusta tai broilerista, risottoja, pastoja, lohta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Vaan ostan maanantaina vaikka astianpesuaineen 2€, maitoa 1€, makaronia 1€, jauheliha 4€ ja kananmunia 2€ yht. 10€. Teen makaronilaatikkoa, jota syön 3 päivää. Tiskiaine ei lopu heti maanantaina, vaan kestää ainakin 2 kk. Mutta se huomioidaan tuon päivän menona. Tiistaina ja keskiviikkona ei tarvitse ostaa enää makaronia, joten ostanappelsiineja 4€. Myöskään kananmunia ei tarvitse enää ostaa, joten ostan leipää 2€ ja vaikka suklaalevyn 4€. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kauppaan mene joka päivä tasan 10e vaan yhtenä esim 8 ja toisena 12. Kk tasolla jaettuna 10e
Liitin vakkarina vedän kurmeeta 5 eur/päivä.
Hikisessä K(allis)kaupassa menisi 7 eur/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energian yksikkö on joule.
Tuo "pesuaine"-länkytys on järjetöntä. Merkityksetöntä ruuvin hintaan verrattuna.
Budjetointi lähtee siitä, että kirjataan ylös nykyiset tulot ja menot koko vuodelta.